TBJ Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hovedkort : MSI K7T266 Pro (MS-6380) Har ribba hele PC'en og satt den sammen på nytt og nå får jeg meldingen "Your computer had been opened, press spacekey to continue" hver gang jeg starter PC'en (helt på starten, før RAM / HMz osv. dukker opp). Må trykke space hver eneste gang jeg starter maskinen. Hvordan blir jeg kvitt denne fåreskalle meldingen ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Du må vel skru av kabinettbeskyttelsetingen i BIOS. Eller er det kanskje en dipswitch? Uansett, finn noe som likner (cabinet protection, cabinet alarm elns) og skru det av. Case closed. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Slå av "chassis intrusion" under "Hardware monitor setup" kanskje? Lenke til kommentar
Ceramic Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Erre mulig?!? Hvid dette er en vits så er den jaggu meg bra!!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Lurte litt jeg også... I et standard bios-oppsett er jo funksjonen disablet, og han må eksplisitt ha endret det selv :smile: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 WTF? Hvordan vet maskinen at kabinettet har vært åpnet? Er det mulig? (Blir snart paranoid.) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Det er en liten ting du skal koble til da vettø. :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Man må enten ha et "avansert" kabinett (hva nå det vil si) eller koble til en sensor på hovedkortet. Har man koblet ett eller annet feil til "intrusion-connectoren" og funksjonen er enabled, så kan man få denne erroren. TBJ: Sjekk opp om du har noe koblet til på hovedkortet, som ikke skal være der. Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Har du en mikrobryter i kabinettet ditt som spretter opp hver gang du åpner kabinettet? Eller er det en innretning på hovedkortet som klarer å detektere at kort har blitt tatt ut og evt byttet? Ganske kul feature dog. Det finnes nok en måte å få nullstilt den igjen. Tipper at det ligger i BIOS siden en jumper ville vært ganske meningsløst av åpenbare grunner sånn rent sikkerhetsmessig sett. Sjekk i instruksjonsboken som fulgte med kortet. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 eller så kan du koble fra kabinettinnbruddsbryteren og sette en jumper på pinnene (hvis den skal være på). Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det er en mulighet i BIOS Den heter Intrusion bla bla bla og må disables. Jeg har selvfølgelig ikke enablet denne, Sett den på disabled. Eller oppdater biosen... Hvilken versjon har du? På BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå