Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Men ingenting har blitt forbudt. Du snakker som om det er en faktisk sensurering som pågår, men folk kan bestemme nøyaktig hvilke bøker de vil ha hjemme.

Med noen få unntak så er det samme riktig i Kina.

Mye enklere å redusere tilgangen til en bok istedenfor å arrestere de som har boken.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår at venstresiden ikke er en homogen masse.

Problemet er at de mer moderate kreftene gjør absolutt ingenting når de mer radikale får viljen sin. Over tid så blir de mer ekstreme meningene på venstresiden normalisert.

20180922_USC938_0.png

Kan jo si akkurat det samme om høyresiden også. Er jo sånn man ender opp med en Trump.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hørte om at det skjedde i en barnehage i Sverige og det var ingen ekstremist som fortalte det til meg.

Tjotolf forlot Frp da de var for politisk korrekte for han og ikke støttet hans syn, men det hindrer selvsgt ikke ekstremister i å fremstille ham som en typisk Frp-er.

«Jeg hørte» er ikke en god nok kilde. En gang hørte jeg at faren til Trump var en orangutang.

Jeg sier ikke at han er en vanlig FrPer. Jeg sier det motsatte. Sier at ekstremistene ikke representerer alle. Prøv nå å begynn å forstå de tingene som sies.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo si akkurat det samme om høyresiden også. Er jo sånn man ender opp med en Trump.

Ja, man kan si det samme om Trump.

Jeg er ingen fan av Trump, og håpet på at Hillary vant valget. Trump lyver hele tiden, han er en idiot og han gjør det lettere for venstresiden å angripe høyresiden. 

Lenke til kommentar

Men ingenting har blitt forbudt. Du snakker som om det er en faktisk sensurering som pågår, men folk kan bestemme nøyaktig hvilke bøker de vil ha hjemme.

Idag klarer folk på venstresiden effektivt å sensurere bøker uten å bruke domsstolene. De starter kampanjer mot nettbutikker, mot biblioteker og mot skoler og vipps så er bøkene borte. Fredrik Virtanen som var ett av de første offrene for #metoo i Sverige kunne rett og slett ikke få noen forlag til å gi ut boken sine i Sverige og måtte bruke et norsk forlag. Svenske forlag visste at aksjonene de ville får mot seg om de ga ut boken ville bli meget dyrt for dem. Så selv uten forbud så blir bøker effektivt sensurert.

Og på sosiale medier utestenges regelmessig personer med meninger som folk på venstresiden ikke liker. Det er sjelden at det faktisk er snakk om hatprat eller oppfordringer til vold(noe som mange på venstresiden slipper unna med på sosiale medier), men det er organiserte aksjoner med ubegrunnede påstander om dette. Og siden dette er  private plattformer som gjør som de ønker så trenger de ikke begrunne det de gjør eller høre på klager om at de igjen har latt seg lure av en politisk aksjon. Og de sosiale mediene som stort sett er styrt av folk med sympatier mot venstre har en rekke metoder som shadowban for å gjøre kontoer til stemmer de ikke liker mindre synlige for andre selv om kontoene ikke bir sperret. I USA så man mye av det før mellomvalget sist høst.

Og så kan de jo bare lage seg en egen website, right? Også her kan man raskt regne med aksjoner fra antidemokratene på venstresiden som vil starte aksjoner mot annonseplattformer og annonsører som dukker opp på websiten samt mot betalingsformidlere som formidler pengestøtte til slike siter.

Noen som husker de kraftige reaksjonene mot Listhaug fordi hun informerte på Facebook om hva Arbeiderpartiet faktisk hadde stemt på på Stortinger? Politikere og medier stod jo i kø for å rakke ned på henne for å ha fortalt sannheten. Det startet da en aksjon med å sende blomster til kontoret til Listhaug. Gjett hva antidemokratene på venstresiden da gjorde? De startet aksjoner mot og begynte utpresse blomsterleverandører om de ikke stoppet med å levere blomster til Listhaug.

Om det faktisk er noe som kommer med trusler eller oppfordringer til vold eller reelt hatprat så bør det selvsagt slås ned på og de rette til å gjøre det er norsk rettsvesen hvor ting må dokumenteres og hvor den anklagde faktisk har mulighet til å forsvare seg. Alle triks og knep og alle løgner som mye av venstresiden idag bruker for effektivt å sensurerer mange som de ikke liker er ikke i det hele tatt akseptabel. Om situasjonen hadde vært den motsatte hadde de daglig gått i fakkeltog for yttringsfrihet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at han er en vanlig FrPer. Jeg sier det motsatte. Sier at ekstremistene ikke representerer alle. Prøv nå å begynn å forstå de tingene som sies.

Er han en Frp-er slik som du her skriver? Hvorfor måtte du i det hele tatt nevne Frp?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg er enig med alt utenom det siste. Det var ikke et venstrevridd ekkokammer før internett og sosiale medier. For det første var gammelmedia mer nøytral, og det var derfor ingen grunn til å finne alternativer. Det var også høyrevridd/venstrevridd media, for de som ønsket det. 

Om sosiale medier blir en safe space for venstresiden, så er det ikke mange alternativer igjen for høyresiden. Å gå tilbake til magasiner/aviser/TV når alle andre er på internett kommere til å fungere svært dårlig.

Slik tenker jeg også om utviklingen av media.

Får også følelsen av at media tidligere ikke brydde seg hvem de gikk løs på - når sannheten skulle frem. Nå ser man en veldig vinkling av hvordan venstre/høyre fremstilles - men får en følelse av å bli undervist i de "rette" meningene.

Virker også som studenter/universiteter har endret seg - disse sto på barrikadene tidligere for å avdekke lurerier - nå får man høre at visse professorer er uønsket, av noen elever, for at de ikke underviser de "rette" verdiene - selv om de kun baserer seg på fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Idag klarer folk på venstresiden effektivt å sensurere bøker uten å bruke domsstolene. De starter kampanjer mot nettbutikker, mot biblioteker og mot skoler og vipps så er bøkene borte. Fredrik Virtanen som var ett av de første offrene for #metoo i Sverige kunne rett og slett ikke få noen forlag til å gi ut boken sine i Sverige og måtte bruke et norsk forlag. Svenske forlag visste at aksjonene de ville får mot seg om de ga ut boken ville bli meget dyrt for dem. Så selv uten forbud så blir bøker effektivt sensurert.

Og på sosiale medier utestenges regelmessig personer med meninger som folk på venstresiden ikke liker. Det er sjelden at det faktisk er snakk om hatprat eller oppfordringer til vold(noe som mange på venstresiden slipper unna med på sosiale medier), men det er organiserte aksjoner med ubegrunnede påstander om dette. Og siden dette er private plattformer som gjør som de ønker så trenger de ikke begrunne det de gjør eller høre på klager om at de igjen har latt seg lure av en politisk aksjon. Og de sosiale mediene som stort sett er styrt av folk med sympatier mot venstre har en rekke metoder som shadowban for å gjøre kontoer til stemmer de ikke liker mindre synlige for andre selv om kontoene ikke bir sperret. I USA så man mye av det før mellomvalget sist høst.

Og så kan de jo bare lage seg en egen website, right? Også her kan man raskt regne med aksjoner fra antidemokratene på venstresiden som vil starte aksjoner mot annonseplattformer og annonsører som dukker opp på websiten samt mot betalingsformidlere som formidler pengestøtte til slike siter.

Noen som husker de kraftige reaksjonene mot Listhaug fordi hun informerte på Facebook om hva Arbeiderpartiet faktisk hadde stemt på på Stortinger? Politikere og medier stod jo i kø for å rakke ned på henne for å ha fortalt sannheten. Det startet da en aksjon med å sende blomster til kontoret til Listhaug. Gjett hva antidemokratene på venstresiden da gjorde? De startet aksjoner mot og begynte utpresse blomsterleverandører om de ikke stoppet med å levere blomster til Listhaug.

Om det faktisk er noe som kommer med trusler eller oppfordringer til vold eller reelt hatprat så bør det selvsagt slås ned på og de rette til å gjøre det er norsk rettsvesen hvor ting må dokumenteres og hvor den anklagde faktisk har mulighet til å forsvare seg. Alle triks og knep og alle løgner som mye av venstresiden idag bruker for effektivt å sensurerer mange som de ikke liker er ikke i det hele tatt akseptabel. Om situasjonen hadde vært den motsatte hadde de daglig gått i fakkeltog for yttringsfrihet.

Problemet ditt er at de du krangler med omtrent ikke finnes på dette forumet. Høyre-ekstreme og venstre-ekstreme er alltid i harnisk over utviklingen og bruker all deres energi på å latterliggjøre motparten med skremselspropaganda. Vi som penser rundt midten og er litt enige med begge sider synes alle ekstremister er idioter og vi ler stort sett av dine innlegg her inne. Det skinner så tydelig gjennom at du tilhører den ekstreme delen av høyresiden og da blir du desverre like uintelligent som venstre-ekstremister. Dere tar begge like mye feil, men på forskjellige måter.

Edit: la til "gjennom"

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Hele problemet med denne "bevegelsen" er at de ønsker å åpne for at "alle kan være som de vil være" og samtidig  angriper som ønsker å være en husmor, være hjemeværende med barna for å gi de en best mulig oppvekst osv.

Det er det som beviser at de ikke vet hva de holder på med. De forsøker å pålegge hele samfunnet at "its our way or the highway".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg ser også folk som deg omtale deler av høyresiden som høyresiden. Generalisering er noe som er vanlig, selv om vi egentlig ikke burde gjøre det.

"Folk som meg". Altså, ikke meg? For jeg kan ikke huske å ha gjort det, så da generaliserer du i så fall igjen og tillegger meg meninger basert på at du tror jeg er enig med en av sidene i alt. 

Savner en mer nyansert diskusjon her, folk sier jo knapt hva de mener og er mer opptatt av å fortelle hva motparten skulle mene. Et eksempel er innleggene til robertaas i denne tråden hvor han angriper andre brukere med påstander og meninger ingen her inne har fremsatt. 

Lenke til kommentar

Det skjedde ikke. Har aldri skjedd. Vil aldri skje. Latterlig retorikk fra ekstremister.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2054&artikel=3453442

Med tanke på hva feminister synes om maskulinitet så ville jeg ikke forbauset over att dette har skjedd, jeg har også lest om en liknende historie hvor en feminist i en barnehage nektet guttene å leke med lego for dette gir guttene en fordel over jentene (dette skjedde ikke i Sverige). Så egentlig så lurer jeg på hvem ekstremistene er med tanke på så tidlig indoktrinering av barn inn i en politisk ideologi.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Med tanke på hva feminister synes om maskulinitet så ville jeg ikke forbauset over att dette har skjedd, jeg har også lest om en liknende historie hvor en feminist i en barnehage nektet guttene å leke med lego for dette gir guttene en fordel over jentene (dette skjedde ikke i Sverige). Så egentlig så lurer jeg på hvem ekstremistene er med tanke på så tidlig indoktrinering av barn inn i en politisk ideologi.

Du ville ikke blitt forbauset, altså? Hvilke feminister tror du ville latt ungene sine gå i en barnehage der de ble tvunget til å gå utkledd som prinsesse i en uke pga. et ønske om å bli brannmann? Dere kan umulig være så dumme at dere faktisk tror på den historien der. De ansatte ville fått fyken på dagen om de gjorde noe sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du ville ikke blitt forbauset, altså? Hvilke feminister tror du ville latt ungene sine gå i en barnehage der de ble tvunget til å gå utkledd som prinsesse i en uke pga. et ønske om å bli brannmann? Dere kan umulig være så dumme at dere faktisk tror på den historien der. De ansatte ville fått fyken på dagen om de gjorde noe sånt.

Å du søte sommerbarn, det er snakk om feminister her, de hater maskulinitet, men du burde sette deg inn i Poes lov. Dette er tross alt feminister det er snakk om, og det finnes de som tror at vi blir født helt like og alle forskjeller mellom kjønnene er ett resultat av sosial påvirkning, og når man samtidig demoniserer maskulinitet så ville jeg ikke avvise att dette har skjedd totalt. Og bare for å være klar, jeg vet ikke om dette har skjedd eller ikke.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at de du krangler med omtrent ikke finnes på dette forumet. Høyre-ekstreme og venstre-ekstreme er alltid i harnisk over utviklingen og bruker all deres energi på å latterliggjøre motparten med skremselspropaganda. Vi som penser rundt midten og er litt enige med begge sider synes alle ekstremister er idioter og vi ler stort sett av dine innlegg her inne. Det skinner så tydelig gjennom at du tilhører den ekstreme delen av høyresiden og da blir du desverre like uintelligent som venstre-ekstremister. Dere tar begge like mye feil, men på forskjellige måter.

Her tar du helt feil. Man trenger ikke gå lengere enn til partiet Venstre hvor man finner sentrale personer som jobber mot ytringsfrihet og aktivt bruker løgn og trakassering for å stoppe meninger de ikke liker.

Og de som ikke tror at det kryr av venstreekstreme på forumet kan bare sjekke Trump-tråden. De går helt amokk over Trump og for dem er 100% av det han gjør omtrent det verste som har skjedd i verdenshistorien. Om en moderat og balansert person som jeg i tråden sier at det faktisk både er positive og negativ sider ved Trump så blir jeg angrepet av venstreekstremister som deg og straks stemplet som facscist eller alt-right.  Nei, du befinner deg absolutt ikke "rundt midten".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Her tar du helt feil. Man trenger ikke gå lengere enn til partiet Venstre hvor man finner sentrale personer som jobber mot ytringsfrihet og aktivt bruker løgn og trakassering for å stoppe meninger de ikke liker.

Og de som ikke tror at det kryr av venstreekstreme på forumet kan bare sjekke Trump-tråden. De går helt amokk over Trump og for dem er 100% av det han gjør omtrent det verste som har skjedd i verdenshistorien. Om en moderat og balansert person som jeg i tråden sier at det faktisk både er positive og negativ sider ved Trump så blir jeg angrepet av venstreekstremister som deg og straks stemplet som facscist eller alt-right. Nei, du befinner deg absolutt ikke "rundt midten".

Du leser ikke hva jeg skriver. Evt forstår du det ikke.

Du snakker fortsatt om enkeltpersoner. Selvfølgelig finner man idioter i sentrale venstre. Det gjør man i alle partier, men følger man de store linjene og det de faktisk stemmer for i Stortinget ser man at de ikke står for ekstreme meninger. Videre snakker du om et svært begrenset antall personer i Trump-tråden. Skal vi si 10 stk? Forstår du ikke hvor lite og uinteressant dette antallet er?

Jo, jeg er faktisk ganske politisk sentral. Jeg er enig med alle partier i et fåtall av deres saker, men relativt mindre på ytterkantene. En gaussian sentrert rundt sentrum av norsk politikk. Men jeg, som alle andre, har saker der vi står for et "ekstremt" synspunkt. Dette er naturlig og man bør være forsiktig med å dømme folk bare utifra en sak. F.eks. sier Sylvi Listhaug _utrolig_ mye idiotisk. Men ser man litt dypere så finner man en tankegang som jeg av og til er enig i.

Jeg har ikke stemplet deg som facist og jeg vet ikke engang hva du legger i slike karakteristikker. Men utifra det jeg har lest her på forumet representerer du en del av den moderne høyresiden, som bærer preg av å ha fått meningene deres knust av en progressiv verden og derfor tyr til populisme og en fullstendig mangel på logikk, kunnskap og historieforståelse der det ultimate målet er å rope så høyt at man før eller siden blir hørt. Dess mer dere blir ignorert av moderate stemmer, dess mer skriker dere.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke stemplet deg som facist og jeg vet ikke engang hva du legger i slike karakteristikker. Men utifra det jeg har lest her på forumet representerer du en del av den moderne høyresiden, som bærer preg av å ha fått meningene deres knust av en progressiv verden og derfor tyr til populisme og en fullstendig mangel på logikk, kunnskap og historieforståelse der det ultimate målet er å rope så høyt at man før eller siden blir hørt. Dess mer dere blir ignorert av moderate stemmer, dess mer skriker dere.

Her viser du virkelig din alternativ virkelighetsoppfarttelse. Du kan jo selv sjekke hvor ofte moderate personer som meg må drive voksenopplæring mot ekstremister som deg. Og dette er ekstremister som er resistente mot fakta og logikk og med minimal kunnskap og forståelse for historie. Det er kun soundbytes dere har fått med dere.

Og alle kan lett sjekke hvem av oss som faktisk er ekstremist og moderat her: Vil du si at Trump sier og gjør både gode og dårlige ting?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Her viser du virkelig din alternativ virkelighetsoppfarttelse. Du kan jo selv sjekke hvor ofte moderate personer som meg må drive voksenopplæring mot ekstremister som deg. Og dette er ekstremister som er resistente mot fakta og logikk og med minimal kunnskap og forståelse for historie. Det er kun soundbytes dere har fått med dere.

Og alle kan lett sjekke hvem av oss som faktisk er ekstremist og moderat her: Vil du si at Trump sier og gjør både gode og dårlige ting?

Du cherry-picker så da går jeg utifra at resten er du enig i.

Per definisjon kan jeg ikke være ekstremist da jeg er enig med det store flertallet i Norge. Ærlig talt, forstår du ikke hva ordet ekstremist betyr?

Om du fortsatt vil trekke inn Trump så er det en annen debatt. Ser man historisk på det så er nordmenn generelt mer enige med politikken til demokratene og følgelig vil man være mer enige med en politiker som Obama versus Trump. Når da Trump har flere problematiske sider vedrørende hans personlighet og historie så er det klart at nordmenn vil være svært kritiske til ham. Om du i det hele tatt kjenner litt historie så er dette banale fakta. Videre er det også slik at nordmenn flest er mye mer sosialistiske enn selv den gjennomsnittlige demokrat.

Jeg kjenner ikke alle detaljene rundt trumps politikk, men generelt sett er det et par grunnleggende problemer ved hans politikk som for meg overskygger mye av det gode han eventuelt måtte gjøre:

-han benekter menneskelige klimaendringer

-han foretrekker et protektatorisk system

-han er en business-mann med alle dens skavanker (mest sannsynlig skattesnusk osv)

-han behandler kvinner dårlig

-han lyver generelt mye og sprer falske påstander

Også må jeg legge til at hans personlighet og det å benekte feil man gjør, er dårlig butikk i mine øyne.

Det som er spesielt med Trump er at det er så mange negative sider ved hans politikk at det positive drukner.

I mine øyne er det beste han har gjort er hans forsøk på samtaler med autoritære stater. Dette er generelt noe jeg synes amerikanerne er dårlige på. Desverre ser ikke det ut som om han har hatt veldig store resultater med dette arbeidet, men potensialet er der. Hans innenrikspolitikk kjenner jeg desverre litt for dårlig til.

Lenke til kommentar

Hva er det du anser som "LBG tyrannisk propaganda", og hvilken skade tror du barn tar av dette?

Når det gjelder tidlig seksualundervisning forstår jeg ikke helt hvilken skade dette skal kunne gjøre heller, spesielt ikke i dag, med tilgang til alt mulig på internett. (Om det faktisk hjelper mot overgrep har ikke jeg peiling på, men har sett noen argumentere med det).

Jeg mener ikke at propagandaen er tyrannisk, men at gruppen er tyrannisk. De er tyranniske ovenfor resten av samfunnet, i at de vil endre så meget og diktere hva resten av samfunnet skal tenke, gjøre og til og med språket de bruker. De tvinger igjennom disse groteske endringene som ikke er i allmennheten sine interesser, de driver enorme propagandakampanjer og hjernevasking, de krever og får gjennomslag for ting som ikke er fornuftige og ikke i samfunnet og menneskerettslige interesser.

Det er ikke ok at en minoritet skal være så tyrannisk mot resten av samfunnet.

Homosexuelle osv kjemper ikke for like rettigheter eller menneskerett, det hadde de for over 20 år siden i Norge, og de fleste Europeiske land. De kjemper for en ekkel og samfunnsødeleggende agenda.

Ellers hadde jeg ikke brydd meg om disse folkene. Men de kan tydeligvis ikke bare ha sine like rett i samfunnet, holde kjeft og gjøre ting på privaten som alle andre. De bare MÅ plage resten av samfunnet med agendaen sin.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...