Gå til innhold

Spiker'n i kista for Trond Giske?

Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden Giske i sin tid var EU-motstander på tross av AP sentralt, kan dette ha noe å si her?  Noe med holdning til globalisering å gjøre? Er Giske for "nasjonal" for mange i AP? For bundet til fortiden? Er det Oslo-AP og kretser rundt sentrale media som her er "noen" (som prøver å ta Giske) ?

Alt dette handler faktisk kun om en eneste sak, hvem skal være statsministerkandidat i 2021.

Oslo har stilt seg bak Hadia og de har derfor tatt tiltak mot "Trøndermafiaen" med Giske i teten som var den andre sterke gruppen og kandidaten i AP. Giske har lenge vært vant med at han har vært veldig beskyttet i flere tiår AP og det kan være grunnen til at han fortsatt er så uforsiktig. Husk medlemssaken hvor både Giske ble skjermet og mange vitnet om at til stoss for sin stilling i organisasjonen og hans evne til alltid å være med på alle fester hvor folk ofte skrøt av medlemssvindelen så visste Giske ingenting om dette.

Støre er i skvis mellom Oslo-gruppen og trøndermafiaen og prøver bare få ro i båten, gjøre at så korrekt som mulig og unngå personlige skandaler slik at det ikke ødelegger for hans nye stilling som han får etter kommunevalget. Ja, det er ingen stor hemmelighet at Støre raskt vil forvinne fra norsk politikk etter kommunevalget. Folk må få tid til å venne seg til Hadia som leder før stortingsvalget.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Xwp6Og/Brundtland-mener-Tajik-har-det-som-trengs-for-a-bli-statsminister

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette synes jeg det stinker av: 

- Jeg fikk en SMS midt under møtet i valgkomiteen fra en ukjent person, hvor de sier at de satt på upassende bilder og video av Trond. De sa at VG var svært interessert i bildene, sier Jorodd Aspjell til pressen på spørsmål fra NRK.

https://www.dagbladet.no/nyheter/komitelederen-avslorer-ble-truet-med-vg-sak-for-de-valgte-giske/70798523

Det var Terje Ferstad fra Fagforbundet som sendte meldingen som både Trond Giske og Jorodd Aspjell omtaler som en trussel. Meldingen ble sendt til Asphjell mens valgkomiteen i Trøndelag Ap var samlet. Den advarte partiet mot å nominere Giske til verv.

Ferstad mener ikke at Giske gjorde noe klanderverdig i den ni sekunder lange videoen.

- Det skjer ingenting utilbørlig der og da, men ut fra hva Giske har drevet med tidligere burde han holdt seg unna slike barer.

https://www.dagbladet.no/nyheter/spor-giske-om-hvor-og-hva-han-gjorde-natt-til-sondag/70799326

Så "varsleren" mener egentlig ikke at det han varsler om er noe kritikkverdig, men mener Giske burde "holde seg unna slike barer"? Bare jeg som synes det virker veldig tvilsomt? 

Endret av herzeleid
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Godt poeng at dette kan bidra til å styrke Giske. Om omtalen og reaksjoenene blir stadig mer hysteriske på stadig mer bagatellmessige hendelser og "varsler" spørs det om ikke det kan bidra til å diskreditere hele saken mot ham. 

Dessverre blir det oppfattet som bagatell, dette noe fordi mennesker ikke forstår hvor denne type oppførsel kommer fra. De tenker at dette var en liten episode der giske flørtet litt med en kvinne. De forstår ikke hvordan en person må være for at han skal syntes det er greit å kline seg opp etter yngre kvinner på denne måten, full, der han har kone og barn hjemme. Det sier ganske mye om ens person sin karakter, personlighet, verdier at han gjør dette. Det er en grunn til at vi ikke har overskrifter som dette om alle andre mannlige politikere hver uke; det er fordi mange av de andre vet bedre og selv om de skulle være "sånn" så vet de bedre enn å drive med det offentlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre blir det oppfattet som bagatell, dette noe fordi mennesker ikke forstår hvor denne type oppførsel kommer fra. De tenker at dette var en liten episode der giske flørtet litt med en kvinne. 

Flørt? Det var vel ikke det engang. Det var en *selfie* iflg min forståelse.  Ikke noe mer. 

Ikke hør på hva NRK og VG sier :-)

Endret av lada1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flørt? Det var vel ikke det engang. Det var en *selfie* iflg min forståelse.  Ikke noe mer. 

Ikke hør på hva NRK og VG sier :-)

Jeg ser hvilke valg mennesker tar og dømmer dem utifra det. Hva nrk og vg sier er irrelevant. Jeg har problemer med å forstå at du tenker en gift mann med barn har kun uskyldig moro når han henger over yngre, fulle kvinner. Du tenker at en mann som syntes det er ok og greit er en god leder, eller en person som tar gode avgjørelser?

Mener du at mennesker er så enkle at de ikke klarer la være bli fulle og sikle over yngre kvinner? For jeg kjenner flere intelligente menn som ikke hadde oppført seg på den måten, og jeg forventer intelligens og kontroll i menn som har viktige roller i samfunnet

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser hvilke valg mennesker tar og dømmer dem utifra det. Hva nrk og vg sier er irrelevant. Jeg har problemer med å forstå at du tenker en gift mann med barn har kun uskyldig moro når han henger over yngre, fulle kvinner. Du tenker at en mann som syntes det er ok og greit er en god leder, eller en person som tar gode avgjørelser?

Mener du at mennesker er så enkle at de ikke klarer la være bli fulle og sikle over yngre kvinner? For jeg kjenner flere intelligente menn som ikke hadde oppført seg på den måten, og jeg forventer intelligens og kontroll i menn som har viktige roller i samfunnet

Hva er det for tull du driver å sprer her? 

Du får nå ta sak for sak og sjekke hva de egentlig består av.

Du kan jo begynne med at han ikke er gift først.

Driter han seg ut - skal han ha for det. Men her var det ikke slik.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det for tull du driver å sprer her? 

Du får nå ta sak for sak og sjekke hva de egentlig består av.

Du kan jo begynne med at han ikke er gift først.

Driter han seg ut - skal han ha for det. Men her var det ikke slik.

Hvordan mener du han ikke driter seg ut? Å oppføre seg som en kåt gris er å være normal, tenker du?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da bør denne saken være ute av verden, men hylekoret vil vel holde det gående langt uti mars.

Bare tenk på hvor lett det vil være å få en person man ikke liker ut på dypt vann.

Betale en eller selskapsdame noen tusenlapper for å prøve å forføre en viss person, og når han biter på agnet bare spille videre. Deretter en stund senere kjører man en stor koreografert sak og blåser det opp i media.

Nesten hvilken som helst person kan dette utføres på, og konsekvensene kan være enorme. Tenk om noen har sett en hånd på en rumpeball f.eks, skrekk og gru.... Vi er tross alt mennesker, men det moderne samfunnet prøver så godt det kan å undertrykke menneskets drifter og naturlige trang.

Lenke til kommentar

Du tenker at når en full person henger over en annen full, yngre person, så er dette tegn på sunnhet? Det er normalt å forvente fra alle menn?

Mener det var nevnt 2 øl for Giske sin del? Men ikke full i alle fall. Virker for meg som om du har en personlig agenda med denne saken?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du tenker at når en full person henger over en annen full, yngre person, så er dette tegn på sunnhet? Det er normalt å forvente fra alle menn?

Ikke værre enn om jeg tok en tulle-selfie med Kong Harald :-) Eller ville han være så uhøflig å nekte?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Mener det var nevnt 2 øl for Giske sin del? Men ikke full i alle fall. Virker for meg som om du har en personlig agenda med denne saken?

Hvilken personlig agenda skulle det være? Er jeg en politiker som signet opp på diskusjon.no for å sverte giske slik at jeg kunne få en bedre posisjon? Har jeg blitt ansatt av noen for å tjene penger på å sverte giske? Hva nøyaktig tror du en bruker på diskusjon.no gagner ved å si sin mening om en politiker? Kan det være at meninger ytret på diskusjon.no har null verdi? Hmmmmmmmm

Lenke til kommentar

Hvilken personlig agenda skulle det være? Er jeg en politiker som signet opp på diskusjon.no for å sverte giske slik at jeg kunne få en bedre posisjon? Har jeg blitt ansatt av noen for å tjene penger på å sverte giske? Hva nøyaktig tror du en bruker på diskusjon.no gagner ved å si sin mening om en politiker? Kan det være at meninger ytret på diskusjon.no har null verdi? Hmmmmmmmm

Hva vet vi om deg? Nada :)

Lenke til kommentar

Hva vet vi om deg? Nada :)

Du trenger å vite mye om noen for å vurdere logikk? Det faller innenfor ganske vanlige logiske fallgruver der man ikke klarer vurdere et argument for det det er, men må bruke en persons karakter for å gjøre seg opp en mening om dens logikk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...