Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

I Sverige kommer det snart en utredning om forbud mot bruk av runer og symboler fra vikingtiden. Noen grupper svensker med politisk ukorrekte meninger skal ha brukt det som symboler. Noen av dem skal visst også ha brukt fjellsko.. så det kommer kanskje enda en utredning.

 

http://www.smp.se/ledare/lat-runorna-vara-ifred/

Det er rart ja og går nok aldri gjennom. Men å sidestille politisk ukorrekt og nazisme er enda rarere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rart ja og går nok aldri gjennom. 

 

Ikke vær så sikker på det. 

 

Problemet er at de som er på den "riktige" siden kommer ikke til å kritisere dette, fordi de liker ikke å angripe sin egen side. Da kan de mest radikale få igjennom det de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo Theresa May og Erna Solberg og co som er den tradisjonelle høyresiden. Ekstremistene som sitter ved makten i mange land i dag er jo høyreversjonen av Taliban.

May er jo konservativ, og har vært med på å bygge ned beskyttelse for de svake i GB. Hun elsker økt fattigdom, mindre til de som har lite og mer til de som har mer. Nedbygging av sosiale sikkerhetsnett med påfølgende økt fattigdom og elendighet er en viktig del av den konservative ideologi.

 

Jeg vil derfor kalle henne en ekstremist i akkurat den kontekst.

Lenke til kommentar

May er jo konservativ, og har vært med på å bygge ned beskyttelse for de svake i GB. Hun elsker økt fattigdom, mindre til de som har lite og mer til de som har mer. Nedbygging av sosiale sikkerhetsnett med påfølgende økt fattigdom og elendighet er en viktig del av den konservative ideologi.

 

Jeg vil derfor kalle henne en ekstremist i akkurat den kontekst.

 

Det viktigste for CommanderKeen er at hun er ikke er imot globalisme som Nigel Farage.

 

Og å kalle henne for en ekstremist er ganske drøyt. Hennes meninger om økonomi er ganske normale blandt konservative, de er ikke meninger som en ekstrem minoritet har.

 

Det har heller ikke vært en enorm økning i fattigdom under Theresa May.

 

Poverty_rates_new.png

 

https://fullfact.org/media/uploads/Poverty_rates_new.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Alle som liker å bruke runer og vikingsymboler er ikke nazister.

Artikkelen du linker til omhandler nazister spesifikt. Men at du redefinerer virkeligheten begynner jeg å bli vant til.

Lenke til kommentar

Artikkelen du linker til omhandler nazister spesifikt. Men at du redefinerer virkeligheten begynner jeg å bli vant til.

Her er det nok du som prøver redefinere virkeligheten. At en artikkel viser til en gruppe betyr ikke at det ikke er andre som gjør noe lignende.

 

Om viste til en artikkel om en person som drikker melk vil noen som snakker om at også andre som drikker mellk "redefinere virkeligheten"?

Lenke til kommentar

I Sverige kommer det snart en utredning om forbud mot bruk av runer og symboler fra vikingtiden. Noen grupper svensker med politisk ukorrekte meninger skal ha brukt det som symboler. Noen av dem skal visst også ha brukt fjellsko.. så det kommer kanskje enda en utredning.

 

http://www.smp.se/ledare/lat-runorna-vara-ifred/

 

Det er slik det går når man kun leser overskrifter. Forslaget til forbud mot bla. Tyr-runen er i direkte kontekst til høyreekstreme bevegelser. På samme måte som at "ørn", "hodeskalle", "svastika" og tallet 88 ikke er forbudt, men Nazi-symbolikk er.

Lenke til kommentar

Det er slik det går når man kun leser overskrifter. Forslaget til forbud mot bla. Tyr-runen er i direkte kontekst til høyreekstreme bevegelser. På samme måte som at "ørn", "hodeskalle", "svastika" og tallet 88 ikke er forbudt, men Nazi-symbolikk er.

Hvorfor skal en forby symbolikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Her er det nok du som prøver redefinere virkeligheten. At en artikkel viser til en gruppe betyr ikke at det ikke er andre som gjør noe lignende.

 

Om viste til en artikkel om en person som drikker melk vil noen som snakker om at også andre som drikker mellk "redefinere virkeligheten"?

Da må du nesten spesifisere at du ikke snakker om det du linker til. Det blir litt vanskelig å drive tankelesning.

Lenke til kommentar

attachicon.gifproxy.duckduckgo.com.jpeg

 

 

 

(Fordi symboler utgjør en ytring, og ytringer kan være hatefulle)

Og der var hijab-debatten igang igjen ;)

 

Jeg er prinsipiell motstander av å forby symbolikk, men krever samtidig retten til å ta aktivt avstand fra hvilket som helst symbol når det måtte passe meg. Hijab, kippa og hakekors er tre symbol du kan bruke for å signalisere at jeg neppe gidder å forholde meg til deg på noe som helst nivå.

Lenke til kommentar

På samme måte som at "ørn", "hodeskalle", "svastika" og tallet 88 ikke er forbudt, men Nazi-symbolikk er.

Lykklig uvitende om at det skulle ha noen slik betydning for enkelte har jeg flere t-skjorter med 88 på, av helt andre grunner selvsagt.

 

Og det er abslutt en SINNSYKE PC/libs ting å forby nazi-symboligg, men ikke sosialist/kommunist-symbolikk. Det er jo en langt langt farligere politisk bevegelse som har drept langt flere folk og som mange millioner lever under terrorveldet av selv idag.

 

Da må du nesten spesifisere at du ikke snakker om det du linker til. Det blir litt vanskelig å drive tankelesning.

Jeg snakket om det jeg linket til, men jeg kommer ikke til å starte med en standard disclaimer om at det også finnes en verden utenom det som jeg linker til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg snakket om det jeg linket til, men jeg kommer ikke til å starte med en standard disclaimer om at det også finnes en verden utenom det som jeg linker til.

Og i artikkelen snakket de om nazister, noe du sammenlignet med politisk ukorrekthet. Hvor lenge skal vi holde på med denne runddansen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er vanskelig å henge på de logiske krumspringene enkelte kommer med. Er din påstand nå at nazistene ikke er politisk ukorrekte?

Min originale påstand er det eneste krumspringet jeg har gjort: "Men å sidestille politisk ukorrekt og nazisme er enda rarere. ".

Lenke til kommentar

Og å kalle henne for en ekstremist er ganske drøyt. Hennes meninger om økonomi er ganske normale blandt konservative, de er ikke meninger som en ekstrem minoritet har.

Jeg mener at det er en ekstremistisk ideologi som går ut på å gjøre ting jævlig for de fattige og berike de som allerede er rike.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er en ekstremistisk ideologi som går ut på å gjøre ting jævlig for de fattige og berike de som allerede er rike.

 

Og jeg forteller deg at du bruker ordet ekstremistisk feil. 

 

Her er spørsmål som viser hvorfor. Om et tilfelle skjer 30% av tiden, vil du da kalle det et ekstremt tilfelle?

Lenke til kommentar

Helt enig med Camlon, ingen grunn til å betegne det "ekstremistisk", for det er det bare ikke. Jeg er dog i likhet med hekomo enig i at May og andre konservative ønsker å føre en politikk som fører til større forskjeller, og som han sier, nedbygging av sosiale sikkerhetsnett og økt fattigdom. 

 

Det er mange konservative partiers politikk i de fleste europeiske land og store deler av befolkningene er enig med dem som vi ser når det velges rundt om kring. Da kan man ikke kalle det ekstremistisk, selv om man selv er aldri så uenig i tankegangen selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...