zeebra Skrevet 27. april 2019 Forfatter Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Tror i det minste vi begge to kan være enige om at på dette tidspunktet i historien er religion mer til hinder enn til nytte for menneskeheten. Jeg mener svært mange av de negative tingene i samfunnet er grunnet i at kristendommen ikke har stor nok innfllytelse i vårt samfunn. Jeg mener også at det positive med vårt samfunn, det er basert på våre lands kristne historie. Se bare på land som ikke var Kristne, i de fleste av disse går det ganske så fælt. Ta f.eks Muslimske land, de har et riktig dårlig samfunn og en riktig dårlig samfunnsmodell. Ett spesielt unntak er f.eks Japan, men Japan har blitt løftet av og velsignet av Kristne samfunn. Og Japan har jo faktisk også en del sosiale samfunnsproblemer. Endret 27. april 2019 av zeebra Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Dessverre virker det som om det kun er de mest ekstreme som tør å ta et oppgjør med pk kjøret - da får vi kun slike steder som Resett. Skulle ønske det ikke var slik. Rune Gerhardsen som er sønn til Einar Gerhardsen og som hadde høy status i AP ga i 1991 ut boken "Snillisme på Norsk" hvor han tidlig så farene og tok et oppgjør med PK. Resultatet? Han og hans daværende kone ble av AP sparket på hodet ut av rikspolitikken og ble fortalt at de kunnne glemme å noengang komme helt på toppen igjen. Deres barn kunne også glemme dette. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg mener svært mange av de negative tingene i samfunnet er grunnet i at kristendommen ikke har stor nok innfllytelse i vårt samfunn. Jeg mener også at det positive med vårt samfunn, det er basert på våre lands kristne historie. Se bare på land som ikke var Kristne, i de fleste av disse går det ganske så fælt. Ta f.eks Muslimske land, de har et riktig dårlig samfunn og en riktig dårlig samfunnsmodell. Ett spesielt unntak er f.eks Japan, men Japan har blitt løftet av og velsignet av Kristne samfunn. Og Japan har jo faktisk også en del sosiale samfunnsproblemer. Det er ikke så utrolig lenge siden, historisk sett, at man ble drept hvis man ikke døpte seg. De fleste av de negative tingen i samfunnet vårt kommer av at det er blitt mer oss mot dem, i alle mulige arenaer. Jeg skylder på sosiale medier og folk som Sylvi Listhaug. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Dobbel Endret 27. april 2019 av Psykake Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 (endret) Ett spesielt unntak er f.eks Japan, men Japan har blitt løftet av og velsignet av Kristne samfunn. Og Japan har jo faktisk også en del sosiale samfunnsproblemer. Du er en sånn en ja. Vil si det er rikelig av problemer i tradisjonelt kristne land også. Verste eksempelet er vel kanskje USA. Desidert flest innsatte, ødelagt skolesystem, ødelagt helsesystem, opioid-epidemi, utbredt rasisme (og tidligere slaveri), enorme forskjeller mellom fattig og rik, lite kjøpekraftig middelklasse, skyhøy mordrate, desidert flest seriemordere, og mye, mye, mye mer. Endret 28. april 2019 av CommanderKeen 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 28. april 2019 Forfatter Del Skrevet 28. april 2019 Ingen som har påstått at de er perfekt eller 100% kristne. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Ganske langt unna perfekt ja. Kristendommen var visst ikke så bra den heller. 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=Z4OhbzSFpnk https://www.facebook.com/lillunchboxxy/videos/267519334202899/?t=11 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 (endret) Barcelona school removes 200 sexist children's books Titler inkluderer "Lille rødhette" og "The Ledgend of Saint George" Endret 6. mai 2019 av DjSlayer Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Den linken funker ikke, her er en som funker: https://www.theguardian.com/books/2019/apr/18/barcelona-school-removes-200-sexist-childrens-books Fy faen. Nå brenner vi bøker for barn for å tilfredstille transvestitter? Utrolig hvor langt man skal dra disse kjønnsvrangforestillingene og politiske korrektheter. "gender stereotypes", altså, hva i huleste. Endret 6. mai 2019 av zeebra Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 "gender stereotypes", altså, hva i huleste. Slike barnebøker synes derimot folk på venstresiden er fine saker: Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Flere kjenner sikkert til BLT-sendwichen, bacon, lettuce og tomatoe, eller som jeg fikk i Venezuela, bread, lettuce og tomatoe. M&S har kommet med en variant med lettuce, guacamole, bacon og tomatos, altså LGBT som de har en en fargerik pakning. Humor tåles selvsagt ikke og #LGBTSandwich trender på Twitter. Endret 6. mai 2019 av robertaas 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Den linken funker ikke, her er en som funker: https://www.theguardian.com/books/2019/apr/18/barcelona-school-removes-200-sexist-childrens-books Fy faen. Nå brenner vi bøker for barn for å tilfredstille transvestitter? Utrolig hvor langt man skal dra disse kjønnsvrangforestillingene og politiske korrektheter. "gender stereotypes", altså, hva i huleste. Wops, jeg aner ikke hva som gikk galt. Den linken dukket ikke engang som link i editoren når jeg prøvde å rette på feilen. Og selv da fikk jeg den loopback linken som var der fra før. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Er det slik at du gjør narr av de som ikke liker LGBT-smørbrød, men selv ønsker å slippe barnebøkene du postet sist i butikkene? eller som jeg fikk i Venezuela, bread, lettuce og tomatoe Hehe 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 Ny barnebøker skal helst lære unge barn om sex, og sexualisere barn, få dem til å tvile på sin egen natur og eget kjønn, oppfordre til homosexualitet osv. Var bare noen måneder siden det kom ut en grafisk bok om "hvordan blir barn til", som var rettet mot unge barn. Ikke helt sikker på aldergruppen, men tenker det var under 10, sannsynligvis under 8, muligens til og med barnehagebarn. Slike ting er ok, men en prins som vinner prinsessa, det er ikke ok, for det er kjønnsstereotyper. Tragisk. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Ny barnebøker skal helst lære unge barn om sex, og sexualisere barn, få dem til å tvile på sin egen natur og eget kjønn, oppfordre til homosexualitet osv. Nå tror ikke jeg at flere vil bli homoseksuelle av å lese disse barnebøkene, men at barn lærer om sex i tidlig alder tror jeg er viktig, både for å unngå seksuelle overgrep og uønskede graviditeter. Synes forøvrig at ingen bøker burde forbys, enten de handler om legning eller prinsesser. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2019 Nå tror ikke jeg at flere vil bli homoseksuelle av å lese disse barnebøkene, men at barn lærer om sex i tidlig alder tror jeg er viktig, både for å unngå seksuelle overgrep og uønskede graviditeter. Synes forøvrig at ingen bøker burde forbys, enten de handler om legning eller prinsesser. Vel, det er ikke det at det OGSÅ læres bittelitt om unormale sexuelle legninger og preferanser som del av seksualundervisning i skolen. Det er mer at det skal prakkes på barn LBG tyrannisk propaganda. Så finnes det også fornuftige aldersvalg. La barn få være barn. Ta sexualundervisningen når det best passer barns generelle personlige utvikling, men nærmere modningsalder enn barnehage. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Vel, det er ikke det at det OGSÅ læres bittelitt om unormale sexuelle legninger og preferanser som del av seksualundervisning i skolen. Det er mer at det skal prakkes på barn LBG tyrannisk propaganda. Hva er det du anser som "LBG tyrannisk propaganda", og hvilken skade tror du barn tar av dette? Når det gjelder tidlig seksualundervisning forstår jeg ikke helt hvilken skade dette skal kunne gjøre heller, spesielt ikke i dag, med tilgang til alt mulig på internett. (Om det faktisk hjelper mot overgrep har ikke jeg peiling på, men har sett noen argumentere med det). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Er det slik at du gjør narr av de som ikke liker LGBT-smørbrød, men selv ønsker å slippe barnebøkene du postet sist i butikkene? Dobbelmoralismen er desverre sterk selv blant "de mest objektive". Jeg er utrolig nok enig i noe av det som blir postet her, men jeez det er mye rusk og rask fra marginale twitter-kontoer og spekulative vinklinger fra ikke-saker. På seg selv kjenner man andre, lærte jeg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Hva er det du anser som "LBG tyrannisk propaganda", og hvilken skade tror du barn tar av dette? Jeg vil si at det er ikke når man sier at folk er forskjellige og at det skal aksepteres, men når man fremstiller tradisjonelle kjønnsroller som noe galt og ondt som bør korrigeres. Slik som når en gutt i barnehagen sier at han ønsker bli brannmann og reaksjonen har får er at han må gå med prinsessekjole resten av uken for å "komme på bedre tanker". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg