Gå til innhold

Kjøp av ny skjerm til under 2500kr


stolpy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvilke preferanser har du? Det blir litt lite skjerm for 2500 kr, men det er mulig å få en grei 144hz, 1920x1080 skjerm til den prisen. 

 

Disse her ser jo rimelig gode ut: 

 

 
Dette er dog uten G-Sync, så dersom du skal ha det må du opp i en annen prisklasse. 

 

Foreløpig støttes ikke MG248QR av G-Sync, men du kan jo se om du finner en rimelig skjerm som støttes. 

 

Skal du ha litt futt med G-Sync så kan jeg anbefale disse her, men de er også dyrere som sagt: 

 
Det kommer også et par salg om ikke så lenge om jeg ikke tar feil, så da kan du få det t il en enda rimeligere penge.. 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Likte det du sendte. men skulle kanskje ønsket å prøvd curved?

 

hvor mye opp i pris må jeg får å ha G-sync?

 

Redigerte nettopp innlegget med G-sync skjermer som jeg kan anbefale.. De er dog dyre, men verd pengene, jeg ville gått for den til 7490,- da jeg selv har en gamlere model jeg synes er råbra, men også fordi en kompis av meg kjøpte denne selv og.  

 

Nå ser jeg at den til 7490 kr er IPS, og dermed vil jeg likevel ikke anbefale den. Problemet med IPS skjermer er at det ofte er problemer med "lightbleed

 

Gå for den til 4 995 kr dersom du skal ha noen av skjermene med G-sync. Det er enn god pris for det, da jeg selv betalte rundt 7000 kr for den jeg selv har. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

https://www.komplett.no/product/898769/gaming/gamingskjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qr#

 

 

har du noe erfaring med curved?

får ikke g-sync får 3000kr? 3500?

 

Desverre har jeg ikke det. Du vil nok måtte gå opp i pris for en slik skjerm, så vet ikke helt. 

 

Ikke på komplett ihvertfall, etter det jeg har sett. 

 

Ser nå at denne skjermen skal være kompatibel med G-Sync, men jeg kan ikke helt anbefale det uten at du selv undersøker nærmere.. Dette er en støtte som nettopp har kommet og som kan være noe dårlig foreløpig: AOC AGON 24" LED FreeSync AG241QX

 

Les litt om kompatibiliteten her: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/g-sync-ces-2019-announcements/

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Curved har ikke noe for seg med mindre du kjøper ultrawide. G-sync får du nok heller ikke til 3000-3500, må nok opp på 5000 for g-sync, med mindre du går for demovare slik som denne: https://www.komplett.no/product/906702/demovarer/datautstyr/demo-skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-sw-pg278qr-demo

 

Men nå støtter nVidia free-sync, så da kan du spare en del kroner med å gå for freesync skjerm om du absolutt må ha «g-sync» til en billig penge ;)

Lenke til kommentar

Curved har ikke noe for seg med mindre du kjøper ultrawide. G-sync får du nok heller ikke til 3000-3500, må nok opp på 5000 for g-sync, med mindre du går for demovare slik som denne: https://www.komplett.no/product/906702/demovarer/datautstyr/demo-skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-sw-pg278qr-demo

 

Men nå støtter nVidia free-sync, så da kan du spare en del kroner med å gå for freesync skjerm om du absolutt må ha «g-sync» til en billig penge ;)

 

har lest litt nå.  som har sa der oppe agon støtter g-sync. freesync støtter det?

Lenke til kommentar

I teorien vil alle freesync monitorer fungere med g-sync, men nVidia har kun lagd en kort liste over freesync monitorer som vil være fult g-sync compatible.

 

På øisten er AOC AGON oppgitt: https://www.google.no/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/circuitbreaker/2019/1/7/18171631/nvidia-g-sync-support-freesync-monitors

 

Så den skjermen skal fungere helt på høyde med en g-sync skjerm :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Viktig å presisere at støtte ikke er det samme som kompatibel. Dvs. at det kan oppstå problemer, og dermed bør man trå varsomt så man ikke kaster pengene ut av vinduet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Viktig å presisere at støtte ikke er det samme som compatibelt. Dvs. at det kan oppstå problemer, og dermed bør man trå varsomt så man ikke kaster pengene ut av vinduet.

Tull, stort sett har nVidia free sync fungert på de fleste skjermer. At noe er compatibelt betyr at det støttes, så hva mener du egentlig her?

 

Har du prøvd free sync på nVidia, eller er du bare skeptisk og måtte så litt tvil her i tråden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tull, stort sett har nVidia free sync fungert på de fleste skjermer. At noe er compatibelt betyr at det støttes, så hva mener du egentlig her?

 

Har du prøvd free sync på nVidia, eller er du bare skeptisk og måtte så litt tvil her i tråden?

 

Nei, jeg har ingen planer om å så tvil på noe, men jeg ønsker å opplyse om at det er en ny løsning som muligens ikke funker som ønsket på alle skjermer. Og så lenge den ikke ligger på den offisielle listen til Nvidia så ville jeg prøvd å forsikre meg om at akkurat den skjermen jeg hadde kjøpt meg faktisk er  kompatibel. 

 

Men dette blir litt OT nå. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...