NNNNN Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Håper noen her kan hjelpe meg med en kjip situasjon! I fjor kjøpte jeg en telefon på Finn, og nå på nyåret ble telefonen sperret på IMEI-nummeret og dermed får jeg ikke dekning! Tilslutt fant jeg ut at telefonen var meldt ødelagt og mistet til forsikringselskapet Brightstar av han jeg kjøpte telefonen fra. Dette var skjedd lenge etter at jeg kjøpte den, men nå krever Brightstar at jeg sender telefonen til dem og at de er eiere av den! Har lagt frem bevis på kjøpet og at det er samme person! Han jeg kjøpte telefonen av svarer ikke og Brightstar krever at jeg sender telefonen til dem! Har lite tro på å anmelde det til politiet, da hun i resepsjonen på politistasjonen lo av meg og sa «alle telefoner på Finn er tjuvgods» Hjelp! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Så du var på politistasjonen, men anmeldte ikke noe? Lenke til kommentar
NNNNN Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 Var der for å finne ut om telefonen var meldt stjålet, noe den ikke var. På politistasjonen fikk jeg bare beskjed at det ikke var noe å bruke politiressursene på. Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 fra brightstar sin egen side: "Hvis skadd mobil ikke returneres når erstatningsmobilen er mottatt, eller at mobilens låsmekanismer (Google/ Apple) ikke er deaktivert, vil nye gebyrer være fra kr 2500,- til kr 10 000,- avhengig av mobiltype. Hvilket gebyr som gjelder din mobil finner du i PDF under, eller i Min Plan. Nye forsikringsvilkår og -bevis vil bli lagt ut her medio november." Jeg ville ikke sendt inn denne telefonen, men heller kreve at de låser den opp igjen, og at de får gå på forsikringssvindleren og kreve tilbake sitt tap der. Det er i alles beste at slike folk blir stoppet. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 24. februar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2019 , da hun i resepsjonen på politistasjonen lo av meg og sa «alle telefoner på Finn er tjuvgods» Sa hun seriøst dette? Da ville jeg krevd å få snakka med noen andre i resepsjonen eller sjefen hennes, for så lite behjelpelig og ikke minst stokk dum bør det ikke være lov å være i en slik jobb. 12 Lenke til kommentar
Leatherass Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Du er ikke utsatt for forsikringssvindel. Du har kjøpt en vare som nå er defekt pga forrige eiers handling. Brightstar har ingen krav ovenfor deg, så lenge telefonen ikke er meldt stjålet til politiet. Du har kjøpt varen av varens eier. Du ber de høflig ryke og reise. Deretter sender du Rekomandert brev til den du kjøpte av og sier at enten heves kjøpet eller så vil du bistå politiet og brightstar i å etterforske han/hennes forsikringssvindel. Dette er åpenbart en bløff. Om hun/han syner bluffen din, så politianmelder du selgeren. Du gir aldri fra deg telefonen før politiet instruerer deg til å gjøre det. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 24. februar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2019 Send mail til forsikringsselskapet, legg ved dokumentasjon på at du har kjøpt og betalt for telefonen, og vis til godtroervervloven § 1. Gi beskjed om at du ikke kommer til å utlevere telefonen, og krev at de snarest sørger for at IMEI-nummeret låses opp. Hvis ikke vil du kreve erstatning fra dem for at de har ødelagt telefonen din. 16 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Ville trolig også anmeldt saken til politiet uansett hva resepsjonen hos politiet sier. Da kan du også fremlegge denne anmeldelsen mot forsikringsselskapet (for å sende dem diverse dokumentasjon) Endret 24. februar 2019 av spetter 3 Lenke til kommentar
NNNNN Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Takk for hjelp! Viste til godtroerloven, fikk ny konsulent hos forsikringsselskapet og telefonen ble åpnet! Så lærdommen er vell å ikke gi seg mot tåpelige krav og at politet ikke har ressurser til oss Tusen takk for hjelpen og støtten ? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå