Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Du griper etter halmstrå. Gå tilbake og les forrige side. Du nevner Russland først. "Vår" diskusjon eksisterer ikke. 

Og vær så snill, du viser din utrolige mangel på historisk kompetanse når du sier at USA er verre enn Russland historisk. Se på Stalin... Russland bør svartmales da det er effektivt et diktatur/oligarki som undertrykker store folkegrupper. USA bør sterkt kritiseres for deres rolle i war on oil og lignende, og de har tendenser til et oligarkisk styre, men verre enn Russland, er de ikke.

Åja, da må du dra det helt tilbake til Stalin faktisk og andre verdenskrig. Wow. USA er nå i vår tid langt verre enn Russland. Ting forandrer seg. USA er et land som begår masseovergrep mot internasjonal lov og menneskrett. De dreper millioner og ødelegger livene til titalls millioner, de ødelegger hele land, mange. Og de er en stor fare mot Europeisk sikkerhet og har ført til store deler av innvandringen til Europa de siste 15 årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi den som oftest bare repostr galskep som kommer fra andre kontoer. Jeg kunne jo bare begynne å linke latterlige selvskadere fra koko-venstre som Alyssa Milano.

Ja, kan du ikke gjøre det istedet da?

Ikke så veldig givende hvis jeg skal argumentere mot synspunkt presentert i The Onion, liksom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Åja, da må du dra det helt tilbake til Stalin faktisk og andre verdenskrig. Wow. USA er nå i vår tid langt verre enn Russland. Ting forandrer seg. USA er et land som begår masseovergrep mot internasjonal lov og menneskrett. De dreper millioner og ødelegger livene til titalls millioner, de ødelegger hele land, mange. Og de er en stor fare mot Europeisk sikkerhet og har ført til store deler av innvandringen til Europa de siste 15 årene.

Jeg vet ikke om det er vits å fortsette dette. Du snakker til et ekkokammer og klarer ikke å reflektere objektivt.

-Hva mener du med at amerikanerne har drept millioner? Hvilket tidsperspektiv snakker vi og hvor kom disse menneskene fra?

-Hva mener du med at USA har ført til innvandring til Europa? Hvor kommer disse menneskene fra, og når startet dette?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er vits å fortsette dette. Du snakker til et ekkokammer og klarer ikke å reflektere objektivt.

-Hva mener du med at amerikanerne har drept millioner? Hvilket tidsperspektiv snakker vi og hvor kom disse menneskene fra?

-Hva mener du med at USA har ført til innvandring til Europa? Hvor kommer disse menneskene fra, og når startet dette?

Fra Afghanistan(2001) til Iraq, Libya og Syria (2016). Så får vi se om Trump setter en strek over imperialismen og avslutter denne og alle krigene, eller om han også blir massemorder, overgriper mot internasjonal lov osv som sine forgjengere.

Bare å slå opp på Eurostats å se hvor folkene kommer fra. 90% kommer fra USA sine krigssoner. Jeg snakker ikke bare om direkte drap USA har begått i disse landene, men alle som også har dødd og hvis liv har blitt ødelagt som en følge av USA sine overgrep i disse landene.

Et hva om USA aldri hadde gjort det, mot dagens realitet. USA har ansvaret for disse menneskenes død, lidelse og disse ødelagte landene, og konsekvensen for Europa i forhold til innvandring. Ingen av disse tingene hadde skjedd om ikke USA hadde...

Du skylder vel Libya sin borgerkrig på Libya? Uten å tenke på at det var USA, og NATO land, inkludert Norge som skapte den situasjonen. Vi burde skamme oss, men det gjør ikke Norge. Vi snakker ikke om Libya lenger, fordi det er en situasjon å skamme seg over, ikke å skryte over. Og det forklarer vel en hel del om hva Norge, NATO og USA har blitt til.

Men du er fri til å høre på alle løgnene og all propagandaen fra politikerne og media og skape deg det virkelighetsbildet de vil at du skal ha, men du vil ikke være fri før du frir deg fra disse løgnene.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Den nye abortlovgivningen i Alabama viser vel at det er på tide med en samlestråd for sinnsyke høyreekstreme/alt-right/kristenfundamentalistiske ting i europa og vestlige samfunn også.

Det er ingen som hindrer deg, du kan starte tråden hvis du har lyst.

Det blir spennende å se hva dere klarer å dra frem.

Lenke til kommentar

Den nye abortlovgivningen i Alabama viser vel at det er på tide med en samlestråd for sinnsyke høyreekstreme/alt-right/kristenfundamentalistiske ting i europa og vestlige samfunn også.

Fritt frem til å starte en, men det vil nok ikke bli like mye (relavant) innehold å ta tak i på den tråden. Men om noen år når høyre har tatt makten i hele Europa, så blir nok tråden mer relevant.

Jeg er enig i at det du spesifikt nevner fungerer som et eksempel i en slik tråd. Jeg sier meg ikke enig personlig.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Årsaken til at jeg lenker videoen under er på grunn av den absurde kollisjonen av fakta og pk. Ikke innvandringsbiten - det kunne like gjerne vært noe annet.

Det var en merkelig video. Vanskelig å vite hva jeg skal tro om den egentlig, vanskelig å fordøye.

Lenke til kommentar

Det var en merkelig video. Vanskelig å vite hva jeg skal tro om den egentlig, vanskelig å fordøye.

Ja, den er egentlig absurd. Nasjonaløkonomen har ingen agenda og forholder seg 100% til fakta - han har presentert en rapport bygget på fakta. Egentlig finnes det ikke noe å diskutere når det gjelder tallene. Han kunne like gjerne presentert aksjekurser.

Så har du reporteren som er kraftig drillet i pk og svenskenes "värdegrund" som kun ser at han uttaler seg om ting man ikke burde - og prøver å få det til at han har feil. Fakta for henne er uinteressant.

https://www.expressen.se/nyheter/forskaren-om-aktuellt-intervjun-inte-en-dum-fraga-det-var-atta/

Et prakteksempel på at det ofte nå til dags er viktigere å ha "rette" meninger - enn at meningene er bygget på fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den er egentlig absurd. Nasjonaløkonomen har ingen agenda og forholder seg 100% til fakta - han har presentert en rapport bygget på fakta. Egentlig finnes det ikke noe å diskutere når det gjelder tallene. Han kunne like gjerne presentert aksjekurser.

Så har du reporteren som er kraftig drillet i pk og svenskenes "värdegrund" som kun ser at han uttaler seg om ting man ikke burde - og prøver å få det til at han har feil. Fakta for henne er uinteressant.

https://www.expressen.se/nyheter/forskaren-om-aktuellt-intervjun-inte-en-dum-fraga-det-var-atta/

Et prakteksempel på at det ofte nå til dags er viktigere å ha "rette" meninger - enn at meningene er bygget på fakta.

Jeg synes svaret til karen var litt merkelig også. Ble usikker på om han forstår spørsmålet eller ikke og hvorfor han reagerer på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg synes svaret til karen var litt merkelig også. Ble usikker på om han forstår spørsmålet eller ikke og hvorfor han reagerer på den måten.

Hennes spørsmål er så dumme at han sliter med å bemøte de. Han har ingen agenda annet enn fakta.

Tenk om du hadde forsket på bilulykker og fant ut at piggfrie dekk var årsaken til mange dødsulykker. Så ble du intervjuet og ble bedt om å ta stilling til om dette var særlig smarte opplysninger å komme med - med tanke på miljøfordelene med piggfrie dekk. Og så presenter en "vitenskapsmann" fra Greenpiece som var "uenig" med deg. osv osv.

Lenke til kommentar

Hennes spørsmål er så dumme at han sliter med å bemøte de. Han har ingen agenda annet enn fakta.

Jo, et av alternativene i mine tanker er jo at han ble sjokkert over intervjueren og spørsmålene og fant dette så absurd. Selvfølgelig var spørsmålene absurde og med en agenda, det var det ingen tvil om, og det overrasker meg jo ikke.

Jeg noterte meg også ned måten intervjuet ble avsluttet og observasjoner jeg har gjort angående media at det som blir sagt eller gjort ikke er viktig, så lenge man kan tegne et bilde og en fremstilling som passer med planen. Altså, et virkelighetsbilde blir tegnet for de som sitter å ser på, om den som tegner det bilde forholder seg til sannheten eller er ærlig er totalt irrelevant, og stort sett alt som blir sagt kan jobbes rundt for å fremdeles tegne det samme bildet/inntrykket.

Lenke til kommentar

Det er ingen som hindrer deg, du kan starte tråden hvis du har lyst.

Det blir spennende å se hva dere klarer å dra frem.

Det er vel strengt tatt ganske lett. Nazister i Charlestown som dreper en kvinne, mens presidenten står på TV og sier det finnes gode mennesker på begge sider (for deretter gå rett i en tirade som sier at det egentlig bare er på høyresiden det er gode mennesker) er vel kanskje høydepunktet.

Forskjellen er vel strengt tatt at Internett, eller i det minste forumaktivitet på Internett, i stor grad domineres av sinte gutter som graviterer mot høyresiden, og derfor ville ikke en slik tråd fått like mye oppslutning.

Bare å se på nettsteder som Reddit, 9gag, 4chan, diskusjon osv. Det er vanvittig mye sinne og fiendtlighet som ligger rett under overflaten, og mye som er kamuflert som humor. Trenger ikke se lengre enn til massemorderen i New Zealand for bevis på det.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er spørsmål til dere her i tråden som tror media driver med en koordinert massekonspirasjon for å sverte høyresiden. Hvem er det i deres fantasiverden som står bak? Dere er klar over at «deres» folk sitter ved makta i USA, Russland, Kina, Storbritannia, ja til og med Norge for den saks skyld?

Er det øglemenneskene?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er spørsmål til dere her i tråden som tror media driver med en koordinert massekonspirasjon for å sverte høyresiden. Hvem er det i deres fantasiverden som står bak? Dere er klar over at «deres» folk sitter ved makta i USA, Russland, Kina, Storbritannia, ja til og med Norge for den saks skyld?

Er det øglemenneskene?

Høres ut som øglemenneskene har tatt deg til fange og radikalisert deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...