Insomnis Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg har forståelse for at tråder kan blir låst, men jeg har vært borti en annen praksis, nemlig at de flyttes. Hva med å flytte de til "off-topic" forum? Mener selvfølgelig ikke at flaming og slikt skal flyttes istede for å låses, men når en diskusjon glir ut... da kunne man flyttet den. Det er så kjipt når man har en artig diskusjon gående også blir tråden låst, og i tillegg ser man at man har formulert seg dårlig i en melding også får man ikke muligheten til å rette på det. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Regner med at du nå sikter til reklame-tråden... denne gled langt ut, og ønsker man det så får man fortsette den i Off Topic -> Annet Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Har opplevd låste tråder før, og slik jeg har sett det blir gjordt andre steder er at hele tråden blir kopiert over i et annet forum der moderator mener den hører hjemme, også erstatter man hele tråden med en link til dit den er flyttet. å starte på nytt fungerer ikke, da får man jo ikke med seg alle. PS! signaturen din, selv om den kanskje er ment som humoristisk, så syntes jeg ikke den passer for en moderator. Endret 21. desember 2003 av Insomnis Lenke til kommentar
MikKiX Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Desert Glow: Jeg synes du blander rolle som Debatant og Moderator når du stenger en sakelig diskusjon: Om samfundet trenger reklame på denne måten: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=183650&st=160 Synes diskusjonen var interessant, og den bør heller flyttes enn låses. Endret 21. desember 2003 av mikki78 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Desert Glow: Jeg synes du blander rolle som Debatant og Moderator når du stenger en sakelig diskusjon: Om samfundet trenger reklame på denne måten: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=183650&st=160 Synes diskusjonen var interessant, og den bør heller flyttes enn låses. Tråden var allerede langt off-topic og ble derfor stengt. Ønsker man å fortsette diskusjonen kan man gjøre det på et passende sted. Lenke til kommentar
MikKiX Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Tråden var allerede langt off-topic og ble derfor stengt. Ønsker man å fortsette diskusjonen kan man gjøre det på et passende sted. Er policyen til moderatorer å låse tråder som er off topic? Og jeg synes ikke det bedrer saken at du samtidig kommer med et inlegg i diskusjonen. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Er policyen til moderatorer å låse tråder som er off topic? Og jeg synes ikke det bedrer saken at du samtidig kommer med et inlegg i diskusjonen. Sorry, jeg har ikke lest tråden det er snakk om, men jeg må le... Hehehe.... En anelse maktmisbruk her eller? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Tråden var allerede langt off-topic og ble derfor stengt. Ønsker man å fortsette diskusjonen kan man gjøre det på et passende sted. Er policyen til moderatorer å låse tråder som er off topic? Og jeg synes ikke det bedrer saken at du samtidig kommer med et inlegg i diskusjonen. Innlegg i henhold til diskusjonen er fjernet, tråden er stengt, og en videre diskusjon foregår i "Off Topic -> Annet" Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Synes kanskje at det blir litt blanding av roller som de andre sier. Kan jeg få foreslå for deg at du henter inne noen "utenfra" til å moderere når du selv er aktiv i tråden? Selv om du har rett, og mulighet til å moderere så ser det litt feil ut at du som aktiv deltakende i tråden plutselig skal bli sjef og stenge den. Dette forslaget er ment som en liten hjelp til dere så dere slipper å bli stående i situasjoner hvor dere blir beskyldt for blanding av roller. Ellers har jeg to synspunkter på topic: 1. Når en tråd er ot fra første stund bør den kunne flyttes hvis den har holdt på en stund. Det er bl.a. en hostingtråd i annet om hw som det er synd om blir direkte stengt, selv om den hører hjemme et annet sted. Sånn sett er jeg enig med de som hadde en god diskusjon her 2. Når en tråd har hatt en misjon, men etter hvert har glidd over i ot blir det litt feil å flytte den vekk fra riktig forum. Det blir og litt feil å la deltakerene fortsette med ot. Da gjenstår egentlig bare stenging av tråden og da er jeg enig med vår kjære dobbeltrollede moderator Det vil alltid være rom for vurdering, men i dette tilfellet mener jeg at tråden bør bli liggende i tilbakemeldinger grunnet innholdet før den skled ut (er jeg moderatorspire eller ) Endret 21. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 I det her omtalte tilfellet foretok moderatoren en helt korrekt stengning. Tråden hadde dreid over fra en diskusjon rundt reklameringen på hardware.no m/søstersiter til reklamens rolle i samfunnet (sånn ca.). Da var den eneste logiske handlemåten å stenge tråden og henvise til en dertil egnet kategori. De som ønsker å ta opp diskusjonen fra en stengt tråd i rett kategori, kan tross alt bare innlede sitt innlegg med "fortsetter fra denne tråden: (link til tråden). yaddayaddayadda...". Dette er ikke noen ny policy, og vi kommer ikke til å endre den da den har fungert meget bra til nå. For øvrig: selv moderatorer må få lov til å diskutere innimellom, og av og til kan det hende at selv vi går off-topic. Vi skal selvfølgelig forsøke å unngå det så mye vi kan, men jeg regner med at vi også får lov å gjøre en og annen "mishap". Vi burde i alle fall, tatt i betraktning at vi VELDIG ofte er overbærende med "vanlige" brukere. Og dette var vel stort sett samme innlegg som "enden" kom med. Men denne gangen kommer det fra en moderator. Ha en fin dag, folkens! Lenke til kommentar
wede-man Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 I det her omtalte tilfellet foretok moderatoren en helt korrekt stengning. Det begynner å se greit ut nå ja etter at moderator har redigert sluttinnlegget ca. tre ganger. Bra. Det blir feil slik som det var i starten, hvor moderator først kommer med sine argumenter, slutter med noe sånt som "sånn er det bare" og stenger tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå