Gå til innhold

Er dette et godt kjøp? Og hvorfor?

Rubba

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du prøvd thermalright slk-9xx? det er de er sammen med toppmodellen til swiftech de beste kjøleribbene man oppdriver pr dags dato, og de pisker zalman kjøleren. har en slk-900u selv, sammen med en enermax 92mm vifte som kjører på min hastighet. cpu er kald, og støyen er ikke plagsom :]

btw...putt hw specen din i profilen, er eget felt for det der nå.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar
Dette er ikke en lett avgjørelse..... kan dere bli enige om en som er "King of All CPU coolers" så hadde det vært veldig fint! :D

Da må du nesten oppgi bruksområdet. Det finnes kjølerløsninger som nesten kan måle seg med dårlig vannkjøling, men da må du bruke hørselvern når du sitter med maskinen. Dette er jo da for ekstrem overklokking, går ut fra at dette ikke er aktuelt?

Moderat overklokking krever litt bedre kjøling enn en "standard" vifte og oppleves ofte som et kompromiss mellom kjøleevne og lydnivå.

Ønsker du primært et godt arbeidsmiljø/lavt støynivå så finnes det vifter som skiller seg ut i den retning uten å tilby den ekstreme kjølingen akkurat.

Lenke til kommentar

Hei!

Har en Thermalright SLK947U, med en 92mm papst vifte på (koblet til en rheobus). Må si denne kjøleren er helt ypperlig. Passer til både AMD og P4. Tempen på min AMD XP 2500+ som kjører på 2.3GHz 1.75VCore atm er 41'C ved laveste hastighet op rheobusen, også kabinett viftene er på laveste hastighet.

En gang klarte jeg å slå av CPU vifta, rundt ca 45 min var tempen oppe i 65'C og PC'n slo seg av(noe jeg har satt den til å gjøre).

Anbefaler også å kjøpe med skikkelig kjøle pasta. Alt dette får du på microplex!

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar

Et alternativ til CoolerMaster Jet 4 er jo CoolerMaster Aero 4 som du finner hos Komplett her

Aero 4 har litt bedre kjøleegenskaper og er litt mer stille av seg men ser like bra ut. ;) Har selv gode erfaringer med den, både som jevn og stille uten overklokking og som ganske kjølig ved overklokking. Kjøler ikke godt nok til å få PC'en like høyt opp som jeg vil klokke da, så vannkjøling blir nok neste punkt på listen her hos meg. :cool:

Tester finner du her:3dxtreme.org

frostytech.com

GOD JUL OG GODT NYTTÅR FOLKENS :xmas:

Lenke til kommentar

"Rubba":

Neida, Zalman'en min er sikkert ikke noen "Kongen på haugen"- kjøler, men den kjøler svært bra, og det er lydløs - til og med når jeg har den i "Normal mode". I "quiet mode" er den sikkert helt uhørbar.

Jeg vet at Thermalright SLK 9- serien er svært gode kjølere, så det må bli litt i forhold til hva du har tenkt å bruke PC'n til.......:-)

De 4 merkene jeg har prøvd er:

Zalman

GlacialTech Igloo 4310

Boxed- kjøleren som fulgte med CPU'en

Thermaltake Volcano

"veggis": Yupp, specs'a er lagt i profilen nå. Visste ikke at det var eget felt der nå......:-)

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

okey! Jeg trenger en CPU-kjøler som kjøler bra med tanke på spilling og div andre ting, har ikke snøring overhode om hva som er bra eller dårlig.

Etter at jeg har kjøpt den Spire vifta på komplett, som de sa var bra har jeg gitt opp i å velge selv. Så jeg trenger alle deres hjelp til å velge en bra kjølende, stillegående CPU-kjøler :p (Den trenger ikke være VELDIG stille den kan støye normalt ;) )

GOD JUL ALLE SAMMEN

Lenke til kommentar
okey! Jeg trenger en CPU-kjøler som kjøler bra med tanke på spilling og div andre ting, har ikke snøring overhode om hva som er bra eller dårlig.

Etter at jeg har kjøpt den Spire vifta på komplett, som de sa var bra har jeg gitt opp i å velge selv. Så jeg trenger alle deres hjelp til å velge en bra kjølende, stillegående CPU-kjøler :p (Den trenger ikke være VELDIG stille den kan støye normalt ;) )

GOD JUL ALLE SAMMEN

Volcano 11/12 :thumbs: 12 følger med sånn plate med vifte styring. Du monterer den bak i en ledig pci/agp "hull" bak i kabiset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...