Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, masse sider med "Waitrose apologises for ugly dark chocolate". :tease:

Du klaget på "kun" 8 treff for ugly black chocolate, mens det var tusenvis av treff for ugly white cholocate, og brukte det som argument for at man beskyttet fargede.

Men når det er "ugly dark chocolate" med millioner av treff, hvorav et par dusin på toppen refererer til denne saken på grunn av tid og relevans, så snur du kappen etter vinden igjen?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du klaget på "kun" 8 treff for ugly black chocolate, mens det var tusenvis av treff for ugly white cholocate, og brukte det som argument for at man beskyttet fargede.

Men når det er "ugly dark chocolate" med millioner av treff, hvorav et par dusin på toppen refererer til denne saken på grunn av tid og relevans, så snur du kappen etter vinden igjen?

Millioner? Hvilken spesialversjon av google har du tilgang til?

Lenke til kommentar

Det hadde blitt trukket tilbake om det var den hvite som het Ugly også.

Det er simpelthen ikke en god idé å gi navn med kraftige negative assosiasjoner plass på en pakke sjokolader i en tid hvor eventyret det referer til er lite kjent.

Hva med en påskekylling som heter Little Cock, fra et annet eventyr som er lite kjent blant barn i dag?

Navnet skjemmer ingen, eller hva..?

...snakkes om en del år; Jeg googlet "Little Cock" bare for å trippeltsjekke at navnet virkelig var reellt og fra et orginalt Grimm-eventyr.

Og jeg fikk ikke opp en eneste referanse fra eventyret, for å si det slik.

tok ca. 40 sekunder å finne det.

13 Twisted Fairy Tales By The Brothers Grimm

The Death of the Little Hen

‘The Death of the Little Hen’ is another rather short yet not sweet story, as you might deduce from the title. One day, a little hen and a little cock went on an adventure to the ‘nut-hill.’ The little hen finds a big nut, which she is supposed to share and doesn’t. She then proceeds to choke on it, and the little cock runs to get water, but has to jump through many obstacles to get it. By the time he returns, she has died. Wanting to bury her, the little cock sets out to do just that and has some guests hop on the back of a cart, which becomes too heavy. Near a stream, the cart tips over and all the animals drown, save for the little cock. He buries the little hen and is so sad that he dies as well. Once again, the end.

https://theculturetrip.com/europe/germany/articles/13-intriguing-fairy-tales-by-the-brothers-grimm/

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert den samme som jeg har tilgang til.

ujMJWzS.png

Dette er ikke riktig måte å søke på, fordi her får du alle resultater som inkluderer "ugly", "dark" og "chocolate" og noen som bare inkluderer 2 av ordene.

Når jeg søker etter "ugly dark chocolate" får jeg 25,300 treff.

post-79346-0-52997900-1554989956_thumb.png

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tok ca. 40 sekunder å finne det.

13 Twisted Fairy Tales By The Brothers Grimm

The Death of the Little Hen

Joda, jeg fant ut av det, jeg bare søkte på "little cock" Uten ytterligere kontekst, uten safe search, og resultatene kan du jo tenke deg.

... 14900 for "ugly white chocolate", 17900 for "ugly dark chocolate"

Lenke til kommentar

Jeg skrev om dette på side 2 i tråden og tok opp saken om en "progressiv"(til venstre for Demokratene i USA) som mistet jobben sin fordi han ikke ville spille med på alt tullet.

Her ser man hva som skjer når ingen tør motsi moben og den angriper tilfeldige personer som de er fiksert på å ødelegge livet for, og det gjerne for tullegrunner som er helt misforstått. Hovedsaken for venstremobben er at de kan ødelegge livet til noen.

Har helt glemt å svare deg ang. dette og jeg hadde glemt att du hadde nevnt det allerede, da kan jeg heller poste en sak som ligner (kommer med kommentarer av Tl;DR):

Lenke til kommentar

Hvordan vet dere at de var liberale eller politisk korrekte?

Normalt empatiske barn og voksne som vet hvordan normalt empatiske barn tenker, som er tenkelig å reagere på at et sjokoladedyr heter "Stygg" - i en tid hvor bare de eldste kjenner til eventyret -- forstår at det sannsynligvis ikke er politisk korrekthet eller rasisme som står bak, men det faktum at "Stygg" er et ekstremt negativt ladd ord.

Og de som kjøper narrativet om rasisme burde virkelig donere penger til fondet mitt for rasismeutsatte hvite enhjørninger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Normalt empatiske barn og voksne som vet hvordan normalt empatiske barn tenker, som er tenkelig å reagere på at et sjokoladedyr heter "Stygg" - i en tid hvor bare de eldste kjenner til eventyret -- forstår at det sannsynligvis ikke er politisk korrekthet eller rasisme som står bak, men det faktum at "Stygg" er et ekstremt negativt ladd ord.

Og de som kjøper narrativet om rasisme burde virkelig donere penger til fondet mitt for rasismeutsatte hvite enhjørninger.

Mener du i fullt alvor at dette hadde blitt en sak om det var den hvite andungen som var titulert "stygg"?

Ellers liker jeg ideen om et fond for rasismeutsatte hvite. Hvite er som kjent en minoritet og utgjør knapt 4% av klodens befolkning. De fleste steder hvor hvite og/eller kristne er en minoritet opplever de forfølgelse, diskriminering og hatkriminalitet.

Endret av coffeee
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den grimme ælling/den stygge andungen/the ugly duckling om andungen som hadde mørkere fjerdrakt enn de andre er en historie som H C Andersen helt klart ikke kunne skrevet idag uten å ha blitt korsfestet offentlig, i likhet med de fleste av eventyrene som ikke lengere er politisk korrekt.... og det til tross for at den mørkere andungen var helten som vant til slutt i historien. Astrid Lindgren og Pippi Langstrømpe er ikke lengere politisk korrekt, Kjell Aukrust og Flåklypa er ikke lengere politisk korrekt, Torbjørn Egner er ikke lengere poltisk korrekt. Stort sett alt av vår kulturelle historie skal nå sensureres.

maxresdefault.jpg

.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den ville vært fjernet om den hvite ble kalt Ugly.

Enda raskere, fordi sensitive hvite snøflak ville reagert fortere enn mødre som synes at navnet er tacky.

Tror det hadde blitt mye større ramaskrik blant ikke-hvite om dette eventyret ble laget med en sort "den stygge andungen" i dag.

Det virker som man i dag bruker overgrep som skjedde for for 50 til hundrevis av år siden som unnskyldning for å gå bananas på absolutt alt som kan mistolkes i dag. Det er jo en verre galskap enn det som foregikk.

“The oppressed, instead of striving for liberation, tend themselves to become oppressors.”

“Liberation is thus a childbirth, and a painful one.”

“The oppressed want at any cost to resemble the oppressors.”

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ville vært fjernet om den hvite ble kalt Ugly.

Enda raskere, fordi sensitive hvite snøflak ville reagert fortere enn mødre som synes at navnet er tacky.

Kan du komme med ett eneste eksempel på noe slikt? At man hadde en variant av noe som var hvit eller lysere hvor man hadde noe negativt relatert til dette... og det var massive klager mot en slik fremstilling?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste som er verre enn de som blir krenka av alt mulig er de som tror at alle blir krenka av alt mulig. 

Alt som er postet i denne tråden er eksempler på hva snowflakes blir krenket av, og gjerne på vegne av andre. Er det noen av disse som du mener bare er oppdiktet?

Og hvordan vil du omtale alle de som uttrykker at alle som er uenige med den eller som de tror er uenige med dem om noe er nazier/rasister/fascister/alt-right og burde bli sensurert fra offentligheten og få livene sine ødelagt?

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...