Gå til innhold

Kill Bill

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder valget av Blondine, var ikke det særlig å rope hurra for vil jeg si.

De kunne like godt brukt Lisbeth Skei eller karen Marie Ellefsen fra NRK for å si det sånn...

Men Har det egentlig vært noen Blond Femme fatale skuespiller etter Sharon Stone og Pamela Anderson? :blink:

Lenke til kommentar

hadde man fulgt med litt i filmen Kill Bill Vol.1, rett før den scena hvor hun ungjenten skar ut invollene på han fyren når han sa ja til å sove med henne, så hadde man fått med seg at 'the bride' sa hun ungjenten er en 'psykopatisk galning som ikke er redd for noe' og så fikk vi se akkurat den omdiskuterte scenen.

og blodmengden og 'unaturlige' styrken til 'the bride', følger man med litt på Hong-Kong filmer og/eller Japansk Anime filmer så blir man vant med at ting ikke er helt etter vanlige naturlover. jeg syns filmen var konge (har sett den tre ganger nå :)), kjenner en hel drøss med folk som har sett den, de fleste syns den er ok/bra/konge men noen få syns at filmen enten var for voldelig eller for unaturlig og derfor ikke likte filmen.

akkurat den Anime delen i i filmen syns jeg var genial. ett morsomt innslag på en blodig film. :)

PS: den anime delen var produsert av I.G. Productions, Japan. ett av mine favoritt anime studioer, lettere verdenskjent med geniale filmer og serier som Ghost in the Shell, GITS - Stand alone Complex, Blood - the last vampire, Furi Kuri ((også kjent som FLCL) ett organisert galskap i seks episoder..) og flere..

Lenke til kommentar
Når det gjelder valget av Blondine, var ikke det særlig å rope hurra for vil jeg si.

De kunne like godt brukt Lisbeth Skei eller karen Marie Ellefsen fra NRK for å si det sånn.

Ironien din dreper.

Du burde vite hvilke tråder du skal holde deg unna når du bare farer med slik svada.

</offtopic>

Så nettopp Kill Bill. Min første Tarantino film, dette grunnet løst og fast. Denne tid er over, og jeg akter å se det meste av Tarantinos verk, utenom "from dusk to dawn".

Jeg deler meninger med wh1t3inc.

Jeg gleder meg til Vol. 2, siden Vol. 1 var så et ufattelig mesterverk på alle måter. (Musikk, visuell stimulering, underholdning i ETT sett).

Lenke til kommentar

du må da se from dusk till dawn! iallefall 1'eren

Tarantino og Cloony er jo geniale (i første delen ;) )

og Cheech Marin...wow hehe genial han og :) hvor mange roller har han? 4? 5?

og salma hayek som "eksotisk" danser? ;)

vel verd å se, hvis du ikke forventer deg en oscar materiale film, men heller en god ironisk latter :)

Lenke til kommentar
Akkurat. Det er det som er feilen med en film som Kill Bill. Bare fordi det er et navn som ble berømt med Pulp fiction, så får ham med promoterings-maskineriets hjelp folk til å kjøpe illusjonen om at dette er bra saker .

På den måten håver han og bransjen inn store penger på simpel vare. :green:

Tarantino ble berømt med Reservoir Dogs (1992), ikke Pulp Fiction.

Men for all del. Se Starwars 1 og 2, det er jo kvalitetsfilmer. :p hehe

PS! siden du er så mot promotering bør du iallefall ikke se Star Wars.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tarantino ble berømt med Reservoir Dogs (1992), ikke Pulp Fiction.

Tarantino ble annerkjent, ikke berømt med Reservoir Dogs. Den kickstarta ham og fikk ham inn i bransjen. Pulp Fiction er mye større enn Reservoir Dogs blant det allmenne publikum.

Lenke til kommentar

Kill Bill er en av de beste filmene Tarantino noen gang har laget.

Det man skal merke seg med Tarantino er det spesielle oppsettet han bruker i filmer. Det er ingen logikk hva tidsforløpet gjelder. Han bruker scenene som han synes passer best, og hvis de ikke kommer kronologisk etter hverandre, så er det bare bra. Det er dette som skiller en Tarantinofilm fra hvilken som helst annen film. Han gjør det på sin måte, og det skal han ha anerkjennelse for.

Jeg syns forresten at argumentet for å vente med å slippe Kill Bill Vol 2 er elendig. Vol 1 har etablert seg godt allerede, de trenger ikke å vente på skriftlige resultater!! :angry:

April er alt for seint!!! :realmad:

Vil også nevne at jeg ikke var noen stor Tarantinofan før jeg så Kill Bill og Pulp Fiction. He's got me swept off my feet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...