Gå til innhold

Consumer Reports fjerner sin Tesla Model 3-anbefaling - igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvor har det blitt av alle skrivebordskrigerne som aldri har problemer med Teslaene sine da? Det burde jo vært fult av kommentarer her nå som beskriver hvor utrolig feil "Consumer Reports" har tatt og hvor utrolig "dumt det er av Tek.no å skrive om det" etter som det "egentlig ikke er et problem for **JEEEG** har ikke hatt det".

 

Jaja. Tidlig på dagen kanskje. Teslaførerne sitter vel i ladekø en stund til.

 

Slutt å dum deg ut :) Du er vel en av de mange grinebiterne som sutrer over fordelene til elbiler mens du selv sitter med en halvgammel kjerre og egentlig bare er misunnelig

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samme som Tesla da, ser ikke ut som Model 3 er noe bedre. Imponerende lakkeringsjobb også.

 

https://youtu.be/FSLTNjGI8hw

Det har jeg heller ikke sagt noe om. Men hver gang noen ser en Tesla som ikke er 100% så er det å bære seg over hvor dårlig Tesla er og hvordan de snart er konkurs omtrent fordi noen så en bil med en kant som ikke var 100%.

 

Jeg bare påpeker at det ikke bare er Tesla som har ting som panel-gaps. "Premiummerket" Jaguar har dem også, for eksempel.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare tekniske og skjønnhetsfeil med Model 3, men også designfeil som er vanskeligere å gjøre noe med:

 

https://youtu.be/hCv_Ha0oWjE

Er nok for å få lav Cd verdi med den glatte coupe formede bakenden, og med en sånn sømløs bak får man utfordringer i form av vann/snø som vil gli ned. Man kan løse problemet til en viss grad med å ha en større gummipakning, men hvis det regner mye eller er mye snø på luka så vil dette gli rett inn.

De fleste biler som er coupe formet og ikke har 5 dører men vanlig bakluke lider av dette, ser ut som Porsche Taycan prototypen og har dette problemet.

 

https://youtu.be/gGbo6o5auzc

 

Screen-Shot-2019-02-13-at-3-47-06-PM.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser forresten at CR baserer seg på biler solgt mellom juni og september 2018. Det begynner å bli en stund siden.

Det utrolig pussige er at CR observerte at det var flere problemer med de nyere bilene som ble testet. Med andre ord en nedadgående trend. Det er jo rimelig spesielt for å si det mildt.

 

Blir spennende å se neste oppdatering fra CR. Vil Model 3 klare kunststykket å bli rangert lavere enn Model X?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du leste ikke dette

 

Tesla Model 3 er for øvrig nummer én på Consumer Reports kundetilfredshetsundersøkelse fra januar. Der fikk bilen 99 av 100 poeng for kjøreopplevelsen, 84 poeng for komfort og 67 poeng for valuta for pengene. Undersøkelsen baserer seg på over 500 000 bileiere. 92 prosent av Tesla Model 3-kundene sa de ville kjøpt bilen igjen.

Hvordan kan de ha spurt 500 tusen Modell 3 kunder?

Det er en logisk brist en eller annen plass her.

Det er selvfølgelig 500 000 bileiere tilsammen som har meldt inn sine respektive biler, alt fra Ford til MB, Chevrolet, Tesla etc er med i dette tallet.

Lenke til kommentar

Det utrolig pussige er at CR observerte at det var flere problemer med de nyere bilene som ble testet. Med andre ord en nedadgående trend. Det er jo rimelig spesielt for å si det mildt.

Problemene skal være fikset i nyere biler. Poenget er at de altså baserer seg på data fra flere måneder tilbake, og det er lang tid med den rivende utviklingen hos Tesla.

 

 

 

 

Ja her snakker vi flere "decades"....

Med tempoet Tesla utvikler seg i så er flere måneder lang tid ja. Husk at de gikk fra under 10.000 produserte biler i første kvartal i 2018 til 63.000 i fjerde kvartal. Utviklingen går veldig raskt.

Lenke til kommentar

Det er samme hver gang. Problemene skal være fikset. Utviklingen går ekstremt raskt. Hakk i plata.

De er fikset. De som har hakk i plata er haterne som ikke har Tesla men bruker all sin tid på å spamme Tesla-tråder med oppgulp.

 

Man ser aldri Tesla-haterne si noe om f.eks. Toyota eller andre:

 

 

Lurer på hvorfor ikke...

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemene skal være fikset i nyere biler. Poenget er at de altså baserer seg på data fra flere måneder tilbake, og det er lang tid med den rivende utviklingen hos Tesla.

Det kunne vært hentet en ukes gamle data og unnskyldningen ville vært den samme.

 

CR observerte en negativ trend. Hvordan det er i dag vet man ikke 100% sikkert, men lite tyder på at det er blitt bedre, snarere tvert i mot.

 

I Tyskland så er det to tredjedeler som har større eller mindre problemer med bilen de har fått utlevert.

 

In Europe, Model 3 anticipation turns into Model 3 morosity

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...