Anita96 Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Hei! jeg har oppkjøring i Tønsberg til fredag og er KJEMPE nervøs. noen tips? evt hvor kjørte dere som hadde oppkjøring i Tønsberg? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Bor ikke i Tønsberg, bare som tips: Rett på midtspeil og sidespeil, still inn setet, gjør deg kjent med panél, ratt, pedaler og girspak. Det gir deg litt selvtillit.Det kan være en fordél å ta en prøvetime med bekjent ut fra kjøreskolen, så du i det minste er kjent der. Det finnes folk som har strøket selv der.Men generelt så er det slik: Har du øvd bra, så har du egentlig ingen grunn til å være nervøs. Litt nervøsitet er bra for å skjerpe sansene, og uventede ting kan jo skje enhver bilist, så det er ikke alt du kan forberede deg på. Du må bare kjøre etter din beste evne. Og husk at sensorer bare er mennesker som skal gjøre en jobb. De er ikke der for å spesifikt gjøre deg nervøs. Nervøsiteten bringer du på deg selv. Bare gjør det du vanligvis ville gjort, pluss litt ekstra, og la de gjøre jobben sin. Hvis du da stryker, så vet du at du har gjort det beste du har kunnet, og da kan du leve med det etterpå. Om du får en urettferdig streng sensor(er), så er det ikke så mye du får gjort med det. Det er bare ned til tilfeldigheter. Det er en tråd gående her da, om noen som strøk på en sak som andre skriver de ikke har fått noen reaksjon på. Jeg var usikker på om jeg skulle nevne det her, for det vil antageligvis gjøre deg mer nervøs, men det er kanskje best om du får et bevisst forhold til det likevel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1838373Poenget mitt er at du faktisk har mulighet til å klage, hvis du mener sensor stryker deg på svært urettferdig og/eller urettmessig grunnlag. Du har kanskje lite erfaring, men du har noe erfaring, og ambisjoner om å bli et mer aktivt medlem av samfunnet, og bør vises et minimum av respekt.Skulle du stryke, så husk at du bare kan prøve igjen helt til du lykkes, no big deal. Endret 27. februar 2019 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Anita96 Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2019 Bor ikke i Tønsberg, bare som tips: Rett på midtspeil og sidespeil, still inn setet, gjør deg kjent med panél, ratt, pedaler og girspak. Det gir deg litt selvtillit. Det kan være en fordél å ta en prøvetime med bekjent ut fra kjøreskolen, så du i det minste er kjent der. Det finnes folk som har strøket selv der. Men generelt så er det slik: Har du øvd bra, så har du egentlig ingen grunn til å være nervøs. Litt nervøsitet er bra for å skjerpe sansene, og uventede ting kan jo skje enhver bilist, så det er ikke alt du kan forberede deg på. Du må bare kjøre etter din beste evne. Skulle du stryke, så husk at du kan prøve igjen helt til du lykkes. tusen takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå