debattklovn Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Majoriteten blir ikke redd av slikt, jeg har selv vært i blant annet Florida flere ganger hvor folk går rundt bevæpnet. Aldri vært redd. Skjer det noe tull der borte og du ringer 911 så er det 5-10 politibiler på plass i løpet av to minutter. Antall drepte med skytevåpen er i all hovedsak svarte som skyter andre svarte i gjengoppgjør, og det skjer for øvrig stort sett i gun free zones. Når jeg var på ferie i Boston hørte vi flere skudd et stykke unna. Folk rundt oss begynt å jogge i forskjellige retninger. Tror jeg ville følt meg tryggere hvis jeg visste at noen av folkene rundt meg var bevæpnet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Antall drepte med skytevåpen er i all hovedsak svarte som skyter andre svarte i gjengoppgjør, og det skjer for øvrig stort sett i gun free zones. Kilde på dette? Ellers, prøv å gå med synlig våpen i en storby. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Kilde på dette? Ellers, prøv å gå med synlig våpen i en storby. African Americans make up nearly 13% of the U.S. population, but in 2009 suffered almost 24% of all firearm deaths – and over 54% of all firearm homicides.2 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 (endret) Ja, der har du et godt poeng. Men hvis han var bekymret eller usikker om det er lovlig, burde han hørt med politiet og ikke tatt saken i egne hender. Open carry Missouri allows open carry without a permit, so long as the firearm is not displayed in an angry or threatening manner.[20] Some localities prohibit open carry; however, concealed carry license holders are exempted from this restriction.[21] Missouri does not prohibit the open carry of any specific weapon, nor do most of the restrictions in RSMo 571.30 apply to the open carry of a firearm or other weapon. It is not a crime under Missouri law to openly carry a weapon into any place where concealed carry is prohibited, except for a church, school bus, school, or onto the grounds of a school function. According to RSMo Section 571.30, there is no age limit to openly carry a handgun, long gun or any deadly weapon.[22] Springfield ser ikke ut til å være noe unntak, og det er generelt bare skoler og kirker hvor det ikke er tillatt å bære våpen uten ekstra tillatelse: https://www.ky3.com/content/news/New-law-Jan-1-2017-No-permit-necessary-for-concealed-carry-in-Missouri-409038545.html Klart overgrep mot en mann som bare fulgte loven og håndhevet rettighetene sine. Endret 9. august 2019 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 African Americans make up nearly 13% of the U.S. population, but in 2009 suffered almost 24% of all firearm deaths – and over 54% of all firearm homicides.2 Dette er ikke en kilde på din opprinnelige påstand. Hverken gjengoppgjør eller hudfarge på skytter er nevnt. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Dette er ikke en kilde på din opprinnelige påstand. Hverken gjengoppgjør eller hudfarge på skytter er nevnt. Du ser ikke at det står at African Americans står for 54% av alle firearm homicides? 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Du ser ikke at det står at African Americans står for 54% av alle firearm homicides? Står det ikke "ofre" for 54% av drapene? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Du ser ikke at det står at African Americans står for 54% av alle firearm homicides? Nei, det gjør jeg ikke. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Står det ikke "ofre" for 54% av drapene? Er det en spøk? Det står at de er ofre for 24%. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Ofre for 24% av skyterelaterte dødsfall, inkludert selvmord, og ofre for 54% av drap med skytevåpen. 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Nei, det gjør jeg ikke. Hvis du er så dårlig i engelsk så kan jeg ikke hjelpe deg mer, jeg er ingen tolk. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Ofre for 24% av skyterelaterte dødsfall, inkludert selvmord, og ofre for 54% av drap med skytevåpen. https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2016/crime-in-the-u.s.-2016/tables/expanded-homicide-data-table-2.xls Du får se om du skjønner denne i stedet da. Av 16 964 drap totalt i 2016 ble; 6054 begått av "black", og 5004 begått av "white". Dette gjelder alle former for drap, men de aller fleste drap er som kjent skyterelatert. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Hvis du er så dårlig i engelsk så kan jeg ikke hjelpe deg mer, jeg er ingen tolk. Ikke gjør deg til. Du har selv misforstått din egen kilde. Det står ikke hvem skytteren er i det du skriver. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Din irrasjonelle redsel er da ikke mitt problem. Hvis du møter en fyr på bussen med rifla på skulderen på vei til skytebanen - hadde du blitt redd? I så fall er ikke dette noe argument for å innskrenke andres frihet. All frihet innebærer økt risiko for at noen vil misbruke den, det betyr ikke at den skal innskrenkes. I Norge er det vel mer rasjonelt å være redd for en hvit mann ed et våpen enn en hvilken som helst muslim. Likevel har jeg en mistanke om hvem du er mest skeptisk til. 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 I Norge er det vel mer rasjonelt å være redd for en hvit mann ed et våpen enn en hvilken som helst muslim. Likevel har jeg en mistanke om hvem du er mest skeptisk til. I Norge er det aller mest grunn til å være redd for en muslim med stikkvåpen enn hvilken som helst person med våpen. Antall angrep med skytevåpen i Norge er svinnende lite i forhold til knivangrep. Av alle drap i norge : "I perioden 2009–2018 ble kniv og stikkvåpen benyttet som våpen i 46 % av sakene" 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 I Norge er det vel mer rasjonelt å være redd for en hvit mann ed et våpen enn en hvilken som helst muslim. Likevel har jeg en mistanke om hvem du er mest skeptisk til. Høyt nivå på deg i dag. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) I Norge er det aller mest grunn til å være redd for en muslim med stikkvåpen enn hvilken som helst person med våpen. Antall angrep med skytevåpen i Norge er svinnende lite i forhold til knivangrep. Av alle drap i norge : "I perioden 2009–2018 ble kniv og stikkvåpen benyttet som våpen i 46 % av sakene" Hvor mange drap var det, og hvor mange av dem ble begått av muslimer, da? Skulle tro at ABB sine drap med skytevåpen ville veie ganske tungt i denne perioden. Endret 12. august 2019 av frohmage 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Hvor mange drap var det, og hvor mange av dem ble begått av muslimer, da? Skulle tro at ABB sine drap med skytevåpen ville veie ganske tungt i denne perioden. Antall angrep som jeg skrev, ABB var kun ett angrep men ja, i antall drap vil det bli forskjøvet pga en ekstraordinær hendelse. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Antall angrep som jeg skrev Okay, men du forklarer jo ikke hvorfor det er akkurat muslimer vi bør være redde for? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg