Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Du stemmer da på et parti hvis politikk på ingen måte er forenelig med disse tingene. Hadde hele verden levd som deg hadde den gått fullstendig til helvete. Du er jo selve definisjonen på en hykler.

Haha! Niks. Med den logikken er alle som har kjøpt seg ei t-skjorte i løpet av de ti siste årene på H&M for moderne slaveri i sørøst-Asia, eller alle som handler på Amazon for sosial dumping. Alle er "nødt" til å fly, kjøre bil, spise mat og forbruke varer i hverdagen. Det gjør deg ikke til noen hykler å ville jobbe for det man mener er et bedre samfunn av den grunn.

Vi blir ikke enige om dette, så kanskje få tråden på rett spor igjen eller skille ut denne diskusjonen i en egen tråd om noen vil diskutere mer :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du stemmer da på et parti hvis politikk på ingen måte er forenelig med disse tingene. Hadde hele verden levd som deg hadde den gått fullstendig til helvete. Du er jo selve definisjonen på en hykler.

Slettes ikke. Hadde du klart å se det store bildet hadde du skjønt at kjøttoppdrett i Norge er den mest klimavennlige i verden, og fritt beite er helt nødvendig for at dette landet ikke skal gro helt over.

Lenke til kommentar

Jeg eier en bil, en gravemaskin og en traktor. Jeg spiser kjøtt, og jeg kjøper produkter som er pakket inn i plast. Jeg er samtidig opptatt av miljø og klima, og vurderer å stemme på MDG i lokalvalget. Gjør det meg til en hykler? Nei, selvfølgelig ikke.

Jeg eier ikke bil, gravemaskin eller traktor og de aller fleste varer jeg kjøper er ikke pakket inn i plast.

Når jeg klarer det, så burde ihvertfall du klare å leve litt mer miljøvennelig.

Lenke til kommentar

Han sier da vitterlig at "Hadde hele verden levd som deg hadde den gått fullstendig til helvete."

Og du svarer med "Slettes ikke."

Misforstår jeg? Var svaret ditt til noe annet?

Du kan ikke bare plukke og velge. Han mente den andre fyren var definisjonen av hykler fordi han hadde traktor og stemte MDG. Et gir ikke mening.

Lenke til kommentar

Jeg eier ikke bil, gravemaskin eller traktor og de aller fleste varer jeg kjøper er ikke pakket inn i plast.

Når jeg klarer det, så burde ihvertfall du klare å leve litt mer miljøvennelig.

I følge logikken til enkelte her inne betyr dette at du bør stemme MDG.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virkelig? Synes det er ganske hyklersk jeg.

Mulig det er hyklersk, men det hindrer ikke stemmen hans i valg fra å bety like mye som alle andres.

Hvorfor er det at når det kommer til klima & miljø godtar man ikke avsenders budskap om hen ikke er absolutt fullkommen?

Når det kommer til klimaet er de aller fleste av oss medskyldige, å nekte folk en stemme på grunn av dette vil bare føre til at ingen er 'hellige' nok til å uttale seg, og det er jo i alle fall ikke heldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til klimaet er de aller fleste av oss medskyldige, å nekte folk en stemme på grunn av dette vil bare føre til at ingen er 'hellige' nok til å uttale seg, og det er jo i alle fall ikke heldig.

Noen er mer skyldig enn andre. 

Når priviligerte elitemennesker som fru Stordalen foreleser om rapporten sin der anbefalingene er bare 7g bacon per dag, og hun selv er en klimaversting, så ser det veldig dårlig ut. 

"Jeg har et budskap om ekstrem moderasjon for folk flest. Men det gjelder ikke for meg. Jeg flyr rundt i privatfly og har 100 ganger så høyt utslipp som gjennomsnittet mens jeg foreleser om moderasjon. "

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen er mer skyldig enn andre. 

Når priviligerte elitemennesker som fru Stordalen foreleser om rapporten sin der anbefalingene er bare 7g bacon per dag, og hun selv er en klimaversting, så ser det veldig dårlig ut. 

"Jeg har et budskap om ekstrem moderasjon for folk flest. Men det gjelder ikke for meg. Jeg flyr rundt i privatfly og har 100 ganger så høyt utslipp som gjennomsnittet mens jeg foreleser om moderasjon. "

Jeg synes det er like dumt at frøken Stordalen ikke lytter til budskapet som alle andre som ikke gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så du synes det er like dumt at hun ikke følger sitt eget budskap som at andre folk ikke følger hennes budskap?

Ja.

Jeg synes saken er viktig, dermed synes jeg nødvendigvis det er dumt når folk ikke er villig til å endre sine vaner, eller handlinger for saken.

Saken vil være like viktig ganske uavhengig av hva Kjersti Stordalen tar seg til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...