Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får ta med denne også da

https://www.vg.no/rampelys/i/6jy22o/disney-faar-kritikk-for-norsk-loevenes-konge-versjon-jeg-blir-irritert?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Her klages det altså på at ikke mange nok av de som jobbet med den norske versjonen ikke har røtter til Afrika?? Dette er da helt skrullete

Jeg kjenner på en intens avmakt og en bunnløs følelse av fortapelse, når jeg leser artikkelen. Disse menneskene må jo trenge hjelp på en eller annen måte?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får ta med denne også da

https://www.vg.no/rampelys/i/6jy22o/disney-faar-kritikk-for-norsk-loevenes-konge-versjon-jeg-blir-irritert?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Her klages det altså på at ikke mange nok av de som jobbet med den norske versjonen ikke har røtter til Afrika??  Dette er da helt skrullete

Likte ikke denne selv, det mulitkulturelle er helt ok. Men at man nå plutselig må ha riktig "rase" i eventyrfilmer blir litt omvendt av hva jeg synes.

Selv synes jeg sorte vikinger er kult i eventyrfilmer.

Og dette gjelder i tillegg stemmeskuespillere...  :huh:

Lenke til kommentar

Likte ikke denne selv, det mulitkulturelle er helt ok. Men at man nå plutselig må ha riktig "rase" i eventyrfilmer blir litt omvendt av hva jeg synes.

Selv synes jeg sorte vikinger er kult i eventyrfilmer.

Og dette gjelder i tillegg stemmeskuespillere... :huh:

Det multikulturelle? Disse dyrene bor jo i Afrika, hvor hvite er en svært liten minoritet. Det mest multikulturelle man kan gjøre da er vel å gi de «hvite» stemmer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det multikulturelle? Disse dyrene bor jo i Afrika, hvor hvite er en svært liten minoritet. Det mest multikulturelle man kan gjøre da er vel å gi de «hvite» stemmer.

Med multikulturelle mener jeg at man bør passe på å ha en god representasjon av forskjellige "kulører".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...