robertaas Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Fått med dere denne? Venstresidens toleranse. Istedenfor en unnskyldning på skolens vegne, så får fyren mail dagen etter der det står at han har ekstreme holdninger når han sier at en mann er annerledes enn en kvinne, som rettferdiggjør hendelsen. Blir bare mer og mer imponert over tid jeg. "Toleranse". https://www.youtube.com/watch?v=68Lo5KLciiY Litt mere om hendelsen. Det meste av befolkningen i USA er selvsagt mot slik galskap, men tør ikke si det offentlig pga. hva venstremobben vil gjøre mot dem. Noe de derimot tør er å stemme på Trump og det er liten tvil om at slike forhold var en medvirkende medvirkning til at Trump vant og antaglig også vil vinne neste valg. Representatene fra Demokratene står jo i kø for å støtte slik galskap som offer/-identitetspolitikk nå. Det er heller ikke rart at den eneste av de store TV-kanalene som fortsatt tør motsi løgner og manipulasjon fra venstresiden har blitt den mest populære i USA. Og venstresiden har selvsagt startet kampanjer for å få fjernet den den mest populære programlederen ved å presse annonsørene til kanalen og venstremob også flere ganger gått til fysisk angrep på huset hans. Mob som prøver sensurere alle som er uenige med dem, forsøk på å stoppe yttringsfriheten fysiske angrep mot meningsmotstandere, press, boycot og fysiske angrep mot butikker og foreninger som har noe å gjøre med meningsmotstandere.... har vi ikke sett dette før i historien? Joda, i Tyskland på 1930-tallet. 2 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 ^ Ironien er at de ikke forstår hvem de egentlig imiterer (disse demonstrantene, om man kan kalle dem det). Tror de trenger å lære seg litt historie, mer spesifikt hva tyske SA gjorde ("brownshirts") på vegne av Nazi-Tyskland. Se om de kanskje klarer å se parallellene. Å slå ned på ytringsfrihet med vold er aldri et godt utgangspunkt. Hva er så vanskelig med å sette seg ned og ha en samtale? Tenk om noen fra høyresiden dro ned og gjorde dette mot AOC. Det hadde blitt helt ville tilstander, for å si det mildt. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Her forsøkte de å innskrenke ytringsfriheten ved å gjøre det forbudt å bruke ordet nazifrisør i et revystykke. Oppsummerer vel egentlig alt om høyresiden. Alt er greit. Så lenge det sparkes rett vei. Godt at fornuften seiret. https://www.aftenposten.no/norge/i/2GpOB4/Lognaslaget-straffes-ikke-for-ordet-nazifrisor 1 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Her forsøkte de å innskrenke ytringsfriheten ved å gjøre det forbudt å bruke ordet nazifrisør i et revystykke. Oppsummerer vel egentlig alt om høyresiden. Alt er greit. Så lenge det sparkes rett vei. Godt at fornuften seiret. https://www.aftenposten.no/norge/i/2GpOB4/Lognaslaget-straffes-ikke-for-ordet-nazifrisor Flott at du viser dette. For ja det skal selvsagt gjelde begge veier. Dvs at en privat frisør skal ha rett til å gjøre det hun ønsker og ikke ønsker å gjøre, samt at å beholde ytringsfrihet er viktig. Å kalle noen for en nazi-frisør er bare barnslig, for det er absolutt ingen sammheng der og viser bare hvor idiotiske de er. Personlig mener jeg at ordet "nazi"-ditt og nazi-datt kanskje bør spares til det virkelig er nødvendig den dagen vi ser noen som faktisk har disse holdningene. Spørsmål: Hva har det med høyresiden å gjøre politisk? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Sitater som "Jeg utstår ikke det du sier, men skal forsvare til min død din rett til å si det." ble tidligere sett på som et ideal for ytringsfriheten. Vil du forsvare til din død min rett til å uttale meg fritt? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) Flott at du viser dette. For ja det skal selvsagt gjelde begge veier. Dvs at en privat frisør skal ha rett til å gjøre det hun ønsker og ikke ønsker å gjøre, samt at å beholde ytringsfrihet er viktig. Å kalle noen for en nazi-frisør er bare barnslig, for det er absolutt ingen sammheng der og viser bare hvor idiotiske de er. Personlig mener jeg at ordet "nazi"-ditt og nazi-datt kanskje bør spares til det virkelig er nødvendig den dagen vi ser noen som faktisk har disse holdningene. Spørsmål: Hva har det med høyresiden å gjøre politisk? En kan gjøre hva man vil så lenge en følger loven. Nazi-frisør er ikke engang et ordentlig ord. At du mener det er barnslig er irrelevant. Hodne fikk en støtteerklæring på Document og det er ikke akkurat vanskelig å se politisk tilhørighet i det kommentarfeltet. Sytingen vil ingen ende ta. Det er en sosialistisk og kommunistisk konspirasjon, domstolen er korrupt osv. Ganske ironisk og desto mer komisk. Endret 14. april 2019 av Psykake 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Vil du forsvare til din død min rett til å uttale meg fritt?Så lenge jeg sitter trygt bak TOR ... og ikke må forsvare deg fysisk så er den grei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Så lenge jeg sitter trygt bak TOR ... og ikke må forsvare deg fysisk så er den grei. En vaskeekte tøffelhelt der altså. Jaja, du er i det minste ærlig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 En vaskeekte tøffelhelt der altså. Jaja, du er i det minste ærlig. Vel, Snowden og Assange viser vel uten tvil at det ikke er så lurt å si noe stygt om regimet vi lever under uten å sitte bak TOR ... videre viser det vel hvor mange som er villige til å fysisk forvare ytringsfriheten mot regimet. 4 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Vil du forsvare til din død min rett til å uttale meg fritt? Hvorfor være så dramatisk? Poenget er at ytringsfriheten skal være urokkelig. Skal ikke være nødvendig å måtte kjempe til ens død for å forsvare den, det er en simpel metafor. En kan gjøre hva man vil så lenge en følger loven. Nazi-frisør er ikke engang et ordentlig ord. At du mener det er barnslig er irrelevant. Hodne fikk en støtteerklæring på Document og det er ikke akkurat vanskelig å se politisk tilhørighet i det kommentarfeltet. Sytingen vil ingen ende ta. Det er en sosialistisk og kommunistisk konspirasjon, domstolen er korrupt osv. Ganske ironisk og desto mer komisk. Like irrelevant som innlegget ditt. Du føler kanskje at det var voksent gjort, å kalle henne for en nazi-frisør? Du klarer tydeligvis ikke å skille på høyreekstremisme og høyresidig politikk. Mange som går i fellen og tror at "alt-right" er det samme som konservatisme og høyresiden. Søk det gjerne opp. 1 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 En kan gjøre hva man vil så lenge en følger loven. Nazi-frisør er ikke engang et ordentlig ord. At du mener det er barnslig er irrelevant. Hodne fikk en støtteerklæring på Document og det er ikke akkurat vanskelig å se politisk tilhørighet i det kommentarfeltet. Sytingen vil ingen ende ta. Det er en sosialistisk og kommunistisk konspirasjon, domstolen er korrupt osv. Ganske ironisk og desto mer komisk. Huh? 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) Hvorfor være så dramatisk? Poenget er at ytringsfriheten skal være urokkelig. Skal ikke være nødvendig å måtte kjempe til ens død for å forsvare den, det er en simpel metafor. Like irrelevant som innlegget ditt. Du føler kanskje at det var voksent gjort, å kalle henne for en nazi-frisør? Du klarer tydeligvis ikke å skille på høyreekstremisme og høyresidig politikk. Mange som går i fellen og tror at "alt-right" er det samme som konservatisme og høyresiden. Søk det gjerne opp. Hvorfor er det irrelevant. Jeg påpeker et ekstremt forsøk på å innskrenke ytringsfriheten. Om jeg mener det var voksent eller ei er helt irrelevant. Sakens kjerne er at Hodne forsøkte å innskrenke ytringsfriheten. Hennes heiagjeng på Document er 100% på hennes side. Document er høyrevridd. Endret 14. april 2019 av Psykake Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Huh? Beklager. Det var direkte tilknyttet avsnittet over. I kommentarfeltet på Document ble disse påstandene ytret som belegg på hvorfor Hodne ikke ble frikjent. Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Hvorfor er det irrelevant. Jeg påpeker et ekstremt forsøk på å innskrenke ytringsfriheten. Om jeg mener det var voksent eller ei er helt irrelevant. Sakens kjerne er at Hodne forsøkte å innskrenke ytringsfriheten. Hennes heiagjeng på Document er 100% på hennes side. Document er høyrevridd. Og jeg påpekte at jeg er helt med deg i at det var et forsøk på innskrenking av ytringsfriheten. For meg er det likegyldig om dette kommer fra venstre- eller høyresiden. Åh, dette igjen.... hennes heiagjeng, om man kan kalle dem det, er utfra det du skriver høyre-ekstreme eller "alternative-right" som de kalles. Jeg har absolutt ingenting til overs for disse. Poenget mitt er at du ikke må blande disse med konservative (eller høyresiden generelt). 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) Og jeg påpekte at jeg er helt med deg i at det var et forsøk på innskrenking av ytringsfriheten. For meg er det likegyldig om dette kommer fra venstre- eller høyresiden. Åh, dette igjen.... hennes heiagjeng, om man kan kalle dem det, er utfra det du skriver høyre-ekstreme eller "alternative-right" som de kalles. Jeg har absolutt ingenting til overs for disse. Poenget mitt er at du ikke må blande disse med konservative (eller høyresiden generelt). Da er jeg med deg. Og jeg er fullstendig enig. Når jeg leser over nå så forstår jeg at det var meget generaliserende å skrive høyresiden. Jeg burde ha vært mer konkret. Skulle ha skrevet høyreekstreme. Endret 14. april 2019 av Psykake 2 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Beklager. Det var direkte tilknyttet avsnittet over. I kommentarfeltet på Document ble disse påstandene ytret som belegg på hvorfor Hodne ikke ble frikjent. Da er jeg med. Mulig de mener det, jeg har ikke sett noe bevis på at systemet er korrupt til nå. Da er jeg med deg. Og jeg er fullstendig enig. Når jeg leser over nå så forstår jeg at det var meget generaliserende å skrive høyresiden. Jeg burde ha vært mer konkret. Skulle ha skrevet høyreekstreme. Poenget mitt er simpelthen at de av oss som generelt ønsker en konservativ/høyresidig politikk ikke kommer overens med disse ekstreme holdningene som du finner hos høyreekstreme. Det er derfor de kalles nettopp det - ekstreme. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Her forsøkte de å innskrenke ytringsfriheten ved å gjøre det forbudt å bruke ordet nazifrisør i et revystykke. Oppsummerer vel egentlig alt om høyresiden. Alt er greit. Så lenge det sparkes rett vei. Godt at fornuften seiret. https://www.aftenposten.no/norge/i/2GpOB4/Lognaslaget-straffes-ikke-for-ordet-nazifrisor Ytringsfrihet inkluderer ikke retten til å trakassere enkeltindivider. Om dette er trakassering er opp til retten. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Da er jeg med. Mulig de mener det, jeg har ikke sett noe bevis på at systemet er korrupt til nå. Poenget mitt er simpelthen at de av oss som generelt ønsker en konservativ/høyresidig politikk ikke kommer overens med disse ekstreme holdningene som du finner hos høyreekstreme. Det er derfor de kalles nettopp det - ekstreme. Så når du skrev venstresidens toleranse, hva legger du egentlig i det begrepet? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Ytringsfrihet inkluderer ikke retten til å trakassere enkeltindivider. Om dette er trakassering er opp til retten. Det er helt sant. Nå er det kun høyesterett igjen og status quo er at dette ikke er klassifisert som trakassering. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Det er helt sant. Nå er det kun høyesterett igjen og status quo er at dette ikke er klassifisert som trakassering. Enig. Grunnen til at jeg nevnte det er fordi jeg mener denne saken er ikke et angrep på ytringsfrihet, men heller en bedømning på forskjellen mellom ytringsfrihet og trakassering. Her tok retten riktig beslutning, og sa at det ikke var trakassering. Argumentet til den nye venstresiden er ikke at vi skal blokkere folk som trakasserer individer, fordi det har vært ulovelig lenge. Det som er nytt er at man ber sosiale medier og betalingstjenester blokkere folk som trakasserer utsatte grupper. Vi snakker ikke om oppfordring til vold, men om kritikk som kan oppfattes som trakassering. Dette er en del av ytringsfriheten, og det er hva vi mener med at venstresiden angriper ytringsfriheten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg