Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tribalisme er menneskets natur, fremmede mistenkes, normen ikke.

I en av trådene her skrev jeg att jeg syntes det var viktigere å lære av historien enn og huske episoder i historien (D-dagen som ett eksempel på en episode). For hvis man lærte hva som ledde til 2. verdens krig kunne man ungå å gjenta de samme feilene igjen, men her sitter jeg å leser den samme typen propaganda som Nazistene førte mot jødene under 2. verdenskrig(for øvrig også komunistene mot adelen).

"White privilege", men for å gjøre setningen komplett "white hetero cis male privilege".

Du sprer "nazi" propaganda jjkoggan

• Liker 2
Lenke til kommentar

I en av trådene her skrev jeg att jeg syntes det var viktigere å lære av historien enn og huske episoder i historien (D-dagen som ett eksempel på en episode). For hvis man lærte hva som ledde til 2. verdens krig kunne man ungå å gjenta de samme feilene igjen, men her sitter jeg å leser den samme typen propaganda som Nazistene førte mot jødene under 2. verdenskrig(for øvrig også komunistene mot adelen).

"White privilege", men for å gjøre setningen komplett "white hetero cis male privilege".

Du sprer "nazi" propaganda jjkoggan

En burde ikke frykte sannheten, særlig når det har latt oss bevege oss mot et mer rettferdig samfunn Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En burde ikke frykte sannheten, særlig når det har latt oss bevege oss mot et mer rettferdig samfunn

Få kan håndtere sannheten, og rettferdighet er bare en sosial konstruksjon (en rimelig svak konstruksjon). Jeg ville heller ikke være komfortabel med at en gjeng blinde ideologer skal kunne definere rettferdigheten etter sin egen sinnsyke rettningslinjer, de vil garantert skape mye ødeleggelse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få kan håndtere sannheten, og rettferdighet er bare en sosial konstruksjon (en rimelig svak konstruksjon). Jeg ville heller ikke være komfortabel med at en gjeng blinde ideologer skal kunne definere rettferdigheten etter sin egen sinnsyke rettningslinjer, de vil garantert skape mye ødeleggelse.

Heldigvis så har stemmere mest makt til å bestemme praktiske retningslinjene, ikke ideologer i et demokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kongen av flyreiser - mannen som på et halvt år som statsråd brukte over ufattelige 2 millioner kroner på fly - Erik Solheim, melder seg inn i MDG for å redde klimaet.

For litt siden hørte jeg om en som pleide å røyke 40 om dagen, og nå vil han slutte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virkelig? Synes det er ganske hyklersk jeg.

Hvor mange biler kan man eie for å være troverdig når man sier det er miljøvennlig å sykle til jobben, da? Alle? Ingen? Èn?

edit: Eller mere relevant, hvor mye flyturer kunne Erik Solheim kunne hatt bak seg og likevel stemme MDG? Nå har jo de fleste partiene i Norge en politikk som sier at de innser problemet med forurensning fra flytrafikk. Hvilket parti kan man stemme på om man har flydd mye?

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virkelig? Synes det er ganske hyklersk jeg.

Hykleri-ja

Viktigere enn hvis de klarer å redde planeten?

Jeg tror ikke faktumet at Thomas Jefferson eide slaver er like viktig som hans innflytelse på vestlige samfunnets demokratier. Tenk på hva hadde skjedd hvis Jefferson, Washington, Madison og andre founding fathers hadde ingen innflytelse pga hykleriet deres om slaveri (og mye annet)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, delvis. Det viser at du bare tenker på miljøet, men ikke gjør noe med det.

"Talk is cheap" er ett av favorittsitatene mine.

Det er ikke nødvendigvis noe enten eller. Alle kan gjøre noe. Det gjelder ikke bare miljø/klima, alt annet også. Selv om Erna Solberg må ta privatfly for å få gjort jobben sin betyr ikke det at hun ikke støtter tiltak for klima. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg eier en bil, en gravemaskin og en traktor. Jeg spiser kjøtt, og jeg kjøper produkter som er pakket inn i plast. Jeg er samtidig opptatt av miljø og klima, og vurderer å stemme på MDG i lokalvalget. Gjør det meg til en hykler? Nei, selvfølgelig ikke.

Du stemmer da på et parti hvis politikk på ingen måte er forenelig med disse tingene. Hadde hele verden levd som deg hadde den gått fullstendig til helvete. Du er jo selve definisjonen på en hykler.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...