MrLee Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 ofte dårligere gjennomført, trass i høyere budsjett i de fleste tilfellene Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg mener at en film må ha en god historie, ikke bare dårlig skuespill og slappe sverdscener dekket med så store mengder blod at det til slutt blir kjedelig om jeg vil ha fete sverd kamper ser jeg Star Wars Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg mener at en film må ha en god historie, ikke bare dårlig skuespill og slappe sverdscener dekket med så store mengder blod at det til slutt blir kjedelig om jeg vil ha fete sverd kamper ser jeg Star Wars Akkurat. Det er det som er feilen med en film som Kill Bill. Bare fordi det er et navn som ble berømt med Pulp fiction, så får ham med promoterings-maskineriets hjelp folk til å kjøpe illusjonen om at dette er bra saker . På den måten håver han og bransjen inn store penger på simpel vare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Det som er så usannsynlig genialt med Kill Bill og Tarantino's filmer generelt er måten han presenterer bestemte handlinger på. Noen ganger utgjør disse handlingene en historie, noen ganger ikke. Til dere som klager over tynt plot i Kill Bill; Se på prisvinnende Reservoir Dogs. Historien er i bunn og grunn et ran som går til H, men det er ikke det vi er interessert i. Det er hvordan Tarantino fremstiller dette. Tarantino har klart det som ingen har klart før ham (synes jeg) og det er å lage helt utav en blondine. Som nevnt tidligere er musikken genial. Blir nesten forbannet når jeg leser om at Kill Bill egentlig er en kommersiell sell-out fra Tarantino's side. Det er det mest idiostiske skvipet jeg noen gang har hørt bli sagt om en film. Å hevde at Kill Bill er tegn på at Tarantino ikke er så genial eller kalle det dum, uintelligent og idiotisk bare fordi den ikke appellerer til deres smak sier mer om trangsynhet enn filmsmak. Sorry å måtte si det, men Kill Bill er en bra film og selv om dere ikke liker at en kvinne banker flere titalls menn slik andre menn har gjort på filmer i utallige år, er det ikke filmens feil. Ikke la Tarantino lide fordi dere ikke liker at han prøver noe nytt. Gå ned på videosjappa å lei XXX, Hard Cash eller hva enn som måtte tilfredsstile deres smak, men la oss som kan sette pris på genialitet, originalitet og brillianse ha Tarantino for oss selv. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Mye subjektivt tullprat Subjektivt Men jeg føler bare at for å få fokuset fra ting som historie og slikt, så lager Tarantino merkelige effekter som at blodspruten står 5 meter ut av et kuttet lem, hvor realistisk det er vet jeg ikke, men imponert ble jeg ikke... Synes at Kill Bill bare ble en ekstra ordinær film i mengden actionfilmer, om hovedpersonen er kvinne eller ikke, har ingenting med det å gjøre, men har aldri likt Uma Thurman, i hvert fall ikke etter Batman and Robin... Men men, det kan gå begge veier, jeg kunne kalt deg trangsynt siden du mente at ting var genialt og slikt, bare fordi at det har navnet "Tarantino" på seg. Jackie Brown var også en heller slapp film med enda dårligere plot enn Kill Bill, så jeg synes Tarantino er en b-filmmaker, som klarer å selge mange billetter pga Pulp Fiction, og god hype på forhånd... Men nå var det jo ikke som om Kill Bill slo alle box-office rekorder, da EDIT: Kill Bill manglet jo til og med spesialiteten til Tarantino; dialog. Det var lite dialog i filmen, og det som var imponerte ikke. Heller forferdelig var når Uma sa til hun lille jenta: "When I grow up, and you feel like killing me, I'll be waiting", eller no sånt. Får håpe det blir mere dialog i Kill Bill 2, det er nå det ryktene skal ha det til... Endret 31. desember 2003 av NoLimit_^ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 En annen sekvens fra filmen: Der en av kamp-kvinnene sitter på en bar og spør en sidemann om han vil ha et nummer med henne. Etter at hun får lokket ham til å si ja, blir han liksom delt i to med sverdet fordi han svarte det. Det er en litt typisk dårlig side med mange kvinner, som der blir benyttet. Og det har jeg inntrykk er et stort negativt hovedpoeng det lettvindt spilles på i denne filmen for å selge: Bitchy sider ved kvinner liksom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Men jeg føler bare at for å få fokuset fra ting som historie og slikt, så lager Tarantino merkelige effekter som at blodspruten står 5 meter ut av et kuttet lem, hvor realistisk det er vet jeg ikke, men imponert ble jeg ikke... Synes det er ganske utrolig at du ikke enda har fått med deg at filmen er en hyllest til bl.a. asiatiske klassikere. Sjekk ut noen av filmene som Tarantino hyller før du klager på at blodeffektene ikke er like bra som mainstream actionfilmer. Jackie Brown var ikke en spesielt bra film, nei, men Tarantino baserte manuset på boka Rum Punch og det funket ikke helt. Ikke si at mange folk elsker Kill Bill fordi det er Tarantino's verk. Jeg hadde muligens elsket den enda mer hadde det vært en ukjent regissør. Tarantino har så ufattelig høye forventninger å innfri. Tilbake til Jackie Brown; den ble jo hyllet av de annerkjente kritikerne Siskel & Ebert... Med tanke på at Kill Bill er delt opp må dere ta i betraktning at Kill Bill: Volume One er bare en introduksjon til Volume Two. Elsker måten Tarantino har bygget opp dette på. Han er full av geniale karakterer: "I'm Buck and I like to fuck." Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 you're buck right. you'v come here too fuck right Lenke til kommentar
allyse Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Har likt det meste jeg har sett av tarantino (pulp fiction, from dusk till dawn mv.) men Kill Bill var _kjedelig_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Bare for å ha det klart så var From Dusk Till Dawn et manus Tarantino hadde liggende i lang tid. Underveis i karrieren strippet han dette manuset for kule tvister og lignende så hva dere ser er i From Dusk Till Dawn er egentlig Robert Rodriguez som leker seg med et dårlig utkast fra Tarantino's manus. Liker egentlig ikke at folk sier From Dusk Till Dawn er Tarantino's verk. Det er det samme som å si at Mean Machine er Guy Ritchie og Star Wars 5 & 6 er George Lucas. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Bare for å ha det klart så var From Dusk Till Dawn et manus Tarantino hadde liggende i lang tid. Underveis i karrieren strippet han dette manuset for kule tvister og lignende så hva dere ser er i From Dusk Till Dawn er egentlig Robert Rodriguez som leker seg med et dårlig utkast fra Tarantino's manus. Liker egentlig ikke at folk sier From Dusk Till Dawn er Tarantino's verk. Det er det samme som å si at Mean Machine er Guy Ritchie og Star Wars 5 & 6 er George Lucas. Det underbygger vel bare det vi har poengtert om denne kyniske flirende jækern av en "reigissør" Leste forøvrig en artikkel i Cinema før Kill Bill der han innrømmet sine spekulative arbeidsmetoder rett ut. Han er selvsagt på det rene med at massen lar seg smigre av dette sfa av det han står for kombinert av den posisjonen han har "opparbeidet" seg. Saken er den at ikke noe av dette endrer det faktum at det han leverer er søppel. Hvertfall a-film messig. han bør snarest kategoriseres som ren b-filmmaker Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Syntes den var litt tøff jeg, men det med de enorme blodsprutene som kom etter at diverse kroppsdeler ble kuttet av var litt domt! Og de kunne gjerne hatt en slutt på filmen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 La oss da definere fenomenet b-film. Ingen regissør med suksess som Tarantino vil noensinne igjen lage en b-film igjen. Utrolig at noen er så trange i nøtta at de ikke har fått det inn enda! Virker mer som håpløs ønsketenking enn et realistisk håp. En b-film er en produksjon hvor midlene er begrenset og ingen regissør med suksess er så dum at vedkommende hindrer seg selv i å få tak i midler som kan gjøre filmen bedre. I mange tilfeller penger og annerkjente skuespillere. Noen av dere høres akkurat ut som hardbarka kult-film fans som lever på undergrunnsmateriell og kunne drept for å ødelegge Hollywood. For all del ikke innbill dere at regissører som Peter Jackson, Quentin Tarantino og Kevin Smith vil ta en "Von Trier" å begynne å lage dogmeaktig søppel. Muligens vil de slå seg ut med en lavbudsjetter eller to, men på seriøse produksjoner er det klart de gjør sitt beste og streber etter alle midler som ligger for hånd. Når regissører som Martin Scorsese punger ut millionvis av sin egen lomme for å få Gangs of New York gjort slik som han forestillte seg, er det ikke fordi det er hans måte å lage filmer på. Det er fordi de millionene hjalp filmen, på samme måte som Tarantino ikke vil binde seg til et lite budsjett fordi han ikke hadde mer penger før, tidlig på 90-tallet, når han laget geniale filmer som til og med den mest innbitte James Bond fan satte pris på. Det ville være tåpelig av tidligere uavhengige regissører å gå ned i gradene for å forsøke å sette en lavere forventningslist på grunn av alle dere som ikke klarte å sette pris på en mer omfattene produksjon. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Syntes den var litt tøff jeg, men det med de enorme blodsprutene som kom etter at diverse kroppsdeler ble kuttet av var litt domt! Og de kunne gjerne hatt en slutt på filmen øh? du veit at det er kill bill volume 1....og at andre del av filmen kommer i februar elns... tarantino ville ha det som 1 film, men pengefolka sa nei til så lang film, og tarantino ville ikke kutte noe innhold...ergo to filmer...men egentlig 1... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 tarantino ville ha det som 1 film, men pengefolka sa nei til så lang film, og tarantino ville ikke kutte noe innhold...ergo to filmer...men egentlig 1... Endelig en som forstår det! Dette gjør også at Kill Bill kan delta i både 04 og 05 oscarutdelinger. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Sant det at pengefolka mente filmen ble for lang. Men det har noe med at Mirimax(som er produksjonselskapet til Kill Bill) er eid av Disney. Og Disney gir ikke ut NC-17 filmer. (3 strengeste aldersgrensen i USA, X-rated og Banned er vel strengere) Men siden de kuttet filmen i 2 deler, blir både Volum 1 og 2 R-rated og alle var fornøyd. Endret 1. januar 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) "Banned" er ikke en aldersgrense, men utenom om det har du helt rett. Edit: R-rated er heller ikke en grense, men en anbefaling, egentlig. De fleste kommer inn der. Endret 1. januar 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Syntes den var litt tøff jeg, men det med de enorme blodsprutene som kom etter at diverse kroppsdeler ble kuttet av var litt domt! Og de kunne gjerne hatt en slutt på filmen øh? du veit at det er kill bill volume 1....og at andre del av filmen kommer i februar elns... tarantino ville ha det som 1 film, men pengefolka sa nei til så lang film, og tarantino ville ikke kutte noe innhold...ergo to filmer...men egentlig 1... Ja, jeg vet at det kommer en fortsettelse ja, men de kunne laget EN film så man slipper å vente så lenge! Var litt utydelig, men... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja, jeg vet at det kommer en fortsettelse ja, men de kunne laget EN film så man slipper å vente så lenge! Var litt utydelig, men... Det lagde en film, men den ble, av forskjellige grunner, delt opp i 2 deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå