Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reklamasjon iPhone som kjøpt via et AS


Slagen mann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Reklamasjonsrett ved næringskjøp er i utgangspunktet 2 år, men det er avtalefrihet. Du kan altså ha avtalt 2 timer eller 10 år.

Lenke til kommentar

Reklamasjonsrett ved næringskjøp er i utgangspunktet 2 år, men det er avtalefrihet. Du kan altså ha avtalt 2 timer eller 10 år.

Man kan ikke avtale noe som er til ulempe for kjøper, så det er minimum lovens reklamasjonsrett.

 

TS: hvis du selv ødelegger telefonen, så kan du ikke reklamere. Da må du bruke forsikring.

 

Anonymous poster hash: 64650...403

Lenke til kommentar

Man kan ikke avtale noe som er til ulempe for kjøper, så det er minimum lovens reklamasjonsrett.

 

Anonymous poster hash: 64650...403

Det er vel ikke helt riktig?

Ved forbrukerkjøp så gjelder forbrukerkjøpsloven, den er ufravikelig og da kan man ikke avtale noe som er mindre gunstig enn den.

Ved kjøp mellom to bedrifter så gjelder kjøpsloven og den er fravikelig, dvs man kan avtale seg bort fra det som står der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan ikke avtale noe som er til ulempe for kjøper, så det er minimum lovens reklamasjonsrett.

 

TS: hvis du selv ødelegger telefonen, så kan du ikke reklamere. Da må du bruke forsikring.

 

Anonymous poster hash: 64650...403

Tull. Kjøpsloven er fravikelig, og er den loven som gjelder når kjøper er et aksjeselskap.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tull. Kjøpsloven er fravikelig, og er den loven som gjelder når kjøper er et aksjeselskap.

Åpenbart at ordlyden kan oppfattes forskjellig. Kjøpt via et AS er, slik jeg leser det, det samme som at telefonen er kjøpt gjennom et AS, altså har en kjøper gått til et AS og kjøpt den ved hjelp av de, altså ikke et næringskjøp.

 

Anonymous poster hash: 64650...403

Lenke til kommentar

Om Mobilen er kjøpt via/gjennom et AS så burde mobilen sendes tilbake til det AS. Da kan denne bedriften reklamere  ved å sende mobilen tilbake der dem kjøpte den.

 

Vanligvis er det mobiler ansatte får fra bedriften, såkalte bedriftsmobiler. Da har ansatte både mobil og mobilab gjennom bedriften som en gode.

Er også en del ansatte som slutter i bedrifter som beholder mobilen dem fikk fra bedrift.

 

 

 

Er helt vanlig.  IT avdelingen motatt mobiler som er feil på. Forutsatt at bedriften har kjøpt mobilen fra før av. 

For deretter sende mobilen tilbake på reklamasjon,  der hvor mobilen ble kjøpt.  Da kan verkstedet til butikken reparere mobil og sendt tilbake uten kostnad.

 

Det kommer selvsagt ann på hvilken avtale bedriften har med butikken.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Som tittelen sier, hvordan er reglene når det kommer til reklamasjon på mobil, når det ble kjøpt via et AS i 2017? Mobilen har også blitt levert inn via innbo da den fallt i et flisegulv. Og som alltid ved iPhone, så repareres det aldri. Dvs at jeg fikk en ny en.

Du fikk en ny?

Og lurer på reklamasjon :hmm:

Du fikk jo nye telefon :)

Så hvorfor lurer du på at det er as, ikke mange som ikke er as idag :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...