Gjest Veldig ærlig mann Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Ja enig Til syvende og sist er det kun kjemi og opplevelsen av å være sammen som gjelder for 99%. Både menn og kvinner vil ha det gøy og trivelig sammen. Utvikle seg sammen. Det er ikke tilstrekkelig for kvinner flest at en mann er rik og kjekk å se på hvis han f.eks er veldig selvhøytidelig og mye opptatt med jobb, noe som gir han lite energi/overskudd og en dårlig helse generelt. F.eks overvekt eller potensproblemer. Endret 28. februar 2019 av Veldig ærlig mann Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Og årets generaliseringspris går til... Jeg vil heller ha en kulturell lik kvinne som kan betale for seg selv og har høy utdannelse, er smart, og kan stå for noe. Heller det enn en nikkedukke som må streve med å integrere seg og få jobb i mange år mens jeg betaler alt + flere tusen i måneden til familien i utlandet.... Neitakk. Norske kvinner er blant de vakreste i verden spør du meg. Men smak og behag. Folk må gjerne finne kone i utlandet, ingenting galt med det. Og norske kvinner er mer kravstore ja, som er greit nok for meg. Da har jeg noe å jobbe for. Det var veldig satt på spissen. Om jeg satt en skala på meg selv fra 1-10, la oss si jeg har 5 i personlighet, 5 i økonomi, 5 i intelligens osv. Menn vil som regel finne seg noen i sin "skala" og er ikke veldig kravstor. Leste vel en tid tilbake der de testet menn og kvinner i USA. De viste bilder av kvinner og utifra utseende skulle de bedømme om de kunne tenke seg et forhold med den personen eller ei. Menn avviste 48% av kvinnene de ble vist bilder av. Kvinnene avviste 80% av menn de ble vist bilder av. For meg underbygger de tallene mine erfaringer, at kvinner er kravstore. Og finne en som er tilnærmet lik deg "på skalaen" kan være en utfordring. Derfor er utlandet endel enklere løsning for mange, der du kan ofte få noen endel høyere på skalaen bare pga du er unik i regionen. Endret 28. februar 2019 av DirekteDemokrati 3 Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Ja huff, gud forby at kvinner skal få stille krav til hvem de vil tilbringe livet/tiden sin med. Tidene var mye bedre når man ikke hadde noe annet valg enn å gifte seg med den man ble tilbudt. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Det var veldig satt på spissen. Om jeg satt en skala på meg selv fra 1-10, la oss si jeg har 5 i personlighet, 5 i økonomi, 5 i intelligens osv. Menn vil som regel finne seg noen i sin "skala" og er ikke veldig kravstor. Leste vel en tid tilbake der de testet menn og kvinner i USA. De viste bilder av kvinner og utifra utseende skulle de bedømme om de kunne tenke seg et forhold med den personen eller ei. Menn avviste 48% av kvinnene de ble vist bilder av. Kvinnene avviste 80% av menn de ble vist bilder av. For meg underbygger de tallene mine erfaringer, at kvinner er kravstore. Og finne en som er tilnærmet lik deg "på skalaen" kan være en utfordring. Derfor er utlandet endel enklere løsning for mange, der du kan ofte få noen endel høyere på skalaen bare pga du er unik i regionen. Yupp, det ligger i kvinners natur. Og det er forsåvidt ikke kun mennesker heller. Mennesker er jo dyr. I dyreverden må mannen bevise seg for kvinner, der den store, sterke og flotteste får parre seg med damene. Menn i dyreriket derimot håpper på det meste., Er ikke så mye som kan slå evolusjonen. Å finne damer fra utlandet er ikke så vanskelig da du automatisk er høyt på skalaen sosiokulturellt ved å bo i et rikt vestlig land. Dermed stiller du høyt plant kvinner i utlandet som stiller høye krav som velger bort mer fattige innfødte. Har lite å gjøre med "norske kvinner". Har mer å gjøre med kvinners og menns natur og evolusjon. 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Yupp, det ligger i kvinners natur. Og det er forsåvidt ikke kun mennesker heller. Mennesker er jo dyr. I dyreverden må mannen bevise seg for kvinner, der den store, sterke og flotteste får parre seg med damene. Menn i dyreriket derimot håpper på det meste., Er ikke så mye som kan slå evolusjonen. Å finne damer fra utlandet er ikke så vanskelig da du automatisk er høyt på skalaen sosiokulturellt ved å bo i et rikt vestlig land. Dermed stiller du høyt plant kvinner i utlandet som stiller høye krav som velger bort mer fattige innfødte. Har lite å gjøre med "norske kvinner". Har mer å gjøre med kvinners og menns natur og evolusjon. Men så blir vi stadig mer og mer et samfunn der menns maskulinitet blir stadig svarte gjort. Toxic masculinity, eller giftig maskulinitet som det er fint oversatt. Det og være stoisk, selvsikker, selvstendighet og annet som gjorde menn til bra jegere. Forsvarere, en forsørger etc. Blir i dag noe spyttet på av medier og andre steder den ekstrimistiske venstresiden sprer sin propaganda. Vet ikke om noen har gjort lignende i Norge. Men feks i Australia, kunne de finne bilde av menn på 3 av 54 forsider av et foreldre magasin som heter "Parents" Stort sett var det bilder av kvinner og demmes unger. Jeg skjønner godt at mange unge menn er litt frustrert i dag, og føle seg stigmatisert bare for og være mann. Er heldigvis gammal nok til og vite bedre enn propagandaen de sprer rundt men. Lett for folk og bli forvirret av all misinformasjonen som er ute og går. Plutselig finner du en artikkel "Snart kan kvinner befrukte seg selv og trenger ikke menn i det hele tatt" Barn som har en far har gjør det bedre på skolen, gjør det bedre sosialt etc. Alt er positivt med og ha begge når man vokser opp. 28 av 29 masse mordere i USA som har drept 8 eller fler har vokst opp uten en far. Viser seg at barn som har en far har også i gjennomsnitt mer empati. Huh hvem skulle tro det? Endret 28. februar 2019 av DirekteDemokrati 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Plutselig finner du en artikkel "Snart kan kvinner befrukte seg selv og trenger ikke menn i det hele tatt" Trenger bare en effektiv sex-robot til å erstatte kvinner Så kan vi leve på hver vår øy. Men har du en løsning på denne utfordringen du beskriver? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Trenger bare en effektiv sex-robot til å erstatte kvinner Så kan vi leve på hver vår øy. Men har du en løsning på denne utfordringen du beskriver? La menn være menn, og kvinner være kvinner. Et rasshøl er et rasshøl uansett kjønn. Dog menn er nok over representert. Men igjen, menn er mer variabel i IQ enn kvinner. Så kan nok forklare noe. Ikke stigmatisere våre biologiske trekk. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 La menn være menn, og kvinner være kvinner. Et rasshøl er et rasshøl uansett kjønn. Dog menn er nok over representert. Men igjen, menn er mer variabel i IQ enn kvinner. Så kan nok forklare noe. Ikke stigmatisere våre biologiske trekk. Lettere sagt enn gjort dog, for det er ikke den veien det går. Du har ingen konkrete forslag som kan skape endring? Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Ja huff, gud forby at kvinner skal få stille krav til hvem de vil tilbringe livet/tiden sin med. Tidene var mye bedre når man ikke hadde noe annet valg enn å gifte seg med den man ble tilbudt. Det er ikke det jeg mener. Poenget mitt er at det kryr av frustrerte kvinner der ute. Kanskje de tjener på å gå inn i seg selv på en annen måte enn med to fingre? Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Det var veldig satt på spissen. Om jeg satt en skala på meg selv fra 1-10, la oss si jeg har 5 i personlighet, 5 i økonomi, 5 i intelligens osv. Menn vil som regel finne seg noen i sin "skala" og er ikke veldig kravstor. Leste vel en tid tilbake der de testet menn og kvinner i USA. De viste bilder av kvinner og utifra utseende skulle de bedømme om de kunne tenke seg et forhold med den personen eller ei. Menn avviste 48% av kvinnene de ble vist bilder av. Kvinnene avviste 80% av menn de ble vist bilder av. For meg underbygger de tallene mine erfaringer, at kvinner er kravstore. Og finne en som er tilnærmet lik deg "på skalaen" kan være en utfordring. Derfor er utlandet endel enklere løsning for mange, der du kan ofte få noen endel høyere på skalaen bare pga du er unik i regionen. Godt skrevet. Gode poeng Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Norske kvinner i 20 og 30 årene dater påfallende mye. Er dette positivt? Ja, hvorfor ikke? Dere parallell dater menn. Dette kompliserer for dere, gjør dere avstumpede og blaserte. Igjen har dere en atferd og holdning som setter dere i uønskede situasjoner gang på gang og over flere år!! Slik menn har gjort siden tidenes morgen? Du får det til å høres ut som et problem, eller at det plager deg. Hvorfor? Er du prest? Det virker mest sannsynlig veldig provoserende på dere jenter, men det er faktisk sånn at dere må ta deres del av ansvaret også. Ansvaret? Har ikke tanken streifet deg om at de trives med tingenes tilstand? Jeg lurer; Er det mange nok norske kvinner som forstår hvorfor norske menn er så populære blant kvinner i Sør Europa og Latin Amerika f.eks, når samme menn blant mange norske kvinner blir sett på som "For lite interessant og spennende" Eh, penger kanskje? Både menn og kvinner med penger, er alltid populære hos menn og kvinner uten. Er det mange nok norske kvinner som reflekterer rundt hva dette kommer av? Hvorfor skulle de bry seg? Helt alvorlig, du fremstår som ubegavet og rimelig umoderne, og drar oss mer normalt utrustede menn med deg ned. Slutt med det, er du snill. Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Norske kvinner i 20 og 30 årene dater påfallende mye. Er dette positivt? Ja, hvorfor ikke? Dere parallell dater menn. Dette kompliserer for dere, gjør dere avstumpede og blaserte. Igjen har dere en atferd og holdning som setter dere i uønskede situasjoner gang på gang og over flere år!! Slik menn har gjort siden tidenes morgen? Du får det til å høres ut som et problem, eller at det plager deg. Hvorfor? Er du prest? Det virker mest sannsynlig veldig provoserende på dere jenter, men det er faktisk sånn at dere må ta deres del av ansvaret også. Ansvaret? Har ikke tanken streifet deg om at de trives med tingenes tilstand? Jeg lurer; Er det mange nok norske kvinner som forstår hvorfor norske menn er så populære blant kvinner i Sør Europa og Latin Amerika f.eks, når samme menn blant mange norske kvinner blir sett på som "For lite interessant og spennende" Eh, penger kanskje? Både menn og kvinner med penger, er alltid populære hos menn og kvinner uten. Er det mange nok norske kvinner som reflekterer rundt hva dette kommer av? Hvorfor skulle de bry seg? Helt alvorlig, du fremstår som ubegavet og rimelig umoderne, og drar oss mer normalt utrustede menn med deg ned. Slutt med det, er du snill. Endret 1. mars 2019 av Veldig ærlig mann Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Norske kvinner i 20 og 30 årene dater påfallende mye. Er dette positivt? Ja, hvorfor ikke? Dere parallell dater menn. Dette kompliserer for dere, gjør dere avstumpede og blaserte. Igjen har dere en atferd og holdning som setter dere i uønskede situasjoner gang på gang og over flere år!! Slik menn har gjort siden tidenes morgen? Du får det til å høres ut som et problem, eller at det plager deg. Hvorfor? Er du prest? Det virker mest sannsynlig veldig provoserende på dere jenter, men det er faktisk sånn at dere må ta deres del av ansvaret også. Ansvaret? Har ikke tanken streifet deg om at de trives med tingenes tilstand? Jeg lurer; Er det mange nok norske kvinner som forstår hvorfor norske menn er så populære blant kvinner i Sør Europa og Latin Amerika f.eks, når samme menn blant mange norske kvinner blir sett på som "For lite interessant og spennende" Eh, penger kanskje? Både menn og kvinner med penger, er alltid populære hos menn og kvinner uten. Er det mange nok norske kvinner som reflekterer rundt hva dette kommer av? Hvorfor skulle de bry seg? Helt alvorlig, du fremstår som ubegavet og rimelig umoderne, og drar oss mer normalt utrustede menn med deg ned. Slutt med det, er du snill. Endret 1. mars 2019 av Veldig ærlig mann Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Kvinner er ikke fornøyd med å date mange menn parallelt over tid. De lengter etter en kjæreste. Ikke beilere. Jeg forstår noe som veldig mange ikke er enig med meg i. Fordi de ikke forstår det jeg forstår, nemlig at leting kun kompliserer. Det er kun en liten gruppe som har lyktes med dette. Antallet er sikkert mange, men det dreier seg antakeligvis om en liten prosentgruppe, en promille kanskje. Det finnes ingen oversikt over hvor mange av medlemmene på nettet som faktisk har nådd mål. Tinder eller Match.com kan ikke vise til noen slik statistikk. Videre finnes det heller ingen statistikk som forteller hvor lenge de ulike online parene har vært sammen før de gikk ifra hverandre. Er det ikke vesentlig om den lille promillen blant brukere av nettdating faktisk ikke er lenger sammen enn noen uker til kanskje opptil et år eller to? Det er nesten uinteressant få som finner en livspartner på nettet. De som har størst sjanse til å treffe godt på nettet er separerte eller skilte mennesker. De befinner seg som regel i alderen 35 og opptil 60 år. Bare å spørre samlivsterapeuter, sosionomer eller andre fagfolk. De vil gi meg mye støtte i det jeg skriver. Endret 1. mars 2019 av Veldig ærlig mann Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Fordi det er fritt marked/kapitalisme som innprentes i oss via media og skolegang/normindoktrinéring, stigmatisering skapt av media for å selge mest mulig. Det er ikke gutter eller jenters skyld, det er de som står bak de økonomiske kreftene som gir fullstendig f i etikk og moral, men heller jobber for å bryte ned etikk og moral i samfunnet, for å sko seg best mulig selv på alle måter. Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Fordi det er fritt marked/kapitalisme som innprentes i oss via media og skolegang/normindoktrinéring, stigmatisering skapt av media for å selge mest mulig. Det er ikke gutter eller jenters skyld, det er de som står bak de økonomiske kreftene som gir fullstendig f i etikk og moral, men heller jobber for å bryte ned etikk og moral i samfunnet, for å sko seg best mulig selv på alle måter. Det er helt riktig. Datesider er en stor pengemaskin. Oppfinnerne bak Tinder f.eks er søkkrike. De har valgt å spille på mange mennesker lengsler og savn. Dette har indirekte gjort dem søkkrike. Genialt og like fullt perverst spør du meg. Datesider er ikke vitenskap, men det gir mange forhåpninger og det er lett å tro på en slik side når det tross alt er andre brukere der som selv savner å ha en kjæreste. Hjernen vår blir lurt av dette fordi hjernen vår ikke skiller mellom fantasi og virkelighet. Det må være en bevissthet eller analytisk evne i oss som sier ifra og hjelper oss med å reflektere. Det er viktig å tenke aktivt også og ikke bare la seg rive med hele tiden i livet. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Artig å se noen som klarer å se det samme. Og hovedproblemet er at vi ikke lærer noe om ekte følelser, psykologi, og økonomi i barne- og ungdomsskolen. Vi skal ikke lære å tenke penger. Vi skal bare være flittige droner, så skal de som alleréde -har- penger få være de som snylter på vanlige folks gode følelser, som emosjonelle svarte hull. Så uetisk som det får blitt. Hvorfor det ikke læres om i skolen er en gåte for meg. Det må være en hersketeknikk fra statens side. Og det virker som det brukes uansett om det er rødt, grønt, gult eller blått som styrer. Alt for å holde folk godtroende! Og jeg er for å være tillitsfull, men det må gå an å lære å se en fare komme på avstand uten å bli kalt kynisk og hjerteløs. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 ...hjernen vår ikke skiller mellom fantasi og virkelighet. Joda det gjør den. Hvis den ikke gjør det, så har man det som på fint kalles psykose. (noen av dem kan ta helt av på diskusjonsforum, men det er en helt annen sak ) 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Jeg mener at det vi nå ser nærmer seg normalen. Det er sånn her det egentlig alltid skulle vært. I "gamledager" eksisterte mange forhold på helt feil grunnlag. At anntall single går opp, og anntall fødsler ned, ser jeg på som et symptom på at vi gjør noe riktig. Dersom vi helt seriøst tenker at sex og samliv var bedre før, og at vi vil tilbake dit, så må det svært uetiske (i følge meg) metoder til for å oppnå det. Endret 1. mars 2019 av Skurupu 4 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg mener at det vi nå ser nærmer seg normalen. Det er sånn her det egentlig alltid skulle vært. I "gamledager" eksisterte mange forhold på helt feil grunnlag. At anntall single går opp, og anntall fødsler ned, ser jeg på som et symptom på at vi gjør noe riktig. Dersom vi helt seriøst tenker at sex og samliv var bedre før, og at vi vil tilbake dit, så må det svært uetiske (i følge meg) metoder til for å oppnå det. Agree. Alt var faktisk værre før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg