jjkoggan Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Nei, det er en norm. Vi har ingen fordeler pga dette. Og vi er også en minoritet i verdenssammenheng. Tribalisme er menneskets natur, fremmede mistenkes, normen ikke. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Neei.. var et svar på en annen som fryktet hvite menn.. Man skal være beskymret for gærninger der ute med våpen uansett hudfarge eller religion Er ikke dette en animasjonsfilm? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Tribalisme er menneskets natur, fremmede mistenkes, normen ikke.I en av trådene her skrev jeg att jeg syntes det var viktigere å lære av historien enn og huske episoder i historien (D-dagen som ett eksempel på en episode). For hvis man lærte hva som ledde til 2. verdens krig kunne man ungå å gjenta de samme feilene igjen, men her sitter jeg å leser den samme typen propaganda som Nazistene førte mot jødene under 2. verdenskrig(for øvrig også komunistene mot adelen). "White privilege", men for å gjøre setningen komplett "white hetero cis male privilege". Du sprer "nazi" propaganda jjkoggan 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 (endret) I en av trådene her skrev jeg att jeg syntes det var viktigere å lære av historien enn og huske episoder i historien (D-dagen som ett eksempel på en episode). For hvis man lærte hva som ledde til 2. verdens krig kunne man ungå å gjenta de samme feilene igjen, men her sitter jeg å leser den samme typen propaganda som Nazistene førte mot jødene under 2. verdenskrig(for øvrig også komunistene mot adelen). "White privilege", men for å gjøre setningen komplett "white hetero cis male privilege". Du sprer "nazi" propaganda jjkoggan En burde ikke frykte sannheten, særlig når det har latt oss bevege oss mot et mer rettferdig samfunn Endret 19. august 2019 av jjkoggan 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 En burde ikke frykte sannheten, særlig når det har latt oss bevege oss mot et mer rettferdig samfunnFå kan håndtere sannheten, og rettferdighet er bare en sosial konstruksjon (en rimelig svak konstruksjon). Jeg ville heller ikke være komfortabel med at en gjeng blinde ideologer skal kunne definere rettferdigheten etter sin egen sinnsyke rettningslinjer, de vil garantert skape mye ødeleggelse. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Få kan håndtere sannheten, og rettferdighet er bare en sosial konstruksjon (en rimelig svak konstruksjon). Jeg ville heller ikke være komfortabel med at en gjeng blinde ideologer skal kunne definere rettferdigheten etter sin egen sinnsyke rettningslinjer, de vil garantert skape mye ødeleggelse.Heldigvis så har stemmere mest makt til å bestemme praktiske retningslinjene, ikke ideologer i et demokrati 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Kongen av flyreiser - mannen som på et halvt år som statsråd brukte over ufattelige 2 millioner kroner på fly - Erik Solheim, melder seg inn i MDG for å redde klimaet. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Kongen av flyreiser - mannen som på et halvt år som statsråd brukte over ufattelige 2 millioner kroner på fly - Erik Solheim, melder seg inn i MDG for å redde klimaet. For litt siden hørte jeg om en som pleide å røyke 40 om dagen, og nå vil han slutte. 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 For litt siden hørte jeg om en som pleide å røyke 40 om dagen, og nå vil han slutte.Overhodet ingen relevans. En mer passende analogi her blir vel at en som eier 100 biler skal holde foredrag om hvorfor folk bare bør bruke sykkel. 2 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Heldigvis så har stemmere mest makt til å bestemme praktiske retningslinjene, ikke ideologer i et demokrati De som har mest makt i demokratiet er de som teller stemmene. Hva som blir stemt på er ikke relevant. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Overhodet ingen relevans. En mer passende analogi her blir vel at en som eier 100 biler skal holde foredrag om hvorfor folk bare bør bruke sykkel. Ser ikke noe galt i det heller jeg, da. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Ser ikke noe galt i det heller jeg, da. Virkelig? Synes det er ganske hyklersk jeg. 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Minner mye om fru Stordalen som flyr rundt i privatfly for å snakke om klimatiltak. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Virkelig? Synes det er ganske hyklersk jeg. Hvor mange biler kan man eie for å være troverdig når man sier det er miljøvennlig å sykle til jobben, da? Alle? Ingen? Èn? edit: Eller mere relevant, hvor mye flyturer kunne Erik Solheim kunne hatt bak seg og likevel stemme MDG? Nå har jo de fleste partiene i Norge en politikk som sier at de innser problemet med forurensning fra flytrafikk. Hvilket parti kan man stemme på om man har flydd mye? Endret 20. august 2019 av frohmage 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Det er jo en stor forskjell på flyreiser og privatflyreiser, det er rimelig å anta at privatflyreiser har langt, langt høyere utslipp enn tilsvarende på rutefly. Etter hva jeg forstår fikk Erik Solheim en semi bare du nevnte ordet "privatfly". Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Virkelig? Synes det er ganske hyklersk jeg. Hykleri-ja Viktigere enn hvis de klarer å redde planeten? Jeg tror ikke faktumet at Thomas Jefferson eide slaver er like viktig som hans innflytelse på vestlige samfunnets demokratier. Tenk på hva hadde skjedd hvis Jefferson, Washington, Madison og andre founding fathers hadde ingen innflytelse pga hykleriet deres om slaveri (og mye annet) 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Jeg eier en bil, en gravemaskin og en traktor. Jeg spiser kjøtt, og jeg kjøper produkter som er pakket inn i plast. Jeg er samtidig opptatt av miljø og klima, og vurderer å stemme på MDG i lokalvalget. Gjør det meg til en hykler? Nei, selvfølgelig ikke. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Gjør det meg til en hykler? Nei, selvfølgelig ikke. Jo, delvis. Det viser at du bare tenker på miljøet, men ikke gjør noe med det. "Talk is cheap" er ett av favorittsitatene mine. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Jo, delvis. Det viser at du bare tenker på miljøet, men ikke gjør noe med det. "Talk is cheap" er ett av favorittsitatene mine. Det er ikke nødvendigvis noe enten eller. Alle kan gjøre noe. Det gjelder ikke bare miljø/klima, alt annet også. Selv om Erna Solberg må ta privatfly for å få gjort jobben sin betyr ikke det at hun ikke støtter tiltak for klima. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Jeg eier en bil, en gravemaskin og en traktor. Jeg spiser kjøtt, og jeg kjøper produkter som er pakket inn i plast. Jeg er samtidig opptatt av miljø og klima, og vurderer å stemme på MDG i lokalvalget. Gjør det meg til en hykler? Nei, selvfølgelig ikke.Du stemmer da på et parti hvis politikk på ingen måte er forenelig med disse tingene. Hadde hele verden levd som deg hadde den gått fullstendig til helvete. Du er jo selve definisjonen på en hykler. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg