Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har ingen søvnhet men føler meg utrolig søvnig?

MultiGamerClub

Anbefalte innlegg

Til tider i det siste (de 3 siste dagene etter jeg kom hjem fra usa, orlando) har jeg ikke følt noe søvn selv om kroppen vil egentlig bare sove.

Vanskelig og forklare, men har ikke noe søvnhet føler jeg.. ligger i senga uten og få sove, usikker på om det er insomia eller bare noe galt etter jeg var i usa.

Døgnrytmen er ganske ødelagt, usikker på om usa-turen har gjort noe.

Hjelp?

Ps: Får sove tilslutt, men det ender opp med og ta flere timer.. Skriver dette klokken 3 på natten fordi jeg fortsatt ikke får sove..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Til tider i det siste (de 3 siste dagene etter jeg kom hjem fra usa, orlando) har jeg ikke følt noe søvn selv om kroppen vil egentlig bare sove.

Det er nok ikke så rart når du har vært i en annen tidssone over lengre tid, også skal du nå endre på søvnrytmen. Det er bare å snu den, så går dette bra.. Et lite tips for å sove bedre: skru av mobilen og alle typer skjermer, du sover ikke bedre ved å titte på dem. 

Lenke til kommentar

Søvnhet er ikke et ord. Hva er det du egentlig mener?

Er ikke dette vanlig søvnløshet etter å ha snudd døgnet, da?

Jo, det blir vel det. Min feil i ordlegegging.

Det er nok ikke så rart når du har vært i en annen tidssone over lengre tid, også skal du nå endre på søvnrytmen. Det er bare å snu den, så går dette bra.. Et lite tips for å sove bedre: skru av mobilen og alle typer skjermer, du sover ikke bedre ved å titte på dem.

Må nok bare legge meg mye tidligere og håpe på det beste at jeg sover til 7 for neste dag med jobb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har snudd døgnet før, men ikke så ille at jeg ikke klarer og sove normalt igjen :S

Har du prøvd å holde deg våken i et døgn da? Det kan jo være effektivt, da blir du så trøtt at du til slutt sovner uansett da. Får bare håpe ikke det ikke er noe insomnia på fære, men det tviler jeg da sterkt på. Med mindre dette har skjedd over en lengre periode så skal ikke dette være noe big deal. 

Lenke til kommentar

Har du prøvd å holde deg våken i et døgn da? Det kan jo være effektivt, da blir du så trøtt at du til slutt sovner uansett da. Får bare håpe ikke det ikke er noe insomnia på fære, men det tviler jeg da sterkt på. Med mindre dette har skjedd over en lengre periode så skal ikke dette være noe big deal.

Fikk sove tilslutt i natt, men våknet klokken 8:16 og forsov meg. Sliter med å finne alarmer som er urovekkende i melodi, men som er enkelt og våkne med uten og få hjerteslag av lyden.

edit:

Har du forsøkt melatonin, TS? Det har jeg god effekt av.

Nei, har ikke prøvd det og sliter meg og svelge tabletter/små medisiner ned halsen, skal prøve og bare force/kreve at jeg legger meg tidligere og håpe på det beste, var våken til 4-5 på lørdag/søndag pga skype samtale og flyturen. Tror jeg bare skal legge meg så tidlig at kroppen må bare sove.

Har sovet 7 timer nå, øynene mine føles ut som jeg ikke har sovet på 2 dager og er like forvirret hvorfor de terger meg enda.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Vanskelig og forklare, men har ikke noe søvnhet føler jeg.. ligger i senga uten og få sove, usikker på om det er insomia eller bare noe galt etter jeg var i usa.

Døgnrytmen er ganske ødelagt, usikker på om usa-turen har gjort noe.

Hjelp?

Ps: Får sove tilslutt, men det ender opp med og ta flere timer.. Skriver dette klokken 3 på natten fordi jeg fortsatt ikke får sove..

Har du prøvd å ta melatonin før du legger deg?

Lenke til kommentar

Lysterapi er bra når jeg skal snu døgnet. Og det skal jeg i morgen :) 1,5 uke til siste eksamen og har veiledning fredag morgen, så nå MÅ jeg bare ta meg sammen. Veit jeg kommer til å bli whiny imorgen, men har tenkt å alliere meg med lysterapi og turer med bikkja når jeg begynner å slite med å holde meg våken.

Høres bare ut som du har jetlag, og det er helt normalt (men plagsomt) Å ikke få sove skjer fra tid til en annen. en ting kan vært å nevne; bedre å la være å kjøre og f.eks. heller ta kollektivt dersom du er veldig søvnig. ved lite søvn kan kroppen reagere som at du har promille, altså nedsatte reaksjonshastighet, uoppmerksomhet, å være litt klønete. 

Det er mer et problem om du gjør som meg; legger deg seint (kl.4) sover til 7-8 hver natt og som regel sover fra kl. 12-14 på dagen :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...