Gjest Slettet-6CexrT Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg heiste opp flagget idag for kongens dag kl. 09:00 som privatperson. Har jeg gjort noe galt/uvanlig? I tillegg har jeg kledd meg i finstasen. Jeg er visst den eneste i nabolaget vårt som flagger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Skal jeg fire noen spesifikk klokkeslett siden det fortsatt er vinter? På ettermiddagen kanskje, heller for tidlig enn for sent. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 http://www.flaggregler.no/flaggtider.html "For vinterhalvåret gjelder andre flaggtider enn i sommerhalvåret. I perioden 1. november - 28. februar (29. februar ved skuddår) skal flagget ikke heises før klokken 09, og fires ned ved solnedgang, dog aldri senere enn klokken 21. For Nord-Norge (Nordland, Troms, Finnmark, Svalbard og Jan Mayen) gjelder egne regler: Om vinteren skal ikke flagget heises før klokken 10, og ikke fires senere enn klokken 15." 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Er det krise hvis det er kraftig vind og den tar med seg flagget og skruene på veggen mens du er i butikken. Har forbipasserende plikt til å fjerne flagget fra bakken da? Eller er det galt å flagge i kraftig vær og vind? Dette er snakk om en balkongflagg Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Er det krise hvis det er kraftig vind og den tar med seg flagget og skruene på veggen mens du er i butikken. Har forbipasserende plikt til å fjerne flagget fra bakken da? Eller er det galt å flagge i kraftig vær og vind? Dette er snakk om en balkongflagg Nei på alle. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Dersom flagget eller flagstanga kan blåse vekk og skade andre så skal du sjølvsagt ikkje flagge, det seier seg sjølv. Flaggreglane har du fått sitert, men du kan også merke deg at det kun er det offentlege som pliktar å følge den lova. For alle andre så er den valgfri, men er ansett som god skikk og bruk. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Er vel kun i USA man blir lynsjet om flagget rører bakken..? Vi har balkongflagg ute døgnet rundt når vi er på hytta og det er det mange andre som har også Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Er vel kun i USA man blir lynsjet om flagget rører bakken..? Vi har balkongflagg ute døgnet rundt når vi er på hytta og det er det mange andre som har også Kjem nok mest ann på naboane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå