Fjellrapp Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Hei, Jeg regnet litt over hvor mye jeg i snitt har jobbet de siste årene. I 2018 jobbet jeg over 2500 timer hvorav jeg fikk utbetalt for 19 overtidstimer (50 og 100%) Det er snakk om reising og svært lange dager også, ikke sånn 1 time om dagen overtid eks. En fulltidsstilling på 100% innebærer mellom 1800 og 1900 timer. Jeg har da jobbet rundt 500 timer over 100% stilling i løpet av året uten overtidsbetaling. Jeg oppdaget også at jeg har sendt inn timeliste på rundt 100 timer arbeidet som ikke er blitt lønnet. Dette må jeg ta opp med lønningsansvarlig, vurderer da og også ta opp den fraværende overtidsbetalingen. Ble ikke så mange konkrete spørsmål her, men håper på innspill. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Har du ikke skrevet timer, eller har de bare ikke betalt? Ett årsverk er 1950 timer, minus ferie. Reisetid er nødvendigvis ikke arbeidstid og trenger ikke løse ut overtid. 1 Lenke til kommentar
Fjellrapp Skrevet 20. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2019 Mistenker at en liste er blitt borte eller at to lister er blitt blandet, men har originalene enda. Reisetid er arbeidstid i min stilling da jeg kjører firmabil og har mange sekundære arbeidsplasser. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Har du ikke skrevet timer, eller har de bare ikke betalt? Ett årsverk er 1950 timer, minus ferie. Reisetid er nødvendigvis ikke arbeidstid og trenger ikke løse ut overtid. reisetide er arbeidstid ref https://www.tekna.no/lonn-og-arbeidsvilkar/rettigheter/reisetid/ Endret 15. mars 2019 av Mato Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 reisetide er arbeidstid ref https://www.tekna.no/lonn-og-arbeidsvilkar/rettigheter/reisetid/ Ikke hos oss, og det er svært vanskelig å tyde slik det er nå. Vår bedrift lener seg på infotjenester eller hva de heter og de ramser opp masse greier osv. Ble bare verre etter saken med politimannen spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå