Nordiskeviking Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Jeg vurderer å flytte til USA for å bli politi, for å prøve noe spennende og farlig, er dette mulig at en som er født og oppvokst i Norge blir politi der? evt tips? Endret 24. februar 2019 av Omnia vincit amor Endret tittelen til noe litt mer spesifikk. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Jeg vurderer å flytte til USA for å bli politi, for å prøve noe spennende og farlig, er dette mulig at en som er født og oppvokst i Norge blir politi der? evt tips? Det er nok enklere å bli politi der enn det er her, i hvertfall. Om du ønsker annet "spennende" arbeid kan du jo gå på foredrag med Joshua French og få noen tips fra ham. 9 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Det er nok ikkje umogleg, men krava vil være forskjellige alt etter om det er føderalt, statlig eller fylkespoliti, og sjølvsagt kva stat og fylke du søker jobb. Typisk rekrutterer ein ofte personar som har militær bakgrunn, andre stadar treng du berre å finne ein politisjef som vil gi deg jobben. Realistisk sett så er det nok vanskelig å få jobb som politi i USA som utlending, i alle fall utan særskilt kompetanse. Både lovverk og kultur er såpass forskjellig at du blir nok ikkje fyrstevalget. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Jeg anbefaler det norske militæret dersom man vil dra til fremmede land og drepe uskyldige mennesker som ser anderledes ut. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Realistisk sett så er det nok vanskelig å få jobb som politi i USA som utlending, i alle fall utan særskilt kompetanse. Både lovverk og kultur er såpass forskjellig at du blir nok ikkje fyrstevalget. Det ser også ut til å være vanlig med krav om amerikansk statsborgerskap, og uansett krav om at du har arbeidstillatelse i USA. Arbeidstillatelse er en stor utfordring i seg selv, spesielt når H-1B visum er uaktuelt. Største sjansen her er egentlig DVLA lotteriet, 3 Lenke til kommentar
Nordiskeviking Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg anbefaler det norske militæret dersom man vil dra til fremmede land og drepe uskyldige mennesker som ser anderledes ut. Du får meg til å le, Du er så smart! Derfor jeg vil dra, Du burde ikke tro på alt nyhetene sier. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Du får meg til å le, Du er så smart! Derfor jeg vil dra, Du burde ikke tro på alt nyhetene sier. Jeg tror det er heller du som ikke forstår den faktiske virkeligheten. Du vet at Norge selger våpen til land som bruker disse til å drepe uskyldige barn etc.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Fremmed Legionen er et alternativ om du er ute etter spenning i livet og har 5 år du ikke har noen plan for. 3 Lenke til kommentar
Sjimpansen Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Hvorfor ikke bare søke norsk politiskole? Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Som Mato sa; ønsker du spenning er det bare å bli med i French Foreign Legion. Består du alt må gjennom i boot camp tegner du en kontrakt på fem år. Du får ihvertfall nok av spenning om du blir med der. Bare husk at det er fem år, så du kan ikke bare dra din vei etter ett år om du skulle finne ut at dette ikke er noe for deg allikevel. Men da må du være 18 år, men det må du nok for å bli politi i USA også. Ser på profilen din at du er 16 år, hvordan har du tenkt å komme deg til USA? Har du god utdanning? Har du tidligere jobberfaring? Har du nok med penger til å flytte, leige en egen leilighet og klare deg selv? Er det ikke litt tidlig å begynne med sånne store planer? Vent nå noen år og se hva som skjer i livet. Lenke til kommentar
Sjimpansen Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Som Mato sa; ønsker du spenning er det bare å bli med i French Foreign Legion. Består du alt må gjennom i boot camp tegner du en kontrakt på fem år. Du får ihvertfall nok av spenning om du blir med der. Er klar over at det er mye rykter rundt legionen, men flere kilder sier at de fleste bare får en til to turer i strid i løpet av de fem årene. Resten av tiden er visst ganske så kjipt. Men hvis det høres fristende ut å bli trødd ned i nesten fulle kloakkrør for å bli en del av legionen og oppnå spenning i livet, så kjør på! Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Det er umulig, må isåfall på en eller annen bli amerikansk statsborger først noe som ikke er så lett, ihvertfall ikke forhold til det å få norsk statsborgerskap. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå