Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

skade og forsikring

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Har i ca 1/2 år gått rundt med en skade som jeg endelig fikk sjekket.. Ble henvist til fysioterapeut som spurte om jeg har forsikring (for da hadde behandlingen blitt dekket). Og jeg er faktisk ikke sikker.. Noen som vet hvor man kan sjekke det? Nå angrer jeg på at jeg ikke fokuserte på å få fikset forsikring i fjor høst.. Og pleier egenltlig å betale idrettslisens som ville dekket det, men pga skaden så skulle jeg jo uansett ikke konkurrere i år.. 

Men; hvis jeg skriver en forsikring nå, så vil vel ikke det dekke behandlingen fremover? 

Anonymous poster hash: e7335...767
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du får ikkje hjelp frå ei forsikring som du tegner no, forsikringa dekker kun skader som du ikkje viste om på signeringstidspunktet og ofte med ei karantenetid også for å unngå at folk tegner forsikring same dag som dei skader seg.

For å finne ut om du likevel har forsikring som dekker dette så må du rett og slett gå gjennom forsikringsavtalen du har. Husk også å sjekk opp om det følger med forsikring gjennom jobben, klubbmedlemsskap, fagforeining, osv.

Ei anna utfording som du desverre står ovanfor er å bevise kva som er årsaken til skaden. Dersom du f.eks har skadeforsikring gjennom jobben så dekker denne ofte kun arbeidsrelaterte skader, så då blir det fort spørsmål om å dokumentere når skada oppstod.

Det er dette som er grunnen til at det normalt blir oppfordra til å oppsøke lege med ein gong ein skader seg slik at skaden er journalført dersom det seinare skulle bli ei forsikringssak. Enkelte skader kan virke udramatiske på skadetidspunktet men kan seinare utvikle seg til å bli meir alvorlege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...