Gå til innhold

PC`n treig ved oppstart

Raphaug

Anbefalte innlegg

Som sagt, tar lang tid!

I tillegg er windows utrolig laggy og treig..

Fikk disse problmene først før jeg skulla kjøre meg vannkjøling. Jeg sagde hull med dremmel i toppen av kabinettet til radiatoren. Så da jeg skulle starte den etterpå så startet den, men slo seg av ganske raskt! Jeg fikk en alarm osv. Den brukta også da veeeeldig lang tid på å logge inn. Trodde det var psu problem så jeg lånte en av en kompis uten videre resultat. Samme feilen. Så jeg skruvde ut alt fra pc`n og satte det inn igjenn, og da forsvannt alarmen ved oppstart. Men som takk for det fikk jeg problemet med at system filer forsvannt. Måtte legge inn windows mange ganger uten hell. Da falt skylden på rambrikkene som jeg testet første gang i windows med memtest86. 0 feil.. Jeg prøvde og legge inn på en annen harddisk men de forsvannt fremdeles filer. Så jeg prøvde og installere windows på nyd og slette alle partisjonene på nytt og om partisjonere. Under ikke installasjonen fikk pc`n til å kopiere div. filer, så det gikk ikke. Jeg trodde ide kablene kunne være problemet, så jeg rapa 2stk fra datarommet og byttet.

Men neida, windows kunne heller ikke da installere alle filene, men den startet! Logget inn osv og trodde at alt var fryd og gammen, men den lykken varte bare til neste start av pc`n. Da tok den chkdsk på c:\windows og brukte ganske lang tid og fannt ganske mange feil, men som ble reparert. Nå funker windows greit foruten at den bruker minst 10min på oppstart! 2min på loading av windows, så 5-10min med svart-skjerm før jeg endelig kan logge inn. Da er windows utrolig laggy og ustabil. Den er treig, oppgavelinjen forsvinner(den er borte nå) og henger seg opp. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå ass :scared: Har overklokket, men satt tilbake når jeg oppdaget problemene.

Noen som har en fjærn anelse om hva som kan være problemet? Plis hjelp meg!

Hilsen Carl Oscar

Endret av Raphaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Defekt ram tipper jeg på..

Fikk heller ikke innstalert winXP før jeg fjernet den ene rambrikka på en maskin jeg skulle fixe for en kamerat av meg.

Fant ikke filene på CDen under kopieringen...

Men en litt kortere forklaring av problemet hadde hvet fint,var ALT for mye å lese..

TaZ

Lenke til kommentar

Abit NF7-S v2.0

Amd Athlon XP2600+ Barton @ 2.21ghz

Twinmos DDR400 512mb Dual Channel

Western Digital 160gb 8mb 7200rpm

Maxtor 10gb 2mb 5400rpm

----------------------------------------------

Fikk også høre at for høy busshastighet.

Men jeg testet ram brikkene med memtest86 i windows uten å finne noen feil :no:

Hva tror dere da?

Lenke til kommentar

Hmm... Snakket nettop med en kompis som også har fått ptoblem med disken sin!'

Den sto i 2timer med "windows starter opp", før den slo seg av...

Vi var på et dataparty rundt 1 desember. Kan det være at vi har fått noe virus som plutselig slår ut? Pc`n min ble slik rundt 5-6desember, men hans ble slik i går!

Er dette Pinfi viruset?

Lenke til kommentar
Verdt et forsøk:

Høyreklikk på My computer-properties-hardware-device manager-gå på IDE ATA/ATAPI controller-

høyreklikk på Primary IDE channel og velg uninstall- restart marskina.

Prøvde du det som står over?

Skulle prøve, men pc`n var for laggy.. Jeg "uinstall`a" det du sa, men så skjedde det ikke noen ting, jeg bare gikk i fra pc`n. Så for alt jeg vet kan den være det ja :>

Lenke til kommentar
Som sagt, tar lang tid!

I tillegg er windows utrolig laggy og treig..

Fikk disse problmene først før jeg skulla kjøre meg vannkjøling. Jeg sagde hull med dremmel i toppen av kabinettet til radiatoren. Så da jeg skulle starte den etterpå så startet den, men slo seg av ganske raskt! Jeg fikk en alarm osv. Den brukta også da veeeeldig lang tid på å logge inn. Trodde det var psu problem så jeg lånte en av en kompis uten videre resultat. Samme feilen. Så jeg skruvde ut alt fra pc`n og satte det inn igjenn, og da forsvannt alarmen ved oppstart. Men som takk for det fikk jeg problemet med at system filer forsvannt. Måtte legge inn windows mange ganger uten hell. Da falt skylden på rambrikkene som jeg testet første gang i windows med memtest86. 0 feil.. Jeg prøvde og legge inn på en annen harddisk men de forsvannt fremdeles filer. Så jeg prøvde og installere windows på nyd og slette alle partisjonene på nytt og om partisjonere. Under ikke installasjonen fikk pc`n til å kopiere div. filer, så det gikk ikke.  Jeg trodde ide kablene kunne være problemet, så jeg rapa 2stk fra datarommet og byttet.

Men neida, windows kunne heller ikke da installere alle filene, men den startet! Logget inn osv og trodde at alt var fryd og gammen, men den lykken varte bare til neste start av pc`n. Da tok den chkdsk på c:\windows og brukte ganske lang tid og fannt ganske mange feil, men som ble reparert. Nå funker windows greit foruten at den bruker minst 10min på oppstart! 2min på loading av windows, så 5-10min med svart-skjerm før jeg endelig kan logge inn. Da er windows utrolig laggy og ustabil. Den er treig, oppgavelinjen forsvinner(den er borte nå) og henger seg opp. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå ass  :scared:  Har overklokket, men satt tilbake når jeg oppdaget problemene.

Noen som har en fjærn anelse om hva som kan være problemet? Plis hjelp meg!

Hilsen Carl Oscar

yo rapphaug! er du så forbanna nOObis at du ikke vet at windows er treg å starte!

moralen med dette innlegget er: nå vet du hvor iriterende det er å få sånne svar! så ikke skriv sånne svar når folk er i nød! :yes:

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...