Skribenten_ Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) De fleste har fått meg seg historien om Knut Sandli i Fagforbundet som varslet AP styre ang en video av Trond Giske. Det har vært en urokkelig prinsipp om at varslere alltid skal eie sin egen historie, det eierskapet har Knut Sandli tatt og prinsippet er brutt. Han har også tatt til orde å mene noe på vegne av en annen kvinne, og i mine øyner er det å sette likestillingen flere år bak i tid. På toppen av det hele har han delt en video ( til blant annet VG ) uten samtykke fra de involverte i videoen. Så spørsmålet er, burde Knut Sandli få et varsel mot seg, og selv bli nødt til å trekke seg fra sitt eget verv i Fagforbundet? Endret 25. februar 2019 av Skribenten_ Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Gitt at kvinnene selv reagerer såpass sterkt på hvordan de er blitt brukt av Fagforbundet at de vurderer å melde seg ut vil det i alle fall være forståelig om en ikke har tillit til de som "varsler" på deres vegne uten å interessere seg for deres versjon, i det som virker som et åpenbart politisk spill. – Fagforbundet skal jo beskytte medlemmane sine, her har dei utnytta meg til sitt eige formål, seier kvinna som dansar på videoen til NRK. https://www.nrk.no/norge/kvinnene-bak-giske-video-foler-seg-brukte-i-politisk-spel-1.14445082 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) På toppen av det hele har han delt en video ( til blant annet VG ) uten samtykke fra de involverte i videoen. Så spørsmålet er, burde Knut Sandli få et varsel mot seg, og selv bli nødt til å trekke seg fra sitt eget verv i Fagforbundet? For å ta det juridiske her: Denne kvinnen (på video) har vel rett på noen slags erstatning fra Knut Sandli? Det er jo lovforbud mot å poste bilder av noen i private situasjoner på Internet mot ens vilje. Og her burde en anta at dette var mot kvinnens vilje (spesielt dersom hun ikke ble spurt). Kvinnen kan sies å ha blitt skade-lidende på forskjellig via. Privat som profesjonelt. Er det strafferett eller (bare) privat-rett som kommer inn her? Eller for å spørre enkelt: Er Knut Sandli kriminell i denne saken? Har han bidratt til å spre videoen? Eller bare fått truet med å spre den via VG? Jeg legger merke til at enkelte sentrale i Dagbladet etc + Oslo AP fremstiller Sandli nærmest som en helt :-) Endret 25. februar 2019 av lada1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Eg synes at det hadde vært på sin plass med ein reaksjon mot Sandli, denne saka har mykje meir til felles med ein politisk skitpakke enn ei varslingssak. Eg synes også at Sandli på vegne av Fagforbundet burde varsla gjennom ein meir formell kanal enn ein SMS til partisekretæren i Arbeiderpartiet. Alle veit at Fagforbundet og Arbeiderpartiet har tette band, men eg meiner at ingen av dei er tent med at det er offentleg kjent at dei har tett kontakt gjennom uofisielle kanalar. Når Fagforbundet og Arbeiderpartiet er såpass samanblanda så er det kun ein fordel å i alle fall utad bruke formelle kommunikasjonskanalar for å ikkje svekke sin eiga truverdigheit. Det er ikkje særleg tillitsvekkande at ei fagforening skal ha slik direkte innflytelse i rikspolitikken utan å være ein formell del av politikken. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 De burde nå i alle fall snakket med jentene før de "varslet" både partiet og VG... 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 De fleste har fått meg seg historien om Knut Sandli i Fagforbundet som varslet AP styre ang en video av Trond Giske. Det har vært en urokkelig prinsipp om at varslere alltid skal eie sin egen historie, det eierskapet har Knut Sandli tatt og prinsippet er brutt. Han har også tatt til orde å mene noe på vegne av en annen kvinne, og i mine øyner er det å sette likestillingen flere år bak i tid. På toppen av det hele har han delt en video ( til blant annet VG ) uten samtykke fra de involverte i videoen. Så spørsmålet er, burde Knut Sandli få et varsel mot seg, og selv bli nødt til å trekke seg fra sitt eget verv i Fagforbundet? Han bør få en reaksjon. Maken til idiotsak er det lenge siden jeg har sett. VG bør også få seg en smekk etter at de løy om hva som hadde skjedd. De løy til og med om innholdet i videoen selv om den lå åpent på nett så hvem som helst kunne se at de løy. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/1kLo4M/Fagforbundet-gransker-egne-tillitsvalgte-etter-Giske-bekymringsmeldinger 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Nesten ubetalelig ironi det der, hadde det ikke vært for de alvorlige konsekvensene. Det er altså ikke bare i Tolga personer umyndiggjøres av kompetanseløse mennesker. To menn som vet kvinners beste og derfor tar en avgjørelse - for dem - om å plante de(n) unge kvinnen(e) med begge benene i offerrollen. De bør helt klart ikke inne ha verv når de viser slike holdninger og har så dårlig dømmekraft. Saken er også et vesentlig problem for Støre og AP fordi saken viser "almuen" med unntak av allerede frelste at Støre er blottet for lederegenskaper, og at kulturen i AP er pillråtten. Det er ikke Metoo som har drevet fram Giskesakene, det er AP som har misbrukt Metoo for å drive ut Giske. Jeg lurer fortsatt på hvordan en mann greier å stikke tungen langt ned i halsen på en uvillig kvinne.... Er det i det heletatt mulig? Gjedda i sivet: https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/det-var-tajik-som-felte-giske/3423549169.html 2 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 honnør til denne Sandli for dette varselet. her er det altså et partimedlem som varsler fra til resten av partiet om uheldig oppførsel og ikke kvinnene som var med på dette. skjønner ikke hvorfor de skal ha varslerstempelet i denne saken... rent generelt ønsker man to ting fra sine politikere: selvinnsikt og selvkontroll. gjennom utallige saker, så er det ganske åpenbart at Giske mangler sistnevnte. og nå vet vi, gjennom dette varselet, at Giske også mangler førstnevnte. godt gjort av Sandli! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå