Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med Tramadol og Paralgin Forte

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har erfaring med Tramadol og Paralgin Forte for langvarige smerter og kan si noe om hvilken dere synes var mer effektiv?

Vet at det kan være individuelle variasjoner. Skal selvfølgelig snakke med lege om dette.

Dersom noen har forsøkt Norspan smerteplaster, så er jeg interessert i å høre om effekt.

Står på lav dose PF (3 daglig) nå og vurderer å gå opp i dose PF eller å forsøke noe annet.

Anonymous poster hash: 10bca...b34
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med langvarig bruk av paralgin forte, og det er veldig lite egnet til slik bruk. Problemet er todelt: For det første er ikke kodein så veldig potent i de dosene som man får med paralgin forte, og toleranse vil raskt bygge seg opp slik at man må øke dosen relativt raskt. Samtidig er det paracetamol i tablettene, og det er ikke bra å gå på høye doser paracet over tid, da dette kan/vil gi leverskader. Tramadol, evt. oxycontin om smertene er sterke nok, i langtidsvirkende form vil være en mye bedre løsning.

Lenke til kommentar

Opplever at tramadol virker en time lengere enn kodein. Gikk på en følelsesmessig smell når jeg ble fri for tramadol, den har jo en egenskap som antidepressiva.

Har brukt morfin på langtidsvirkningende tabbelett og det var bedre enn oxycontin, oxy gjor meg sint.

Ellers så savner jeg metadon, må være det mest ypperlige mot smerter som finnes. Virker lenge.

Jeg bruker nå Satorex og Arcoxia mot smerter. Men jeg vet ikke enda om satorex virker. Kjøpte dolicontin (morfin), tramadol og metadon på nettet for lenge siden.

Jeg har bechterevs.

Anonymous poster hash: b8ebf...54f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...