Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Psykake:

Tviler på at alle som synes mye rart foregår i samfunnet er så veldig sinte.

 

 

 

Så da tenker du at vi ska forby bruk av ord som:

- Tjukk/tjukken, bolle/bolla, feit, flesk, blubb, fettberg.

- Stygg/schtøgg, usexy, fæl, jævlig etc.

 

Og alt annet som du tenker at kan brukes for å omtale en person i negativt ladet retning? Man vet at mennesker som er overvektig og mindre attraktive diskrimineres i alle sammenhenger med unntak av "The Biggest Looser" hvor de brukes som underholdning.

 

Et annet eksempel som beskriver det mange tenker på som litt korttenkte mennesker og er negativt ladet:

- Blond, Blondina, Platina blondine

 

Jeg forsvarer på ingen måte diskrimering, mobbing osv. men å forby ordene blir ganske meningsløst. Hvis jeg vil bestille svart kaffe/black coffee eller kjøpe en vin som heter Gato Negro så er det rimelig høl i huet at man ikke kan det fordi et ord som beskriver en farge (som ikke er negativt ladet - flere av mine biler har vært svaret). Det er nemlig i denne retningen samfunnet beveger seg nå

 

Det er ikke ordet i seg selv som er problemet men hvordan du omtaler en person. Altså oppførselen, hvordan du bruker det og ikke ordet.

 

Hvis du sier:

"Han kan ta det negerarbeidet"

"Halla hviting!"

"Nei det får blekfjeset der borte gjøre"

"Vi har en neger som kan gjøre det"

"Snakk med pakkisen på lageret"

"Er det turban laban som har rota i verktøyet igjen"

"Trine er den feite blondina ppå kundeservice"

"Kåre er han schtøggen som ser helt jævlig ut på økonomi"

 

Normal folkeskikk er å ikke omtale mennesker med hudfarge, kroppsfasong, utseende men navn, tittel etc. Det er ikke ordet sitt feil at folk ikke kan oppføre seg som normalt og behandle andre mennesker med respekt.

 

 

Så tilbake til ordet Negro.

Negro, borrowed from Spanish and Portuguese negro (“black”), from Latin nigrum, masculine accusative case of niger (“black”), of uncertain origin[1], but possibly from Proto-Indo-European *nókʷts (“night”).

 

Niger or the Niger officially the Republic of the Niger,is a landlocked country in West Africa named after the Niger River.

Akkurat som han Lysglimt skulle ha sagt det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke ordet i seg selv som er problemet men hvordan du omtaler en person. Altså oppførselen, hvordan du bruker det og ikke ordet.

 

Hvis du sier:

"Han kan ta det negerarbeidet"

"Halla hviting!"

"Nei det får blekfjeset der borte gjøre"

"Vi har en neger som kan gjøre det"

"Snakk med pakkisen på lageret"

"Er det turban laban som har rota i verktøyet igjen"

"Trine er den feite blondina ppå kundeservice"

"Kåre er han schtøggen som ser helt jævlig ut på økonomi"

Jeg fjernet de som den "moderne" venstresiden mener er ok å si. :tease:

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere sinte hvite menn blir jo også krenket av den minste ting og lager egne tråder hvor dere konkurrerer over hvem som blir mest krenket.

Her var det mye å ta tak i.

 

Sinte: Jeg kan ikke se at du fremstår som mindre sint enn andre her og om du virkelig ønsker se en tråd med sinte folk så sjekk Trump-tråden hvor folk går opp i fistel om det meste Trump gjør.... og ikke gjør. Langt sintere og over 17.000 innlegg, hvor mange spydige innlegg har du kommet med der?

 

Hvite: Du grupperer folk etter hudfarge? Og du mener selv at du ikke tilhører denne gruppen? Jeg har forresten fortsatt tilgode å se noen med helt hvit hud, men enkelte synes visst likevel det er greit å stemple folk med dette.

 

Menn: Ja, dette er virkelig en nedsettende beskrivelse i manges øyne. Og du tilhører ikke denne gruppen?

 

Jeg er ganske så overbevist over at det faktisk var deg selv du beskrev her.

 

Og dette er en tråd hvor man samler eksempler på mye rart som folk blir krenket over og hva de prøver sensurere, det er altså en tråd for folk som mener at alle må tåle å bli litt krenket og som synes det er latterlig hvordan folk blir krenket over alt mulig rart og prøver begrense yttringsfriheten til andre. At du klarer karakterisere dette som å "bli krenket" er så vilt at det ....

 

 

oppsummerer egentlig den generelle mentale kapasiteten

 

Akkurat som han Lysglimt skulle ha sagt det selv.

Hadde du noen reelle motargumenter her eller var alt du klarte komme med å stemple noen? Var dette igjen en demonstrasjon av

den generelle mentale kapasiteten

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mye å ta tak i.

 

Sinte: Jeg kan ikke se at du fremstår som mindre sint enn andre her og om du virkelig ønsker se en tråd med sinte folk så sjekk Trump-tråden hvor folk går opp i fistel om det meste Trump gjør.... og ikke gjør. Langt sintere og over 17.000 innlegg, hvor mange spydige innlegg har du kommet med der?

 

Hvite: Du grupperer folk etter hudfarge? Og du mener selv at du ikke tilhører denne gruppen? Jeg har forresten fortsatt tilgode å se noen med helt hvit hud, men enkelte synes visst likevel det er greit å stemple folk med dette.

 

Menn: Ja, dette er virkelig en nedsettende beskrivelse i manges øyne. Og du tilhører ikke denne gruppen?

 

Jeg er ganske så overbevist over at det faktisk var deg selv du beskrev her.

 

Og dette er en tråd hvor man samler eksempler på mye rart som folk blir krenket over og hva de prøver sensurere, det er altså en tråd for folk som mener at alle må tåle å bli litt krenket og som synes det er latterlig hvordan folk blir krenket over alt mulig rart og prøver begrense yttringsfriheten til andre. At du klarer karakterisere dette som å "bli krenket" er så vilt at det ....

 

 

 

 

Hadde du noen reelle motargumenter her eller var alt du klarte komme med å stemple noen? Var dette igjen en demonstrasjon av

 

Er ikke noe å ta tak i. Jeg er så langt fra sint man kommer. Synes bare det er trist å se mennesker som har så stor selvforakt at de mangler grunnleggende empati og dermed går helt av skaftet. Du er en av de sinte hvite mennene. Jeg vet det. Du vet det. Alle vet det. Du blir krenket av at folk blir krenket. Det er ren komikk.

Ha det kult i la la la land

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke noe å ta tak i. Jeg er så langt fra sint man kommer. Synes bare det er trist å se mennesker som har så stor selvforakt at de mangler grunnleggende empati og dermed går helt av skaftet. Du er en av de sinte hvite mennene. Jeg vet det. Du vet det. Alle vet det. Du blir krenket av at folk blir krenket. Det er ren komikk.

Ja, du har demonstrert at du ikke klarer ta tak i noen argumenter, men kun klarer komme med karakteristikker.

 

Hvor mange av disse passer egentlig på deg?

-Sint?

-Hvit?

-Mann?

-Krenket?

-Komisk?

 

Alt du har bidratt med her tyder på 5/5.

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du vet jeg har rett innerst inne. Så jeg lar det være med det.

Alle reflekterte mennesker. Altså de som ikke har utfordringer med

 

 

den generelle mentale kapasiteten

burde spørre seg hva du egentlig gjør i denne tråden. Poster du her fordi du er sint, fordi du er krenket, eller av begge grunnene?

 

 

Reflekterte mennesker vet også at å være krenket er den nye sosiale valutaen blandt folk på venstresiden. Dette har blitt så naturlig for dem at de tar det for gitt at alle bruker den samme valutaen. For de som ikke er med på denne galskapen er det en naturlig del av samfunnets dynamikk at noen må regne med å føle seg litt krenket av og til. Skulle absolutt alle tilpasse seg til absolutt alt som noen kunne tenkes å la seg fornærme av, og helst på vegne av andre, så ville samfunnet helt stoppe å fungere. Det ville ikke lengere være mulig å bevege seg i det offentlige rom eller ha interaksjon med andre mennesker.

 

Så de som poster her gjør det ikke fordi noen blir krenket. Det som de reagerer på ikke at noen blir fornærmet, som er helt naturlig at noen blir av og til, men at noen ønsker innføre sensur og begrensninger i samfunnet for noe som ofte er helt naturlig og som ikke er ment som en krenkelse eller angrep av noen. Plutselig kan det være straffbart å vise til offentlig statistikk om statistikken ikke bygger under det verdenssynet til venstresiden ønsker spre. Plutselig kan journalister defakto få yrkesforbud om de stiller spørsmål som venstresiden ikke liker. Plutselig har vi ikke yttringsfrihet lengere og i sosiale medier drives åpnelys politisk sensur.

 

Om venstresiden hadde blitt behandlet slik som folk på høyresiden blir idag så kan jeg love at det hadde gått daglige fakkeltog for å demonstrere for yttringsfrihet.

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Små, hvite, engstelige og sinte menn. Blir vel mer rett. Nesten litt søtt, hadde det ikke vært så dypt forstyrrende. Beklager at jeg ikke svarer på den supre argumentasjonen din, men det fremstår som ren syting, i mangel på bedre ord. Og jeg misliker syting, sterkt.

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det handler om empati, viljen og evnen til å forstå hvordan ordet neger generelt blir mottatt av de som faktisk blir beskrevet på den måten. Så kan man argumentere og rasjonalisere for bruken av ordet til man blir blå. Youre not wrong, just an asshole

 

Haha, du er et skoleeksempel på forsøkte hersketeknikker og nedrakking av alle som har en annen mening enn deg. Heldigvis definerer man ikke sin egen person etter din  mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, du er et skoleeksempel på forsøkte hersketeknikker og nedrakking av alle som har en annen mening enn deg. Heldigvis definerer man ikke sin egen person etter din mening.

Bruk ordet neger til du kaster opp for min del. Jeg påpeker kun grunnen. Mangel på empati som er et produkt av et bevisst eller ubevisst selvforakt.

Har man det bra med seg selv bruker man ikke energi på å hate på alt og alle, eller konkurrere om hvilken side som blir mest krenket, eller at neger faktisk burde være helt greit å si, det er jo bare et ord.

 

Det samme kan sies om meg, hvorfor gidder jeg å i det hele tatt bruke tid i en tråd oversvømt av hvite, sinte, engstelige og frustrerte menn.

Jeg har ikke noe klart svar. En type fascinasjon. Føler jo at man kommer litt på innsiden av disse sinte mennene, og det er bare å trykke på enkelte knapper så åpenbarer det seg stereotypiske reaksjoner og meninger.

 

Og sirkelrunkingen vil jo aldri ende da de sinte mennene gir bekreftelser til hverandre på samme nivå som en fjortisgjeng på snapchat.

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nemmen, ærlig talt, slutt nå da. Dette er ikke en tråd for å diskutere ordet neger.

Det er tydeligvis et ord som det er blitt politisk korrekt å ikke bruke fordi det kan tolkes rasistisk, men ikke er rasistisk, fordi det kommer fra negro som er et helt vanlig ord, og vet du hva, sukkerkulør heter ikke lenger negro? Mega omega krise for sinte hvite menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mega omega krise for sinte hvite menn.

Flere er bekymret for yttringsfrihet, politisk frihet, rettssikkerhet og at stadig fleste nå må lyge på sosiale medier og skjule helt uskyldige hendelser i fortiden for ikke å få livene sine ødelagt. Du skjønner eller eller bryr deg tydeligvis ikke om dette, alt du tror dette handler om er at noen ønsker å få bruke ordet "neger". 

 

Om du virkelig ønsker se små, hvite, sinte, engstelige og frustrerte menn som gjør ting i sirkel så anbefaler jeg deg å prøve Trump-tråden, der finner du langt flere av dem.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Når jeg forteller folk hva jeg mener er det ingen av dem som liker meg lenger. Hvor ble det av ytringsfriheten?"

Ja, la oss for all del i denne tråden få en parade av alle forumets bøller fra venstresiden slik at de alle kan demonstrere hvor lite de skjønner.

 

Ytringsfrihet handler ikke om at ens yttinger skal være populære, men at man skal kunne få ytre dem uten alvorlige konsekvenser. Sitater som "Jeg utstår ikke det du sier, men skal forsvare til min død din rett til å si det." ble tidligere sett på som et ideal for ytringsfriheten. Idag har bøller fra venstresiden sørget for å at facebookkontoen til flere har blitt stengt bare fordi de har delt dette sitatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytringsfrihet handler ikke om at ens yttinger skal være populære, men at man skal kunne få ytre dem uten alvorlige konsekvenser. Sitater som "Jeg utstår ikke det du sier, men skal forsvare til min død din rett til å si det." ble tidligere sett på som et ideal for ytringsfriheten. Idag har bøller fra venstresiden sørget for å at facebookkontoen til flere har blitt stengt bare fordi de har delt dette sitatet.

 

Og jeg vil (om jeg må) kjempe for din rett til å mene hva du vil, ha det politiske standspunktet du ønsker, og ytre hva du vil.

 

Om du så på hva som skjer med folk i land der ytringsfriheten virkelig er truet så ville du ikke bry deg om å ikke få poste hva du vil på facebook.

 

Ta deg sammen! Folk har faktisk reelle grunner til å kjempe for sin ytringsfrihet. Det har ikke du. Å bli blokkert fra facebook er latterlig å nevne i denne sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta deg sammen! Folk har faktisk reelle grunner til å kjempe for sin ytringsfrihet. Det har ikke du. Å bli blokkert fra facebook er latterlig å nevne i denne sammenhengen.

Folk blir sensurert fra Facebook, Twitter, Instagram og Youtube, ikke pga. lovbrudd eller oppfodringer til dette, men fordi venstremobben ikke liker det vedkommende sier. Og selv for kontoer som ikke blir sperret er det en rekke tiltak slik som "shadowbanning" som gjør at deres innhold blir langt mindre synlig. Det er noe som er spesielt aktivt i tiden før valg.

 

Demokrati forutsetter at man skal kunne innhente og spre informasjon åpent, og delta i offentlig debatt. Hvordan mener du at dette skal foregå når det er så mye politisk sensur av sosiale medier som idag er så domminerende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...