Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at det er ikke når man sier at folk er forskjellige og at det skal aksepteres, men når man fremstiller tradisjonelle kjønnsroller som noe galt og ondt som bør korrigeres. Slik som når en gutt i barnehagen sier at han ønsker bli brannmann og reaksjonen har får er at han må gå med prinsessekjole resten av uken for å "komme på bedre tanker".

Hæ? Det synes jeg også høres helt feil ut, selvfølgelig. Når skjedde det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder tidlig seksualundervisning forstår jeg ikke helt hvilken skade dette skal kunne gjøre heller, spesielt ikke i dag, med tilgang til alt mulig på internett. (Om det faktisk hjelper mot overgrep har ikke jeg peiling på, men har sett noen argumentere med det).

Jeg er ung nok til å få tidelig seksualundervisning, og det var en vits. Vi hadde ingen forhold til seksualitet, så når vi ble spurt om hvordan vi leker med penisen, så nevnte vi ting som å binde den fast til dørhåndtaket. 

Det jeg husker var nyttig var det vi lærte på slutten av barneskolen, vi så på videoer, lærte om kondomer og seksuelle overførbare infeksjoner. Men dette var gjort i en alder som ga mening. Om de hadde prøvd å gi samme informasjon til 8-åringer så lærer de ingenting og man risikerer at barn blir seksualiserte.

En annen ting er informasjon mot seksuell og fysisk overgrep. Dette er viktig at kommer tidlig, men her bør man være forsiktig at det ikke rammer uskyldige. F.eks. en familie mine foreldre kjenner, så traff moren barnet uheldigvis og barnet sa neste dag i barnehagen at han hadde blitt slått av moren. Da kom politet på døren, kastet henne på glattcelle og tok med seg barnet. Problemet her er at man tenker på hvor traumatisk det er for barnet å bli fysisk straffet, men man tenker ikke på hvor traumatisk det er for barnet (og foreldrene) å se moren bli dratt ut av huset av politet og bli separert fra alle man kjenner. Saken ble oppklart etter at barnet forklarte hva egentlig skjedde, men da har skaden allerede skjedd.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Vel, det er ikke det at det OGSÅ læres bittelitt om unormale sexuelle legninger og preferanser som del av seksualundervisning i skolen. Det er mer at det skal prakkes på barn LBG tyrannisk propaganda.

Så finnes det også fornuftige aldersvalg. La barn få være barn. Ta sexualundervisningen når det best passer barns generelle personlige utvikling, men nærmere modningsalder enn barnehage.

Hør på deg selv da mann. Du vet jo dette ikke er sant. Hvorfor spinne opp et sånn verdensbilde i hodet ditt?

Lenke til kommentar

Kan du slutte å generalisere? Blir like rett som at jeg sier at mennesker på høyresiden liker å drepe 70 barn i terroranslag.

Terroristen du snakker om ble fordømt av høyresiden.

Kan du vise til noen på venstresiden som fordømmer denne boken?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Terroristen du snakker om ble fordømt av høyresiden.

Kan du vise til noen på venstresiden som fordømmer denne boken?

Å fordømme noen som har vært medlem av FrP for massemord burde vel man kunne forvente. Jeg vet ikke om noen på venstresiden har fordømt denne boken. Selv synes jeg den er latterlig. Men er det ikke høyresiden som er for personlig frihet, null sensur osv? Da må det jo være helt innafor å produsere et slik verk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å fordømme noen som har vært medlem av FrP for massemord burde vel man kunne forvente. Jeg vet ikke om noen på venstresiden har fordømt denne boken. Selv synes jeg den er latterlig. Men er det ikke høyresiden som er for personlig frihet, null sensur osv? Da må det jo være helt innafor å produsere et slik verk.

Jeg ønsker ikke å forby den.

Det vi peker ut er hykleriet på venstresiden. Flere hundre bøker har blitt fjernet etter press fra venstresiden fordi de viser kjønnsstereotyper, men når vi finner en bok som handler om flerkoneri så er det ingen på venstresiden som bryr seg.

Budskapet fra venstresiden er at tradisjonelle ekteskap hvor mannen tjener penger og kona gjør husarbeid er verre enn flerkoneri.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da vel ikke noe "budskap fra venstresiden". Skjønner ikke poenget med å generalisere høyre- eller venstresiden på den måten, da blir det jo bare et ekkokammer til slutt og alle "sidene" vil til slutt mene alle mulig rare ting om og forbi hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da vel ikke noe "budskap fra venstresiden". Skjønner ikke poenget med å generalisere høyre- eller venstresiden på den måten, da blir det jo bare et ekkokammer til slutt og alle "sidene" vil til slutt mene alle mulig rare ting om og forbi hverandre.

Det er allerede et ekkokammer. Det er derfor venstresiden har begynt å forby bøker. 

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å forby den.

Det vi peker ut er hykleriet på venstresiden. Flere hundre bøker har blitt fjernet etter press fra venstresiden fordi de viser kjønnsstereotyper, men når vi finner en bok som handler om flerkoneri så er det ingen på venstresiden som bryr seg.

Budskapet fra venstresiden er at tradisjonelle ekteskap hvor mannen tjener penger og kona gjør husarbeid er verre enn flerkoneri.

Poenget mitt er at dere tror denne «venstresiden» er en eller annen homogen masse med en spesifikk agenda. Det blir for dumt. De aller fleste som stemmer på de aller fleste partier er oppegående og fornuftige folk. Men alle har ekstremister i ytterkantene. På venstresiden har man noen med ekstreme meninger rundt kjønn, legning osv. På høyresiden har man rasister og massedrapsmenn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er allerede et ekkokammer. Det er derfor venstresiden har begynt å forby bøker.

Hvilke bøker er eksplisitt forbudt?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at dere tror denne «venstresiden» er en eller annen homogen masse med en spesifikk agenda. Det blir for dumt. De aller fleste som stemmer på de aller fleste partier er oppegående og fornuftige folk. Men alle har ekstremister i ytterkantene. På venstresiden har man noen med ekstreme meninger rundt kjønn, legning osv. På høyresiden har man rasister og massedrapsmenn.

Jeg forstår at venstresiden ikke er en homogen masse.

Problemet er at de mer moderate kreftene gjør absolutt ingenting når de mer radikale får viljen sin. Over tid så blir de mer ekstreme meningene på venstresiden normalisert.

20180922_USC938_0.png

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med en sånn logikk kunne jo jeg like gjerne sagt "nå vil høyresiden vil forby bensin- og dieselbiler", bare fordi en på høyresiden foreslo det i fjor. 

Verden er ikke så svart-hvitt, og om man later som man ikke forstår at det er enkeltmennesker, fraksjoner, partier osv som som mener ulike ting og  finnes på de ulike "sidene" så vil man ikke ha få et spesielt nyansert syn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med en sånn logikk kunne jo jeg like gjerne sagt "nå vil høyresiden vil forby bensin- og dieselbiler", bare fordi en på høyresiden foreslo det i fjor. 

Verden er ikke så svart-hvitt, og om man later som man ikke forstår at det er enkeltmennesker, fraksjoner, partier osv som som mener ulike ting og  finnes på de ulike "sidene" så vil man ikke ha få et spesielt nyansert syn. 

Det er ikke snakk om 1 person, det er snakk om en sterk bevegelse som påvirker politikken og bedrifter i USA og EU. 

Jeg ser også folk som deg omtale deler av høyresiden som høyresiden. Generalisering er noe som er vanlig, selv om vi egentlig ikke burde gjøre det.

Lenke til kommentar

Det skjedde ikke. Har aldri skjedd. Vil aldri skje. Latterlig retorikk fra ekstremister.

Jeg hørte om at det skjedde i en barnehage i Sverige og det var ingen ekstremist som fortalte det til meg.

Å fordømme noen som har vært medlem av FrP for massemord burde vel man kunne forvente.

Tjotolf forlot Frp da de var for politisk korrekte for han og ikke støttet hans syn, men det hindrer selvsgt ikke ekstremister i å fremstille ham som en typisk Frp-er.

Lenke til kommentar

"No platforming" går jo ut på å gjøre hele verden om til et venstrevridd  ekkokammer igjen, slik som venstresiden hadde det  før Internett og sosiale medier kom.

Jeg skjønner ikke at ikke flere har reagert på at så mange på venstresiden idag jobber intenst for å stoppe yttringsfrihet. Og det er her snakk om mange som selv regner seg som moderate som ikke klarer håndtere at noen som er uenige med dem i det hle tatt skal få lov til å uttrykke seg.

Lenke til kommentar

"No platforming" går jo ut på å gjøre hele verden om til et venstrevridd  ekkokammer igjen, slik som venstresiden hadde det  før Internett og sosiale medier kom.

Jeg er enig med alt utenom det siste. Det var ikke et venstrevridd ekkokammer før internett og sosiale medier. For det første var gammelmedia mer nøytral, og det var derfor ingen grunn til å finne alternativer. Det var også høyrevridd/venstrevridd media, for de som ønsket det. 

Om sosiale medier blir en safe space for venstresiden, så er det ikke mange alternativer igjen for høyresiden. Å gå tilbake til magasiner/aviser/TV når alle andre er på internett kommere til å fungere svært dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...