Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Med det mente jeg at man ikke vet hvordan det ville vært - hvis USA (og alle de andre) ikke blandet seg inn. Det kunne faktisk vært verre.

Man kan nok trygt si at i mange tilfeller har ikke resultatet blitt slik man ønsket.

Syria og Libya var stabile land, relativt velstående og meget liberale i regionen. Iraq var et fungerende diktatur, hvor trykket ligger på fungerende. Landet var stabilt under Saddam.

Jeg skjønner ikke med hva slags rasjonalisering eller logikk du tror/funderer på/tenker at disse landene kunne ha vært nært like feilede, ustabile og ødelagt som nå, uten USA sin innblanding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syria og Libya var stabile land, relativt velstående og meget liberale i regionen. Iraq var et fungerende diktatur, hvor trykket ligger på fungerende. Landet var stabilt under Saddam.

Jeg skjønner ikke med hva slags rasjonalisering eller logikk du tror/funderer på/tenker at disse landene kunne ha vært nært like feilede, ustabile og ødelagt som nå, uten USA sin innblanding.

Jeg bare skriver det rett ut - du er altfor langt fra den virkelighet jeg kjenner til at jeg kan diskutere med deg. Er ikke uenig i alt, men mye blir for fjernt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Sier du at Russland ikke har vært (og er) innblandet i Syria og Libya?

Jeg skal støtte Russland når de blir et reelt demokrati.

Og dette vil ikke si at jeg støtter USAs krigføring i Midtøsten, men å si at Russland er noe bedre er bare bullshit.

Lenke til kommentar

Sier du at Russland ikke har vært (og er) innblandet i Syria og Libya?

Jeg har ikke hørt noe om at Russland var innblandet i Libya, utenom at de fordømte NATO land sin ulovlige krig mot landet, og som så understøttet internasjonal lov.

Jeg skal støtte Russland når de blir et reelt demokrati.

Men du gidder ikke kjempe for at Norge (hvor jeg regner med du bor) skal bli et "reelt demokrati"?

Støtter du andre land som ikke er reele demokrati? Som f.eks USA, Tyskland, Frankrike osv?

Og dette vil ikke si at jeg støtter USAs krigføring i Midtøsten, men å si at Russland er noe bedre er bare bullshit.

Jeg har ikke sagt noe som helst om Russland, det var du som nå nevnte Russland ut av ingenting. Trekker kaninen ut av hatten på riktig tidspunkt?

Ikke støtter USA sin krigføring i midt østen? Men er du imot denne? Utrykker du det på noen som helst måte? Fordømmer du USA for sine handlinger? Misliker du regimene i USA som driver disse krigene? Får du flere negative følelser om USA?

Lenke til kommentar

Jeg bare skriver det rett ut - du er altfor langt fra den virkelighet jeg kjenner til at jeg kan diskutere med deg. Er ikke uenig i alt, men mye blir for fjernt.

Jaha. Som hva da?

Selv om du er altfor langt fra den virkeligheten jeg kjenner til, så er jeg alikevel villig og interessert i å høre på deg og diskutere med deg. I bunn og grunn er det vel egentlig mer interessant og potensielt lærerikt å diskutere med folk som har andre synspunkter enn deg selv, enn de som har tilnærmet like?

Lenke til kommentar

Jaha. Som hva da?

Selv om du er altfor langt fra den virkeligheten jeg kjenner til, så er jeg alikevel villig og interessert i å høre på deg og diskutere med deg. I bunn og grunn er det vel egentlig mer interessant og potensielt lærerikt å diskutere med folk som har andre synspunkter enn deg selv, enn de som har tilnærmet like?

Vi to ser ikke på diskusjon på samme måte - jeg må ha en viss kommunikasjon med den jeg diskuterer med - det trenger ikke du, du bare drar på med argumentene dratt til maks og møter du motstand, bare kjører du på med noe annet. Ikke noe galt i det - mange driver med det her inne. Men jeg orker ikke dette. 

Men jeg synes du er litt interessant - du er innvandringsskeptiker og USA-hater - samtidig. Ikke PK og PK i samtidig - bra! (hvis jeg tolker deg korrekt da?)

De fleste her inne er så forutsigbare at man får mark - du vet, klimaendringene er menneskeskapt, el-biler er bra, innvandring er bra uansett og USA er noe dritt.

eller

Klimaendringene er nødvendigvis ikke menneskeskapt, diesel forurenser mindre enn el-bil, innvandring er bare problemer, USA er veldig bra!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

jeg er ikke USA hater. Jeg hater de anti-Amerikanske som styrer USA, jeg er pro-Amerikansk fordi jeg vil det beste for USA. Men ja, jeg har jo fått en del negative assosiasjoner i forhold til USA etter alle disse groteske regimene som har styrt landet frem til Trump kom. Jeg sier "regimene" fordi de offisielt sett er flere, selv om jeg regner det som ett og samme regime.

Jeg er ikke lettlurt, men det er sikkert ikke umulig å lure meg, men jeg tror jo ikke at Trump er en del av dette regimet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg har ikke hørt noe om at Russland var innblandet i Libya, utenom at de fordømte NATO land sin ulovlige krig mot landet, og som så understøttet internasjonal lov.

Men du gidder ikke kjempe for at Norge (hvor jeg regner med du bor) skal bli et "reelt demokrati"?

Støtter du andre land som ikke er reele demokrati? Som f.eks USA, Tyskland, Frankrike osv?

Jeg har ikke sagt noe som helst om Russland, det var du som nå nevnte Russland ut av ingenting. Trekker kaninen ut av hatten på riktig tidspunkt?

Ikke støtter USA sin krigføring i midt østen? Men er du imot denne? Utrykker du det på noen som helst måte? Fordømmer du USA for sine handlinger? Misliker du regimene i USA som driver disse krigene? Får du flere negative følelser om USA?

Dude, det var du som dro frem Russland... Se forrige side.

https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index Her er en grunding studie som viser at vesten er mye mer demokratisk enn Russland mf.

https://en.wikipedia.org/wiki/Libya%E2%80%93Russia_relations Russland har blandet seg inn i Libya. Ikke på den mest graverende måten, men de tilbyr våpen, noe a la det USA gjør til andre land i Midtøsten. Poenget er dog, at en hvitmaling av Russland er så feil som man kan få det. Man trenger nyanser her.

På generell basis er jeg mot krig, så nei, jeg støtter ingen som kriger.

Lenke til kommentar

Javel ja, du vil inn i det lendet. Sleipt.

Men jeg vet ikke, jeg er ikke særlig opptatt med det. Jeg er opptatt av sannheten, og sannheten er at politikerne i Norge ikke handler i nasjonen og folkets interesser, men i USA sine interesser. Det er bokstavelig talt landsforræderi, og jeg har ikke noe problem med å stå for det jeg sier, og jeg sier det heller ikke ubegrunnet.

USA sine handlinger de siste 18 årene står for 90% av innvandringen i Norge i samme tidsperiode. De har ødelagt en rekke land i våre nærområder og gjort disse meget ustabile, de har støttet og ført til ISIL og deres vekst osv, og de driver aggresjon mot en atommakt (Russland) og utplasserer atomvåpen og andre provokasjoner i Europa.

Å følge USA er logisk sett ikke i Europeisk interesse. USA er en direkte sikkerhetsfare for Europa og Europas interesser. Å konkludere med at de er landsforrædere fordi de ikke handler i egen nasjon og eget folks interesser, men på vegne av USA er en ting. Men den faktiske realiteten er at de handler direkte mot Europas interesser og sikkerhet.

Så landsforrædere er er ganske mildt utrykk i seg selv om disse folkene. Jeg liker gjerne å legge til at de er avskyelige monstre, krigsforbrytere, psykopater og overgripere mot internasjonal lov, menneskerett og demokrati.

Du kaller det sleipt å sammenligne dine meninger med massedrapsmannen og terroristen Anders Behring Breivik. Deretter går du rett inn i en vanvittig rant om landsforræderi, krigsforbrytere, psykopater osv. som kunne vært revet rett ut av hans manifest.

Du er mye mer enn meningsfelle av han enn det du kanskje liker å tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Deretter går du rett inn i en vanvittig rant om landsforræderi, krigsforbrytere, psykopater osv. som kunne vært revet rett ut av hans manifest.

Du mener at du selv aldri har kommet med rants, sagt at noen jobbet mot landets interesser eller anbefalt psykiatrisk behandling for forumdeltagere?  :hmm:

Og visps så gjelder dette også deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg tror ikke det har noe for seg å plassere folk her inne i bås med Breivik. Jeg tipper zeebra ønsker det beste for Norge og han er overbevist over at hans løsninger er veien å gå. Jeg prøver bare å få frem at han virker unyansert i sine karakteristikker og at problemet er litt mer sammensatt enn det han skal ha det til. I tillegg kritiserer jeg det som (for meg) virker som et hat mot andre mennesker.

Lenke til kommentar

Du kaller det sleipt å sammenligne dine meninger med massedrapsmannen og terroristen Anders Behring Breivik. Deretter går du rett inn i en vanvittig rant om landsforræderi, krigsforbrytere, psykopater osv. som kunne vært revet rett ut av hans manifest.

Ulikt deg så har jeg ikke lest manifestet til Breivik. Jeg gir blaffen i fyren, han er en massemorder, that's it.

At du skal late som du vet hva mine meninger er blir litt for dumt, eller at du skal påstå det er noe galt med meninger fordi de tilfeldigvis har noen likheter med ting du har lest gærninger skriver, det blir så irrelevant. Er det et forsøk på å forby mine meninger? Fortelle meg at jeg ikke skal ha de?

Et meget dårlig forsøk, med feilaktige konklusjoner, manglende informasjon og tåpelig logikk.

Lenke til kommentar

Dude, det var du som dro frem Russland... Se forrige side.

https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index Her er en grunding studie som viser at vesten er mye mer demokratisk enn Russland mf.

https://en.wikipedia.org/wiki/Libya–Russia_relations Russland har blandet seg inn i Libya. Ikke på den mest graverende måten, men de tilbyr våpen, noe a la det USA gjør til andre land i Midtøsten. Poenget er dog, at en hvitmaling av Russland er så feil som man kan få det. Man trenger nyanser her.

På generell basis er jeg mot krig, så nei, jeg støtter ingen som kriger.

Nei, jeg har ikke nevnt Russland i vår diskusjon. Muligens i en annen sammeheng på en helt annen side. Her er det du som drar i alle hår du kan få tak i.

Det er ikke feil å "hvitmale Russland" i forhold til å "svartmale Russland" mens man er blind for USA som er langt verre enn Russland. Langt flere kriger, langt flere døde, lang flere permanent skadet, langt mer ødeleggelse, langt flere ødelagte land, langt flere ødelagte liv. Men hei, viktigst å svartmale Russland, ikke sant? Sikkert derfor du måtte dra Russland inn i en diskusjon selv om det var irrelevant og ikke hører hjemme i diskusjonen.

Eller er det jokerkortet ditt? Hver gang du ikke har noe mer å si, drar du frem Russland kortet og "vinner" diskusjonen?

Lenke til kommentar

Du mener at du selv aldri har kommet med rants, sagt at noen jobbet mot landets interesser eller anbefalt psykiatrisk behandling for forumdeltagere?  :hmm:

Og visps så gjelder dette også deg.

Jeg forklarte bare mine synspunkter, utdypet disse, fordi fyren mente det var noe galt i å ha synspunktene, fordi han ikke forsto bakgrunnen for disse.

En landsforræder er en landsforræder, og de er det mange av sentralt i Oslo. Men det er jo overhode ikke viktig. Neida. Blås i det.

Lenke til kommentar

Han vil kanskje det beste for et veldig spesifikt type Norge som aldri har eksistert og heldigvis aldri vil eksistere. Han er jo en radikal kristenfundamentalist.

Du kan godt være modig nok til å addressere meg direkte hvis det er meg du refererer til her. Og det Norge jeg snakker om det har eksistert helt inntil nyere tid hvor hele lovverket blir undergravd. Vi har alltid har regler for innvandring til Norge, det har aldri vært fritt frem, alle som vil komme er velkommen og kan komme.

Det er heller aldri noe folket har blitt spurt om. Er dette ok? Er det noe folket vil? En såpass dramatisk endring, vil folket det? Eller er det rett og slett et politisk diktat?

Hva med andre land, er det samme der? Men vi har jo perfekte demokratier i drømmeland, hvor folket er representert av jævler som bestemmer alt, og siden vi da kan velge hvilken gruppe jævler som skal diktere, så er vi perfekt. Vi er et demokrati og vi er frie. jepp, jadda.

Men andre, de er ikke frie og har ikke demokrati, og det er der vi må fokusere vår energi, helst gjennom ulovlige kriger gjennom fjerne politiske diktat som virker å gi fullstendig blaffen i hva folkets vilje er.

Men, du har rett. Du vant diskusjonen, gratulerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Nei, jeg har ikke nevnt Russland i vår diskusjon. Muligens i en annen sammeheng på en helt annen side. Her er det du som drar i alle hår du kan få tak i.

Det er ikke feil å "hvitmale Russland" i forhold til å "svartmale Russland" mens man er blind for USA som er langt verre enn Russland. Langt flere kriger, langt flere døde, lang flere permanent skadet, langt mer ødeleggelse, langt flere ødelagte land, langt flere ødelagte liv. Men hei, viktigst å svartmale Russland, ikke sant? Sikkert derfor du måtte dra Russland inn i en diskusjon selv om det var irrelevant og ikke hører hjemme i diskusjonen.

Eller er det jokerkortet ditt? Hver gang du ikke har noe mer å si, drar du frem Russland kortet og "vinner" diskusjonen?

Du griper etter halmstrå. Gå tilbake og les forrige side. Du nevner Russland først. "Vår" diskusjon eksisterer ikke. 

Og vær så snill, du viser din utrolige mangel på historisk kompetanse når du sier at USA er verre enn Russland historisk. Se på Stalin... Russland bør svartmales da det er effektivt et diktatur/oligarki som undertrykker store folkegrupper. USA bør sterkt kritiseres for deres rolle i war on oil og lignende, og de har tendenser til et oligarkisk styre, men verre enn Russland, er de ikke.

Lenke til kommentar

Ulikt deg så har jeg ikke lest manifestet til Breivik. Jeg gir blaffen i fyren, han er en massemorder, that's it.

At du skal late som du vet hva mine meninger er blir litt for dumt, eller at du skal påstå det er noe galt med meninger fordi de tilfeldigvis har noen likheter med ting du har lest gærninger skriver, det blir så irrelevant. Er det et forsøk på å forby mine meninger? Fortelle meg at jeg ikke skal ha de?

Et meget dårlig forsøk, med feilaktige konklusjoner, manglende informasjon og tåpelig logikk.

Du har jo brukt de siste titalls sidene på å forklare dine meninger. Tror jeg skjønner den ganske godt. Og ja, jeg mener det er noe galt med meningene dine når de samsvarer nærmest fullstendig med det verste mennesket i norgeshistorien. Prøver ikke å forby meningene dine, men jeg prøver selvfølgelig å forklare deg hvor feilslått og feilinformerte de er. Men dessverre er det jo ingenting som går inn.

Men nå skal jeg kose meg på nasjonaldagen og tilbringe den med homofile, heterofile, innvandrere, nordmenn, menn, kvinner og hvem enn andre jeg møter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har jo brukt de siste titalls sidene på å forklare dine meninger. Tror jeg skjønner den ganske godt. Og ja, jeg mener det er noe galt med meningene dine når de samsvarer nærmest fullstendig med det verste mennesket i norgeshistorien. Prøver ikke å forby meningene dine, men jeg prøver selvfølgelig å forklare deg hvor feilslått og feilinformerte de er. Men dessverre er det jo ingenting som går inn.

Men nå skal jeg kose meg på nasjonaldagen og tilbringe den med homofile, heterofile, innvandrere, nordmenn, menn, kvinner og hvem enn andre jeg møter.

Jeg tror du tuller her og bare sier de sammenfaller med Breivik, siden du ikke har noen faktiske argumenter. Og at du har lest manifestet til Breivik finner jeg egentlig litt merkelig, med mindre du er akademiker, noe jeg tviler meget sterkt på at du er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...