AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Hallo folkens! Jeg er ikke en ordinær bruker her inne. Tråden vil stå og jeg håper ingen skjønner hvem jeg egentlig er. Lang tekst kommer fortløpende. Jeg er i et langdistanse forhold med en jente i tjueårene. Over perioden vi har datet har jeg observert flere merkelige, bekymrende trekk fra henne. Jeg skal skrive ned en del situasjoner som har forekommet og lurer på hva dere tenker om dette: Rett før jul var jeg på besøk hos henne. I utgangspunktet skulle jeg skrive en hjemme eksamen og levere den fredag morgen, og reise hjem fredag morgen. I stedet for å gjøre det valgte jeg og utsette oppholdet til lørdag formiddag. Jeg måtte selvsagt sette av størstedelen av torsdag kveld til å jobbe med eksamen? Ganske naturlig ikke sant? Det likte ikke damen min. Hun ble lei seg og sur fordi jeg var opptatt med den eksamenen. Hun presterte å so følgende: «keg syns dette er dårlig gjort av deg siden dette er siste kvelden vår sammen». Hvorfor er dette en syk ting å si? Fordi det var ikke siste kvelden vår sammen. Fredag kommer før lørdag sant? Men da skulle hun nemlig henge med en venninne! Og det var veldig viktig for henne at de hadde denne tiden sammen. Så altså uten meg. Og jeg dret egentlig litt i det sånn seriøst. Men hun forsvarte denne handlingen gang eter gang, uten at jeg tok det opp en gang! Samtidig som hun ble sur på meg... Okay? Nyttåret kommer og jeg tok opp at jeg syns den oppførselen er ganske bedriten i grunn. Vi var litt halvveis kranglete et par dager. Jeg besøkte min mor sin grav, fortalte henne at jeg sleit for tiden og at det var vanskelig. Akkurat da bestiller hun en flybillett til et europeisk land som meg og henne har snakket mye om og reise til. Med den samme venninnen. Selvfølgelig. Dette kan være helt tilfeldig men syns det virket litt opplagt nesten. Sa ingenting på det, men spurte til slutt om det virkelig bare var tilfeldig. Hun sier det var det. Whatever... På fredag var hun ute på en bar og begynte å snakke om en fyr hun møtte der. Og at han var så interessant osv. Hun gjenfortalte en påstand han kom med som handlet om rus relaterte psykoser. Uansett, jeg sa at påstanden hans sannsynligvis er feil. Da begynner hun å krangle med meg det. At han sikkert hadde rett og jeg tok feil. Altså, whatever. Igjen: jeg bare sa det var en ganske teit ting å krangle om og hun kan Google det i stedet. Hun var ute og spiste middag med noen kolleger. Jeg ringte henne på et tidspunkt vi hadde avtalt og hun ga telefonen til den ene fyren hun var ute og spiste med. Dagen etterpå sier hun at hun kanskje ikke skulle gjort det i tilfelle jeg trodde hun var på en «date». Jeg trodde ikke det. Hun fortalte meg om en kompis som kommer fra landet hun er fra. Og at det var helt platonisk. Og at han sikkert kunne sove hos henne hvis han besøkte. Noe slo meg når hun sa det, han hadde ikke sovet hos henne. Men hun sa det for å sjekke reaksjonen min. Det holder vel egentlig nå. Kan utbrodere med dønn seriøst. Jeg får veldig ekle vibber av alt dette her... Gjennomgående er alle disse situasjonene ting hun starter. Det er ikke meg. For eksempel på torsdag spør hun meg hva jeg skal på fredag kveld. Jeg svarer hva jeg skal. Kommer opp i feeden min at hun skal på en konsert, igjen med samme venninnen. Så jeg vet jo at hun skal på den konserten. Men hun sier at hun skal dra hjem tidlig. Men selvfølgelig sender hun SMS kl 22 og sier hun skal ut... Ehhh. Jeg hadde bare sagt hva jeg skal? Det er jo helt greit. Lignende skjer gang etter gang. Tester, løgner og sinneutbrudd. Begynner å lure på en diagnose kan nevnes her? Jeg vet ikke... Blir forbanna til slutt. Anonymous poster hash: 43a91...a71 1 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Hørtes stress ut.Veldig ung, umoden...Tror litt av poenget, når du sier du blir forbanna... Så tenker jeg 2 ting...Du kan velge Ikke ha forventninger Sett henne på plass, fortell henne hva du mener/føler uten å skremme hun. Så filer du det ned 10 ganger sånn de ikke får sjokk, panikk osv. Mens du alikevel er en anelse røff. Gud luck. Lenke til kommentar
ThrowAway38017372 Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Det som gjør det vanskelig. Er at jeg har tart opp noen av elementene. Men deg virker som ikke forstår greien... Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Begynner å lure på en diagnose kan nevnes her? Jeg vet ikke... Blir forbanna til slutt. Alle kvinner kan diagnoseres av menn. Det er ikke noe uvanlig. Jeg er sikker på at det går andre veien også. Det får du nesten bare leve med. Men ja, det er mange urimelige ting du nevner, men kvinner kan være ganske urimelige, du må bare velge på hvilken måte det er ok at de er urimelige. Akkurat denne type urimeligheten du nevner her er noe som ikke er en dame som hadde vært kompatibel med meg for å si det slik. Men, det hadde kanskje kommet an på hva slags urimeligheter jeg hadde hatt å velge mellom. Alle damer er sprø på forskjellige måter. Men de aller fleste har jammen langt flere positive ting som mer enn veier opp for de sprø tingene og sannsynligvis også gjør de irrelevante i mange tilfeller. Tror bare det handler om å finne riktige egenskaper og en god balanse. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Hun setter gang på gang sine behov foran dine. Gjør ting uten å inkludere deg, for så å forvente at du danser etter hennes pipe når det selv passer hun. Og går i forsvarmodus når du tar det opp med henne. Virker ikke som at hun vil ha en kjæreste. Men en ape med rosa tøfler. I tillegg hinter hun til utroskap, og hvor ettertraktet hun er på kjøttmarkedet. Og fisker etter din bekreftelse. Evt vil hun bli kjempet for? Hvem vet. Uansett så tror jeg ikke hun eier så mye selvtillit. Jeg hørte en gang at man ikke burde nøye seg med ting som er "godt nok" i livet. Tolk det slik du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå