Gå til innhold

Hjelp! nytt skjermkort.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har idag et GTX 1070 og skal kjøpe nytt kort! 

Etter å ha lest x antall anmeldelser om forskjellige 2070 og 2080 - kort, så klarer jeg ikke å komme frem til hvilket jeg skal kjøpe.

Hva skal jeg kjøpe?

Først må du jo finne ut om du skal ha 2070 eller 2080

Når det kommer til "merke", om det er Zotac,Ventus,Strix,Gigabyte etc så spiller det veldig liten rolle på ytelsen, men heller på hvordan kortet er designet, og kjøleevnen, selv liker jeg Zotac kort siden de ofte er enkle i design og har god kjøling.

Fortell oss gjerne hvordan resten av maskinen din er, og skjermens oppløsning. Hva du spiller osv.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Først må du jo finne ut om du skal ha 2070 eller 2080

Når det kommer til "merke", om det er Zotac,Ventus,Strix,Gigabyte etc så spiller det veldig liten rolle på ytelsen, men heller på hvordan kortet er designet, og kjøleevnen, selv liker jeg Zotac kort siden de ofte er enkle i design og har god kjøling.

Fortell oss gjerne hvordan resten av maskinen din er, og skjermens oppløsning. Hva du spiller osv.

Har idag en i7-7700 kaby lake. msi h270 tomahawk, 16gb 2666mhz. 24" skjerm 1920x1080 144hz. 

Har planer om å bytte ut den ene skjermen med en ny 27" 

Pcen blir kun brukt til spilling.

Spiller pubg, cs, apex, sot osv... Er vel fps-spill jeg spiller mest av.

Lenke til kommentar

Ingen vits å gå fra 1070 til 2070, skal du først ha en skikkelig oppgradering så er 2080 eller 2080 ti den oppgraderingen som gir mest mening. Eventuelt kjøpe 1080 ti brukt om RTX blir for dyrt.

Skal du kjøpe turing kjøp et med A-chip, mener alle fabrikk klokkede kort har A-chip.

De beste alternativene er vel, Rog Strix, Gaming Trio (X), XC (Ultra/ftw3) og Sea Hawk. Asus Dual OC ville jeg styrt unna pga coil whine og bråkete kjøler. Samme med blower kortene med kun 1 vifte. Gigabyte er heller ikke kjent for å ha de beste kjølerne.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...