???????? Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Hallo, jeg programmerer mye PHP men kan desverre ikke så mye om design uten tabeller. Er det noen som kan komme med et eksempel på hvordan man kan fikse en side som dette uten tabeller: Er det noen som kan gi et litt passe avansert eksempel på dette? kanskje med noen funksjoner som bg farger og ramme farge. Har forsøkt meg, men de tutrorialene jeg har funnet beskriver alle funksjonene og kommer ikke med noen eksempler, så hvis det er noen som har noen bra tutorials setter jeg pris på dette også! Det jeg har bygd så langt er midtraden med tre div'er, men problemet er at om browseren krympes så havner de under hverandre! Endret 20. desember 2003 av ???????? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hvorfor ikke bruke tabeller..? Jeg bruker det og syns det er fint.. Andre metoder er vel Frames og iFrames.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Trodde alle hadde så mye i mot tabeller? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Du kan bruke css og, noe som flere begynner og bruke, men tabeller er det mest brukte. Vil nok heller tro at det er frames som folk har mye imot ps..bruk et bedre emnefelt neste gang. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Frames skjønner jeg hvorfor folk har mye i mot, men dersom man kan frames og tester det er det ikke noe problem å bruke det heller - etter min mening da. Men problemet er at jeg gjerne vil lære litt css og lurer på om noen har noen råd eller tips? Er det noe som taler for å ikke bruke css? Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 uff, skal lage den der for deg imorgen jeg - litt trøtt nå Cluet er å ha fem div'er og justere størrelse og plassering ved hjelp av css. Litt å tygge på så lenge Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Her er eksemplet du etterlyser Tabeller har aldri vært ment til å brukes til layout. Dog, det ble utbredt da border="0" kom på markedet, og det ikke fantes noen alternativer. Så, tabeller er egentlig ikke greit å bruke. Frames; ja, jeg tipper alle har blitt godt opplyst om ulempene bak dem. Grunnen til at tabeller fremdeles er mest brukt er vel at majoriteten ikke er like godt opplyst. Ikke lenge siden jeg "oppdaget lyset" heller. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Har laget et eksempel til deg. HTML Code: <div class="root"> <div class="topbanner">Toppbanner</div> <div class="meny">Meny</div> <div class="innhold">Innhold</div> <div class="meny2">Meny2</div> <div class="bottom">Bottom</div> </div> CSS Code: .root { background:#BCBCBC; text-align:left; /* min-width:500px; */ width: 700; height: 600; } .topbanner { background:#CECCCC; text-align:left; /* min-width:500px; */ width: 700px; height: 100px; } .meny2 { background:#FF0000; position:relative; height: 400px; width: 130px; float: right; } .meny { background:#FF0000; position:relative; height: 400px; width: 130px; float: left; } .innhold { background:#8B8BCF; position:relative; height: 400px; width: 440px; float: left; } .bottom { background:#CECCCC; position:relative; height: 100px; width: 700px; float: left; } Endret 21. desember 2003 av funkweb Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Når jeg lagte denne, ser design området i Dreamweaver helt jævli. Men preview i IE går helt fint. Er det bare meg ? eller fins det fix patch som fikser dette problemet.!! Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Takker alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå