Fragletrollet Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hallo. Fikk vist virus på hardisken jeg. AVG kommer med en mld der det står at maskinen min er smittet med viruset "Parite". Run AVG for windows for å bli kvitt det sier den også. Men når jeg kjører avg antivirus så finner den ikke noe virus. Maskinen min tok en plutselig reboot isted, og har en fæl anelse om at det er viruset. Hvordan blir jeg kbitt det? Har lastet ned alle oppdateringer til AVG. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Fikk samme melding i AVG for LovesanA viruset. Kjørte komplett test i AVG og fant ingenting. Kjørte så AdAware, dette fant som regel ett par bugs som jeg slettet. Slik gjentok det seg helt til jeg installerte F-Secure som fant viruset i et Outlook vedlegg. Siden det, ingenting. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 hmm... så jeg må installer et annet anti virus program? har fjernet parite før, og da måtte jeg inn i sikkerhets modus, så i registeret og fjerne en fil. Men husker altså ikke hvordan da. Noen? Lenke til kommentar
Myr Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Prøv http://www.datavirus.com/everybody/virusscan.asp og ta en virus scan der Endret 21. desember 2003 av Mafuck Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 404 Object Not Found hmm har pcciline installert, og den finner den heller ikke. Fant noe greier på Symantec sine sider om fjerning av Parite, altså skru av systemgjennoppretting, og gå i sikkerhetsmodus og finne registeroppføringen PINF, men denne fant jeg ikke i registeret. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 kan du se etter filen på oppgavebehanling. eller søke etter den på startmenyen. kan hende den ligger i win system32 mappen... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 HMM, NÅ PRØVET JEG Å SKRU PÅ MASKINEN IGJEN, OG WINDOWS BARE HENGER SEG MED EN GANG JEG KOMMER INN, SOM OGSÅ TAR FVELDIG LANG TID. ER ENEste måten jeg kan fikse dette på å formatere? (sry for capslock) Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei du! Prøv å start maskinen i sikkermodus en gang. Mulig det hjelper. Ta og kjør Diskoppryddning på alle diskene dine. Når det gjelder virus fjerning, prøv her: http://housecall.trendmicro.com/ Denne er etter min mening den beste. Men fjerning av Parite virus er et sant mareritt av og til. Og den strengen du søkte etter i registeret finnes antakelig ikke. Gi feedback! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 gå til symantec sin hjemmeside, der har de et svært register av diverse virus, så finner du "parite" viruset, der står det hvordan du fjerner det! Kan være at Parite viruset har den egenskapen at det tuller med anti virus programmet ditt slik at det ikke kan finne det.. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei! Hvis det første innlegget i denne linken høres kjent ut bla ned til nest siste innlegg for informasjon om fjerning. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 hei igjen. Jeg har fjernet viruset før, og da måtte jeg inn i sikkermodus og register og finne PINF. Men nå var ikke den nøkkelen der. JEg har lest på symantec sine sider. Trend pcciline og acg fant ikke viruset, selv i sikkermodus. Hele systemet sa stopp, og hang seg med en gang jeg gikk inn i windows. Det endte med formatering.... buhu all musikken min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå