Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn

zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det jeg så på nyhetene var at offentlige personer boikottet og støttet boikott av resett.no, ikke tilfeldige personer på kommentarfelt.

To ting:

-Navn?

-Kontekst?

I noen tilfeller er det vel helt greit å oppfordre til boikott. Gammel nok til å huske at FrP skulle legge ned NRK om de kom i regjering, til trampeklapp fra salen.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg ser nesten aldri på nyhetene, det var ren tilfeldighet at jeg så det. Men det var snakk om noen politikere. Du får heller sjekke det selv.

Det hadde vært veldig kult om du fant ut hvilken sending dette var. Politikere burde være svært forsiktige med å oppfordre næringslivet til boikott av enkelte medier.

Lenke til kommentar

Frykter du Ben Carson? Hjernekirurg som tror verden er 4000 år gammel.

En smart idiot, er du ikke enig?

Jeg vil nok heller kalle Ben Carson en høyutdannet idiot.

Og Steven Crowder har ikke engang høyere utdanning, så det var ikke det han mente.

Lenke til kommentar

Du sa smart, ikke intelligent.

Og les det jeg skrev i forrige innlegg igjen, det er tydelig at du ikke forsto det.

Vel, la oss si man må være smart for å være en verdens mest anerkjente hjernekirurger da. Tror det er en safe antagelse. Vil du virkelig argumentere mot det?

Also, at du henger deg så mye opp i semantikk betyr at du åpenbart ikke tok poenget mitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, la oss si man må være smart for å være en verdens mest anerkjente hjernekirurger da. Tror det er en safe antagelse. Vil du virkelig argumentere mot det?

Also, at du henger deg så mye opp i semantikk betyr at du åpenbart ikke tok poenget mitt.

Jeg så fellen din fra en mil avstand. Du ville få meg til å si at Ben Carson er "dumsmart" og så spørre om jeg frykter han. Og når jeg sier nei, så kaller du meg en hykler.

At du tror forskjellen mellom intelligent og smart er semantikk viser at du ikke forstår poenget. I denne settingen betyr de helt ulike ting, en selger som lurer deg til å kjøpe en vare er smart, men det betyr ikke at han er intelligent.

Under kan du lese definisjonen av dumsmart. Når han sa at han var dummeste smarte, så mente han mest sannsynlig at han er dum men er flink til å overbevise andre. Jeg påpekte da at dette er et ord mange bruker mot folk de frykter. Forstår du poenget nå?

when a person who is usually not smart or makes dumb decisions happens to do something that everyone assumes is stupid, somehow pays off or is very successful at the end

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=dumbsmart

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Frykter du Ben Carson? Hjernekirurg som tror verden er 4000 år gammel.

En smart idiot, er du ikke enig?

Det finnes ikke en eneste person som ikke har ett eller annet de gjør eller sier som ikke er 100% rasjonelt. Og ikke glem at dette kan bli gjort fordi det gir vedkommende en fordel elller de gjør det av lojalitet til en person eller gruppe.

Lenke til kommentar

Kan du faktisk dkumentere at resett har oppfordret til boykott av andre medier eller viser du bare til kommentarfeli hvor slike som Satirix har lagt inn innlegg i kommentarfeltet og så klaget på at deres eget innlegg ikke automatisk ble slettet?

Uh, dette er velkjent.

Medier24: Helge Lurås oppfordret til boikott av medier i fjor. Men når Resett selv "saboteres", er det plutselig problematisk

Fra Resett:

https://resett.no/2018/07/01/avvenning-fra-msm/

"Bruk derfor sommeren som en avvenningskur. Ikke åpne nettsider som dere en gang frekventerte jevnlig. Slett appene og bokmerkene fra MSM. Ta en lang pause. Nyhetene fra inn- og utland skal vi love å presentere på Resett uansett."

"Men dere forbrukere har makt. Det finnes alternativer som i dagens situasjon er fullgode. Bruk disse, bruk Resett, bruk Document, bruk Breitbart i stedet for CNN. Kutt ut MSM, ikke se, ikke klikk. La dem merke at dere har makt gjennom deres atferd."

https://resett.no/2018/10/25/listhaug-nok-en-gang-mishandlet-pa-nrk-hva-kan-du-gjore-med-det/

"– Oppfordringen «Ikke åpne nettsider som dere en gang frekventerte jevnlig. Slett appene og bokmerkene fra MSM. (…) Å kutte ut de etablerte mediene en hel måned kommer til å føles godt» bryter fundamentalt med hele idegrunnlaget for NR der nettopp å stimulere til ytringsmangfold er en bærebjelke. NR finner det uforenlig med medlemskap i organisasjonen å oppfordre publikum til å boikotte andre medier, sier Stanghelle."

https://resett.no/2018/11/16/boikott-oppfordringen-av-msm-oppheves-midlertidig-pa-grunn-av-kjonnsdebatt-kl-1605-2/

"Boikott-oppfordringen av MSM oppheves midlertidig på grunn av kjønnsdebatt kl 1605"

XSZIIvB.png

Noen som forresten husker Lurås i den debatten, hvor han skyldte på kvinner for at Helge Ingstad gikk på grunn? Latterlig fyr. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://resett.no/2018/07/01/avvenning-fra-msm/

"Bruk derfor sommeren som en avvenningskur. Ikke åpne nettsider som dere en gang frekventerte jevnlig. Slett appene og bokmerkene fra MSM. Ta en lang pause. Nyhetene fra inn- og utland skal vi love å presentere på Resett uansett."

Dette er bare en generell oppfordring om å bruke mindre av de tradisjonell mediene og ikke en boycott rettet mot en spesiell avis.

Om Resett faktisk hadde gjort det samme som de nå blir møtt med så ville det sett slik ut:

"Aftenposten er en islamistisk blogg, boycott aftenposten".

"Aldri la deg intervjue eller skriv innlegg i den islamistiske bloggen Aftenposten".

"Boycott alle som lar seg bruke av Aftenposten og kall dem islamister".

"Boycott og press alle selskaper som annonserer i Aftenposten da dette jo betyr at de gir støtte til islamistisk terror".

Lenke til kommentar

Resetts redaktør kalte det selv en boikott.

Hvis Aftenposten hadde godkjent ekstreme, hatefulle og rasistiske kommentarer på sidene sine så ville nok annonsørene rynket på nesen også der. De bedriver heller ikke kampanjejournalistikk slik Resett gjør. 

Morsomt at du nevner Aftenposten forresten. Amundsen og Tybring-Gjedde (Frp) som har vært sterke forsvarere av Resett, kritiserer annonseboikotten av nettstedet. Tybring-Gjedde har kanskje glemt sin egen oppfordring til boikott av Aftenposten:

"– Boikott Aftenposten! De er et skrikende eksempel på MSM og tilhører fortiden. Min oppfordring er at folk flest søker nyheter andre steder hvor refleksjonene over samfunnsutviklingen er dypere. La Aftenposten og andre MSM dø i fred. De forstår ikke verdien av våre sekulære frihetsverdier og har utspilt sin rolle."

Amundsen på sin side har kanskje glemt sin egen boikott av avisa iTromsø, eller ikke:

"– Nei! Jeg hadde glemt at jeg boikotter deg, og at du kommer fra iTromsø."

Når det nå er Resett som blir boikottet, er det derimot en annen lyd i pipa fra disse to:

Stortingsrepresentantene Christian Tybring-Gjedde og Per-Willy Amundsen (Frp) har langet ut mot statssekretæren (Rotevatn), etter den omstridte Twitter-meldingen. "– Hva gjelder Venstre og Rotevatn; det er hverken mitt parti, eller min statssekretær. Venstre har lenge vist sin intoleranse og dobbeltmoral. Derfor overrasker det ikke, sa Amundsen i et intervju med Resett etter boikott-oppfordringen."

Undres på hvem som er mest dobbeltmoralsk og tilpasser prinsippene sine ut fra sine meninger.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis Aftenposten hadde godkjent ekstreme, hatefulle og rasistiske kommentarer på sidene sine så ville nok annonsørene rynket på nesen også der.

Tror du at alle innlegg i kommentarfeltet er "godkjent"? Aftenposten har ikke lenger ekommentarfeit, men det har VG og der kan drapstrusler bli liggende lenge.

De bedriver heller ikke kampanjejournalistikk slik Resett gjør.

Å jode, de har bare også mye materiale hvor de ikke ser noen grunn til å drive kompanjejournalistikk.

Ikke kampamjejournalistikk?

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/1kag9J/Den-nye-sikkerhetsministeren-stoler-ikke-pa-journalister--og-er-usikker-pa-om-klimaendringene-er-menneskeskapte

Lenke til kommentar

Tror du at alle innlegg i kommentarfeltet er "godkjent"? Aftenposten har ikke lenger ekommentarfeit, men det har VG og der kan drapstrusler bli liggende lenge.

Å jode, de har bare også mye materiale hvor de ikke ser noen grunn til å drive kompanjejournalistikk.

Ikke kampamjejournalistikk?

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/1kag9J/Den-nye-sikkerhetsministeren-stoler-ikke-pa-journalister--og-er-usikker-pa-om-klimaendringene-er-menneskeskapte

Hadde det vært kampanjejournalistikk om Aftenposten rapporterte at den nye helseministeren ikke trodde røyking ikke økte sannsynligheten for lungekreft, stikk i strid mot det den store majoriteten av forskning viser?

I tillegg; du sier Resett ikke oppfordret til boikott, men det er bokstavelig talt det de gjør, og de bruker det ordet selv. Du har veldig tungt for å si at du tok feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg så fellen din fra en mil avstand. Du ville få meg til å si at Ben Carson er "dumsmart" og så spørre om jeg frykter han. Og når jeg sier nei, så kaller du meg en hykler.

At du tror forskjellen mellom intelligent og smart er semantikk viser at du ikke forstår poenget. I denne settingen betyr de helt ulike ting, en selger som lurer deg til å kjøpe en vare er smart, men det betyr ikke at han er intelligent.

Under kan du lese definisjonen av dumsmart. Når han sa at han var dummeste smarte, så mente han mest sannsynlig at han er dum men er flink til å overbevise andre. Jeg påpekte da at dette er et ord mange bruker mot folk de frykter. Forstår du poenget nå?

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=dumbsmart

Ikke noe felle her. Ordbruken der er selvsagt semantikk. Ben Carson er både intelligent og smart og belærd og høyt utdannet. Velg hvilken uttrykk du vil.

Poenget er at han på tross av dette tror verden er 4000 år gammel. Det er helt idiotisk.

Alt jeg ville var å vise deg at man ikke trenger være «redd» noen for å si at de kan være både dum og smart samtidig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe felle her. Ordbruken der er selvsagt semantikk. Ben Carson er både intelligent og smart og belærd og høyt utdannet. Velg hvilken uttrykk du vil.

Poenget er at han på tross av dette tror verden er 4000 år gammel. Det er helt idiotisk.

Alt jeg ville var å vise deg at man ikke trenger være «redd» noen for å si at de kan være både dum og smart samtidig.

Kan du svare på det jeg skrev under?

"when a person who is usually not smart or makes dumb decisions happens to do something that everyone assumes is stupid, somehow pays off or is very successful at the end"

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...