Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Majoriteten blir ikke redd av slikt, jeg har selv vært i blant annet Florida flere ganger hvor folk går rundt bevæpnet. Aldri vært redd. Skjer det noe tull der borte og du ringer 911 så er det 5-10 politibiler på plass i løpet av to minutter. Antall drepte med skytevåpen er i all hovedsak svarte som skyter andre svarte i gjengoppgjør, og det skjer for øvrig stort sett i gun free zones.

Når jeg var på ferie i Boston hørte vi flere skudd et stykke unna. Folk rundt oss begynt å jogge i forskjellige retninger.

Tror jeg ville følt meg tryggere hvis jeg visste at noen av folkene rundt meg var bevæpnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Antall drepte med skytevåpen er i all hovedsak svarte som skyter andre svarte i gjengoppgjør, og det skjer for øvrig stort sett i gun free zones.

Kilde på dette?

Ellers, prøv å gå med synlig våpen i en storby.

Lenke til kommentar

Ja, der har du et godt poeng. Men hvis han var bekymret eller usikker om det er lovlig, burde han hørt med politiet og ikke tatt saken i egne hender.

Open carry

Missouri allows open carry without a permit, so long as the firearm is not displayed in an angry or threatening manner.[20] Some localities prohibit open carry; however, concealed carry license holders are exempted from this restriction.[21]

Missouri does not prohibit the open carry of any specific weapon, nor do most of the restrictions in RSMo 571.30 apply to the open carry of a firearm or other weapon. It is not a crime under Missouri law to openly carry a weapon into any place where concealed carry is prohibited, except for a church, school bus, school, or onto the grounds of a school function. According to RSMo Section 571.30, there is no age limit to openly carry a handgun, long gun or any deadly weapon.[22]

Springfield ser ikke ut til å være noe unntak, og det er generelt bare skoler og kirker hvor det ikke er tillatt å bære våpen uten ekstra tillatelse:

https://www.ky3.com/content/news/New-law-Jan-1-2017-No-permit-necessary-for-concealed-carry-in-Missouri-409038545.html

Klart overgrep mot en mann som bare fulgte loven og håndhevet rettighetene sine.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Du ser ikke at det står at African Americans står for 54% av alle firearm homicides?

Nei, det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ofre for 24% av skyterelaterte dødsfall, inkludert selvmord, og ofre for 54% av drap med skytevåpen.

https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2016/crime-in-the-u.s.-2016/tables/expanded-homicide-data-table-2.xls

Du får se om du skjønner denne i stedet da.

Av 16 964 drap totalt i 2016 ble;

6054 begått av "black", og 5004 begått av "white". Dette gjelder alle former for drap, men de aller fleste drap er som kjent skyterelatert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hvis du er så dårlig i engelsk så kan jeg ikke hjelpe deg mer, jeg er ingen tolk.

Ikke gjør deg til. Du har selv misforstått din egen kilde. Det står ikke hvem skytteren er i det du skriver.

Lenke til kommentar

Din irrasjonelle redsel er da ikke mitt problem. Hvis du møter en fyr på bussen med rifla på skulderen på vei til skytebanen - hadde du blitt redd? I så fall er ikke dette noe argument for å innskrenke andres frihet. All frihet innebærer økt risiko for at noen vil misbruke den, det betyr ikke at den skal innskrenkes.

I Norge er det vel mer rasjonelt å være redd for en hvit mann ed et våpen enn en hvilken som helst muslim. Likevel har jeg en mistanke om hvem du er mest skeptisk til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge er det vel mer rasjonelt å være redd for en hvit mann ed et våpen enn en hvilken som helst muslim. Likevel har jeg en mistanke om hvem du er mest skeptisk til.

I Norge er det aller mest grunn til å være redd for en muslim med stikkvåpen enn hvilken som helst person med våpen. Antall angrep med skytevåpen i Norge er svinnende lite i forhold til knivangrep. 

Av alle drap i norge : "I perioden 2009–2018 ble kniv og stikkvåpen benyttet som våpen i 46 % av sakene"

• Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge er det aller mest grunn til å være redd for en muslim med stikkvåpen enn hvilken som helst person med våpen. Antall angrep med skytevåpen i Norge er svinnende lite i forhold til knivangrep. 

Av alle drap i norge : "I perioden 2009–2018 ble kniv og stikkvåpen benyttet som våpen i 46 % av sakene"

Hvor mange drap var det, og hvor mange av dem ble begått av muslimer, da? Skulle tro at ABB sine drap med skytevåpen ville veie ganske tungt i denne perioden.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange drap var det, og hvor mange av dem ble begått av muslimer, da? Skulle tro at ABB sine drap med skytevåpen ville veie ganske tungt i denne perioden.

Antall angrep som jeg skrev, ABB var kun ett angrep men ja, i antall drap vil det bli forskjøvet pga en ekstraordinær hendelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...