ProphetSe7en Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Billigste eksterne: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4968465 Billigste interne: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4177243 Hvorfor er eksterne disker så mye billigere? Noen grunn til å ikke kjøpe eksterne disker og demontere for å få ut disken? Finnes der noen oversikt over hvilke disker som er de ulike eksterne modellene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Fordi det er andre sorterings interndisker Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 Fordi det er andre sorterings interndisker Etter å ha lest litt på reddit så tyder det på at WD My Book 8TB er WD80EZAZ disker, som igjen er det samme som HGST Helium Enterprise drive (White Label WD80EZAZ). Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men virker å være enighet ihvertfall på reddit om at dette er gode disker. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Var en halvveis spøk at det er andre sorterings disker som går til ekstern disk produkter. Men om det stemmer det som står på reddit er det brukbare disker ja. Men på eksterne disker kan produsenten bruke hvasomhels, nårsomhelst av interne disker. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Er vel også et mere prissensetivt marked og dermed mere pressede priser. Når jeg skal ha en ny interndisk ser jeg på de tekniske spesifikasjonene og tester før jeg velger en disk. Pris er litt mindre viktig. Når enkefru Olsen skal ha ny ekstern HDD for lagring av kattebilder funnet på facebook ser hun på pris og lagringskapasitet. Alt annet er mindre viktig. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2019 Var en halvveis spøk at det er andre sorterings disker som går til ekstern disk produkter. Men om det stemmer det som står på reddit er det brukbare disker ja. Men på eksterne disker kan produsenten bruke hvasomhels, nårsomhelst av interne disker. Det er sant, men om en tar WD sine eksterne som et eksempel siden de har jevnt over gode interne disker(?) i sine egne og og HGST så er utvalget 8TB disker i det jeg har forstått er ok serier. I tillegg kan en krysse av for 256 mb cache som det er på de interne, og da står en igjen med følgende interne disker. Ikke helt vitenskapelig, men tanken bar er at de bruker en av sine tilgjengelige disker i sine eksterne kabinett. Red Purple Gold Ultrastar HGST Ultrastar He10 HGST HE10 HGST Ultrastar DC Får se litt nærmere på det, se hvor mye det faktisk er å spare på det for 4 disker fremfor å kjøpe interne fra start av. Er jo også et spørsmål om garanti/reklamasjon som jeg antar blir brutt om en gjør det på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå