Gå til innhold

Klokkeproblemer etter bytte av kabinett...

sosyv

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet kabinett fra et eldre Aopen(fulltower 300w) til et nytt Chiftec Dragon midi 360w. Med det forrige kabinettet var det ikke problemer i det hele tatt med å få min XP2500+ til å gå som en 3200+. Nå derimot får jeg den ikke over 2600+ (2,02 GHz). V-core står til 1,65. Probe og Aida32 viser 41 grader på cpu. Har for meg at dette må være noe med volten, men har for lite greie på dette til å eksprimentere. For mye spenning er vel det som brenner cpu.. Har Asus kortet - a7n8x dlx. Har ikke spesielt bra kjøler: GlacialTech Igloo Silent Breeze 462

Socket A/370, AMD XP 2700.

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde 300, har 360 i det nye kabinettet. Hvis jeg skal sette inn 300w i det nye blir vel det litt feil vei å gå?`

Stig

ptv-: sorry, det var jeg ;)

Vel, det kan være at den 300W PSU'en som du brukte før gir mer stabil strøm. Prøv å bytt til den gamle PSU'en igjen, det skader ikke å prøve ;)

Lenke til kommentar

Ikke se deg blind på Watt'en.

Den Aopen PSU'en kan være en mere stabil PSU, til tross for at den ikke kan levere like mye effekt.

Hvis Chieftechen leverer for ustabile spenninger, så er det sikkert årsaken til at du ikke får det til å funke.

Det er i alle fall verdt et forsøk å prøve.

Funker det ikke, så bytter du bare tilbake igjen.

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...