colstadringen Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Litt morsomt å se, vet at jeg må finne noe jeg liker, men kanskje dere kan føye til noe Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Vei nr1: Hadde gått IKT. Deretter videreutdanning innen IT. Startet for meg selv etter endt utdanning og tatt de kursene som lar seg gjøre økonomisk Vei nr2: Fullført VG1-2 elektro. Tatt IKT 3 år. Fullført læretid elektriker + 3 år praksis ( Her har man da råd til egen bolig ) Tatt opp læretid på IT utdanning hvis nødvendig og jobbet meg oppover. Hvorfor 3 år praksis sier du? Jo fordi da har du lov til å gjøre all elektrisk installasjon på egen bolig. Du kan ikke se for deg den kostnaden du vil spare deg + du vil alltid ha et yrke du kan falle tilbake til som er godt betalt. Jeg personlig tok bare elektriker utdanning+ praksis og jobber nå idag på kontor. Har pusset opp 2 leiligheter og 1 hus på 4 år. Har spart meg for røft 500k i elektrikerkostnader da jeg kan gjøre alt selv og stå som ansvarlig. Fortjeneste på salg har vært tilsammen 700k + 800k i verdiøkning på nåværende hus. Selv jager jeg en IT utdanning som jeg ønsker å gjennomføre men sliter med å komme igang siden jeg mangler så mye skole iforhold til de andre som har gått hele IT løpet. PS: Vei nr2 er absolutt en favoritt i mine øyne etter min erfaring. Men hver sin smak OBS OBS: Liker du elektriker yrket så har du ekstremt mange veier å gå også- . Ingeniør, prosjektleder, installatør osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå