Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen svart/striper (bærbar Asus)

Anbefalte innlegg

Gjelder ASUS ROG GL552VW: WIN 10

Det har vært sånn:

1. Bare svart skjerm når jeg hadde den koblet fra Tv ( er innstilt på dual skjerm)

2. Viste på Tv når koblet til igjen, og kom tilbake 10 sek på Pcen også da jeg beveget skjermen (fysisk på pcen) litt opp. Men forsvant igjen når jeg beveget mer på skjermen, 10 min senere kom bildet plutselig  tilbake for fullt på Pcen også. Hadde den da frakoblet Tven igjen.

3. Koblet til tv igjen som den pleier. Av og til kommer det et lite svart blink. Varer et sekund eller to. (ca hvert 10-20 min.) Sånn var det da i flere timer.

4. Oppdaterte drivere for både intel og nvidia. Samme blinkingen forsatte likevel.

5. Prøvde å gjøre noen endringer på skjerminnstillinger. ( endret litt fram og tilbake på ulike oppløsninger i den intel greia) stilte tilbake, men fikk ikke bort innsmalningen av bildet på hver side.

6. Startet maskinen på nytt, og da ble altså alt galt. Får bare striper på TV skjermen. Svart skjerm som blafrer litt på pc skjermen, etter noen minutter kommer samme stripene der også.

Bilde av det her.

post-12139-0-95628500-1550906173_thumb.jpg

En firkant i bakgrunnen er musepila, og den beveger seg når jeg beveger musa.

Noen idéer om hva dette kan være? Skjermkort som er feil, må skiftes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ja, nei og ja så langt. :)
Presisering:

1. Lot den være avslått og med batteriet av forrige natt. Resultat: Ingen forandring, samme stripene.

2. Lot den stå avslått ca 4-5 timer i går med batteriet i. resultat: Det hadde rettet seg tilbake. Da jeg koblet til tv, var innsmalningen der fremdeles.  Lukket skjermen ned, da pleier den bli svart på tv og så logger seg på igjen. Denne gang, kom stripene tilbake.

3. Lot den pånytt stå (helt frakoblet og avslått) over sist natt ( med batteri i). Var rettet seg igjen i dag. Denne gangen gjennopprettet jeg systemet til fra før jeg gjorde noe i skjerminnstillinger, også før nye drivere ble innstallert. Er påkoblet nå og alt ser greit ut sålangt.
Innsmalningen på tv er også borte. Husker jeg måtte gjennopprette for å få den bort en gang før, fant ikke ut noe annet som rettet det.

Skal gjøre nye forsøk med å lukke/starte pånytt osv og se hva som skjer etter kampen er slutt ( Man u - Liverpool). Kommer tilbake med oppdatering hva som skjer.

Søkte litt tidligere, og merket meg spesielt denne videon.

Hvis det skjer igjen på nytt, lurte jeg på å prøve det der. Tror dere det kan være verd et forsøk, eller er det for noe helt annet?    

Lenke til kommentar

Får ikke opp noen video. Men da tyder det iallefall på at problemet er korrigerbart, men at det er trøbbel med skjerm dupliseringen. Legg en vanlig link til video.....jeg fikk bare opp en reklameting

Ser videoen selv( la den i spoiler) men vet ikke hva som gikk galt, beklager den.

Vanlig link

https://www.youtube.com/watch?v=GnCtRg4x_go

Han skrur av dekselet på laptopen, og frigjør en ledning som er blitt for stram eller noe.

Ps. Kan si at den blinkingen med svart skjerm noen sekunder som kom og gikk av og til før, ser ut til å være borte nå.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...