Kazento Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Jeg har en Toyota Avensis 09 diesel. Vedlagt lyd kommer når jeg kjører. kommer oftest etter å ha kjørt i ca 20 min og blir oftest fremprovosert av å svinge. Etter den har kommet er den der når jeg ikke svinger også. Har hatt bilen på verksted og de finner ikke grunnen til feilen. Har byttet viftereim , bremseskiver og bremseklosser Endret 21. februar 2019 av Kazento Lenke til kommentar
Kazento Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 Så at filen ikke ble med. Så deler den med en link. https://vocaroo.com/i/s1vOLeoF5htW Lyden er verst ved rundt 3 min er en veldig høyfrekvent lyd Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Høres ut som lyden kommer fra ventilasjon/luftekanaler? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Jeg følte lyden minna meg om noe jeg hadde i bilen til kona. Piping .. kom og gikk litt. Jeg tok av alle calipere og smurte stempel (kjørte det ut og skrudde det inn noen ganger), tok av alle klav og filte dem ned og la på kobberpasta så klossene gikk lett. Rengjorde glidere med pusseklut og smørte dem opp. Lyden forsvant da. Om det var noe her vet jeg ikke .. uansett smart vedlikehold Det kan være så enkelt som en liten stein mellom bremseskjold og en skive også. Endret 21. februar 2019 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Hør på lyden når møtende biler passerer, noe merkelig med lyden da? Og når farten blir lavere så er lyden nesten vekke.. Endret 21. februar 2019 av Jarmo Lenke til kommentar
Kazento Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 Men den kommer mest når jeg svinger mot venstre. Har hatt lyden i noen uker. Bremseklosser og skive ble bytta i dag, og fikk fortsatt lyden. Så rart om det da skal være noe mellom skive og klosser. Har heller aldrig fått lyden før motoren har blitt varm. Motoren blir heller ikke over normalt varm Lenke til kommentar
Kazento Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 Føler også jeg får lyden mest når jeg kjører mellom 40-60 kmh Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Resonanse tipper jeg da.. Men hvor? Lenke til kommentar
Kazento Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 Klarer ikke plassere hvor den kommer fra. Når jeg kjører med åpent vindu høres det ut som det kommer fra førersiden dekkområdet. Men når samboeren satt på på passasjersiden og jeg åpna hennes vindu mente hun det kom fra hennes side. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Bare et forslag, steng alle ventiler inne i bilen så hør etter. Samme lyd så kan vi utelukka en del. Edit Endret 21. februar 2019 av Jarmo Lenke til kommentar
Kazento Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 Hva vill det si? Alt av vifter og sånn Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Hva vill det si? Alt av vifter og sånn Ja, alt du har og som går gjennom ventilasjon. Steng alt og hør etter igjen Endret 21. februar 2019 av Jarmo Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg regner med at lyden kun er der når hjula triller rundt. Vil egentlig ikke tro det er noe med bremsen siden alt er nytt, men man kan alltids prøve å bøye litt på bremseskjolda med en lang skrutrekker e.l. Kanskje løsne på drivakselen å dytte den inn litt, kanskje det har kommet en stein inn mellom drivaksel og hjullager. Ellers har vel disse et lager på høyre drivaksel og da kommer lyden fra midten av bilen omtrent. Prøv å legg deg ned å spray masse fett, rustløser e.l på det lageret. Det skal sitte rett innafor indre drivledd på høyre side. Saus det ned å se om det blir noe forandring i lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå