toth Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 5.Down the centuries social analysts have frequently charged, “Laws are like spiderwebs, which may catch small flies but let wasps and hornets break through.” As more and more corporations have been caught in the web of price-fixing laws, however, this charge has lost its punch. Senior business managers in industries that have never before known these problems, as well as previous offenders, are probably more concerned now about their corporate exposure to being indicted and convicted of price fixing than they were in any other recent period. https://hbr.org/1978/07/why-do-companies-succumb-to-price-fixing The Justice Department is preparing to announce that Barclays, JPMorgan Chase, Citigroup and the Royal Bank of Scotland will collectively pay several billion dollars and plead guilty to criminal antitrust violations for rigging the price of foreign currencies, according to people briefed on the matter who spoke on the condition of anonymity. Most if not all of the pleas are expected to come from the banks’ holding companies, the people said — a first for Wall Street giants that until now have had only subsidiaries or their biggest banking units plead guilty. https://www.nytimes.com/2015/05/14/business/dealbook/5-big-banks-expected-to-plead-guilty-to-felony-charges-but-punishments-may-be-tempered.html https://www.newsinenglish.no/2016/08/23/yaras-former-bosses-back-in-court/ 6. Hvorvidt det er framstilt syntetiske eller er dyrket i naturen spiller ingen rolle. Som sagt har jeg ingen kjennskap til dette området i det hele tatt. Vil ikke bli operert av en lege som benytter hasj for å oppsummere det slik. Jeg snakker om food grade varianten. Merkelig nok er det mange som har levd veldig lenge som benytter dette regelmessig og ikke opplever annet enn positive helseeffekter. Akkurat som Hunza'ene lever enormt lenge og spiser opp til 50 stk. aprikoskjerner daglig. De bruker disse kjernene som betalingsmiddel i tillegg, så man kan vel trygt si at de ser en verdi i dem. 5: Som sagt tidligere, prisfiksing finner absolutt sted - jeg sier bare at det ikke er normen. Du fant ikke noe på cola eller apple? Jeg er helt enig med CEO'en sitert i artikkelen, og der ser du også at bedriftsledere er enig med meg - vil man tjene penger, så konkurrerer man: One CEO well expressed the frustration common to executives in convicted companies: “We’ve tried hard to stress that collusion is illegal. We point out that anticompetitive practices hurt the company’s ethical standards, public image, internal morale, and earnings. 6: Jeg snakker også om food-grade(og alle andre) - 35% er 35%, og svelger du det rent så skader du deg alvorlig. For all del ikke prøv det. Plast som kan brukes i mikroen er også food-grade - food-grade betyr merkelig nok ikke "spisende". Jeg er h Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 6. Ser du var kritisk til cyanid tidligere. Selv spiser jeg aprikoskjerner daglig uten at jeg kjenner noen bivirkninger. Gikk fra 3 stk opp til 20 stk daglig over en periode på 2 mnd. Er inne i sjette mnd. nå og har selv bare gode erfaringer. Kostholdet mitt er ganske rigid så det kan naturligvis også spille en rolle. Igjen her er poenget; du sa det hadde 0% effekt og det vet du at ikke er riktig. I tillegg er urter klassifisert som legemiddel. At du føler deg mer hjemme med farmasien skjønner jeg godt. Har vært i den kategorien selv. Derimot trenger du ikke uttale deg bombastisk om den andre siden. Spesielt siden jeg antar at du ikke har forsøke noe av dette selv. Hvorvidt man velger ta noen sitt ord for hva enkelte av disse urtene gir av funksjon eller rett og slett overser dem, burde det være rom for at vi alle kan velge det vi tror vil hjelpe oss. Jeg vil bare vise deg at jeg kan gi hjelp og råd til hvem som helst. Du bør være påpasselig å få kontrollert Vitamin B12-lagrene dine. Du tar altså kosttilskudd i form av aprikoskjerner leser jeg. Cyanid kan tappe kroppen litt for B12. Jeg vet selvsagt ikke hvor mye tapping av B12 det vil utgjøre. Jeg vet bare det at et B12-preparat gis som motgift dersom man utsettes for cyanidforgiftning. Cyanid binder opp B12 til cyanokobalamin. Så vet du det Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 22. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2019 5: Som sagt tidligere, prisfiksing finner absolutt sted - jeg sier bare at det ikke er normen. Du fant ikke noe på cola eller apple? Jeg er helt enig med CEO'en sitert i artikkelen, og der ser du også at bedriftsledere er enig med meg - vil man tjene penger, så konkurrerer man: One CEO well expressed the frustration common to executives in convicted companies: “We’ve tried hard to stress that collusion is illegal. We point out that anticompetitive practices hurt the company’s ethical standards, public image, internal morale, and earnings. 6: Jeg snakker også om food-grade(og alle andre) - 35% er 35%, og svelger du det rent så skader du deg alvorlig. For all del ikke prøv det. Plast som kan brukes i mikroen er også food-grade - food-grade betyr merkelig nok ikke "spisende". Jeg er h 5. Problemet slik jeg ser det er at du har noen enormt store aktører som eier nesten samtlige selskaper som er av betydning i sin bransje. Derav er ikke konkurransen reell. Forbyr man globale fortak og kaster Amazon på dør vil dette reverserer mye av problematikken. Kvaliteten vil stige og man har igjen reell konkurranse om forbrukerne som igjen fører til bedre service. Når du i praksis har 90% av markedet er det ikke så mye man kan konkurrere om. Jeg vil også gå så langt at de som virkelig tjener penger er aller flinkest på korrupsjon. Man har hatt nok av saker her hjemme til at man trenger se utenlands, selv om omfanget er betydelig større der. Du mener Cola som har alle patenter som beskytter merkevaren og Apple som i praksis har en eller to konkurrenter? De klarer seg nok fint selv om jeg aldri kan se for meg disse selskapene som de flinkeste i klassen med etikk og moral. 6. Det har med hvordan du bruker dette produktet. Om man ikke vanner det ut korrekt er det farlig selvsagt. Hva jeg ville fram til er at det er to forskjellige produkter og om noen skulle prøve dette er det viktig at de handler food grade varianten. Alt hva jeg har undersøkt om dette produktet forstår jeg hvorfor farmasien driver intens lobbyvirksomhet slik at dette ikke skal bli tilgjengelig for oss. Jeg vil bare vise deg at jeg kan gi hjelp og råd til hvem som helst. Du bør være påpasselig å få kontrollert Vitamin B12-lagrene dine. Du tar altså kosttilskudd i form av aprikoskjerner leser jeg. Cyanid kan tappe kroppen litt for B12. Jeg vet selvsagt ikke hvor mye tapping av B12 det vil utgjøre. Jeg vet bare det at et B12-preparat gis som motgift dersom man utsettes for cyanidforgiftning. Cyanid binder opp B12 til cyanokobalamin. Så vet du det Feil, G. Jeg kan ikke hjelpe noen og heller ikke gi dem råd, såfremt de ikke vil dette selv. Hva jeg derimot her inne kan gjøre er å dele den informasjonen jeg besitter slik at folk kan undersøke og lese selv. Derav kan de konkludere om dette er noe de fester lit ved eller om de forkaster opplysningene. Takk for opplysningene! Sjekket litt om dette og her er hva jeg fant; Additional Ways to Obtain b12 There is an entirely different approach to maintaining adequate vitamin b12 levels, namely, through increasing populations of natural, vitamin b12-producing beneficial bacteria such as Lactobacillus reuteri. There has also been research showing that dietary contributions of b12 versus cyanocobalamin are far superior. Significant dietary sources of biologically active b12 include white button mushrooms, spirulina and chlorella. The ideal supplemental form of supplemental vitamin b12 is methylcobalamin, which while more expensive, is capable of absorbing sublingually and is cell-ready as a methyl donor. It should also be noted that the drug category known as proton pump inhibitors (acid blockers for reflux) prevent vitamin b12 absorption and microwaving food deactivates this vitamin, as well. http://www.greenmedinfo.com/blog/99-vitamin-b12-market-contains-cyanide For min del har jeg et kosthold som består av mye kjøtt, melk, ost og egg. Sjekket samtidig hvilke matvarer som blir anbefalt og da kom jeg over denne siden; https://www.myfooddata.com/articles/foods-high-in-vitamin-B12.php Selv foretrekker jeg få i meg det aller mest av hva kroppen trenger igjennom mat, slik at tilskudd eller hva man vil kalle det reduseres til et absolutt minimum. Så forresten en dokumentar i fra Australia hvor en mann måtte fjerne nyrene etter at han brukte et proteintilskudd med grønnte-ekstrakt. Hadde kun tatt 5-6 shaker og visstnok ikke det eneste tilfellet. Ekstrakter burde man tenke seg ekstra nøye om for hvordan man bruker da denne konsentrasjonen kan ha helt andre virkninger for kroppen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 5. Problemet slik jeg ser det er at du har noen enormt store aktører som eier nesten samtlige selskaper som er av betydning i sin bransje. Derav er ikke konkurransen reell. Forbyr man globale fortak og kaster Amazon på dør vil dette reverserer mye av problematikken. Kvaliteten vil stige og man har igjen reell konkurranse om forbrukerne som igjen fører til bedre service. Når du i praksis har 90% av markedet er det ikke så mye man kan konkurrere om. Jeg vil også gå så langt at de som virkelig tjener penger er aller flinkest på korrupsjon. Man har hatt nok av saker her hjemme til at man trenger se utenlands, selv om omfanget er betydelig større der. Du mener Cola som har alle patenter som beskytter merkevaren og Apple som i praksis har en eller to konkurrenter? De klarer seg nok fint selv om jeg aldri kan se for meg disse selskapene som de flinkeste i klassen med etikk og moral. 6. Det har med hvordan du bruker dette produktet. Om man ikke vanner det ut korrekt er det farlig selvsagt. Hva jeg ville fram til er at det er to forskjellige produkter og om noen skulle prøve dette er det viktig at de handler food grade varianten. Alt hva jeg har undersøkt om dette produktet forstår jeg hvorfor farmasien driver intens lobbyvirksomhet slik at dette ikke skal bli tilgjengelig for oss. 5: lobby og korrupsjon forekommer, dårlig etikk og, det er det ikke tvil om - men nå snakket vi om prisfiksing. Vi har ingen indikasjoner på at Boeing og Airbus driver prissamarbeid, eller cola og Pepsi.Med globale selskaper, mener du eid globalt eller opererer globalt/eksporterer? Det siste kan vi ikke forby om vi ønsker å holde landet i gang, Norge kan ikke produsere alt vi trenger selv. 6: sterk hydrogenperoksid er forbudt fordi det er farlig, samme med eddik, paracet og alkohol. Eller koffein i red bull. Det er forbud mot å selge det i en konsentrasjon som er farlig å benytte direkte. Hvis du likevel skal vanne det ut, hvorfor holder det ikke at du får kjøpt 3%? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) Feil, G. Jeg kan ikke hjelpe noen og heller ikke gi dem råd, såfremt de ikke vil dette selv. Hva jeg derimot her inne kan gjøre er å dele den informasjonen jeg besitter slik at folk kan undersøke og lese selv. Derav kan de konkludere om dette er noe de fester lit ved eller om de forkaster opplysningene. Takk for opplysningene! Sjekket litt om dette og her er hva jeg fant; Additional Ways to Obtain b12 There is an entirely different approach to maintaining adequate vitamin b12 levels, namely, through increasing populations of natural, vitamin b12-producing beneficial bacteria such as Lactobacillus reuteri. There has also been research showing that dietary contributions of b12 versus cyanocobalamin are far superior. Significant dietary sources of biologically active b12 include white button mushrooms, spirulina and chlorella. The ideal supplemental form of supplemental vitamin b12 is methylcobalamin, which while more expensive, is capable of absorbing sublingually and is cell-ready as a methyl donor. It should also be noted that the drug category known as proton pump inhibitors (acid blockers for reflux) prevent vitamin b12 absorption and microwaving food deactivates this vitamin, as well. http://www.greenmedinfo.com/blog/99-vitamin-b12-market-contains-cyanide For min del har jeg et kosthold som består av mye kjøtt, melk, ost og egg. Sjekket samtidig hvilke matvarer som blir anbefalt og da kom jeg over denne siden; https://www.myfooddata.com/articles/foods-high-in-vitamin-B12.php Selv foretrekker jeg få i meg det aller mest av hva kroppen trenger igjennom mat, slik at tilskudd eller hva man vil kalle det reduseres til et absolutt minimum. Så forresten en dokumentar i fra Australia hvor en mann måtte fjerne nyrene etter at han brukte et proteintilskudd med grønnte-ekstrakt. Hadde kun tatt 5-6 shaker og visstnok ikke det eneste tilfellet. Ekstrakter burde man tenke seg ekstra nøye om for hvordan man bruker da denne konsentrasjonen kan ha helt andre virkninger for kroppen. En burde muligens stoppe her med å diskutere kosthold, da det er feil tråd. Men det blir uansett den mest effektive måten å få besvart litt kort om B12 som jeg selv har gravd litt i: Såkalte påstander om at vegatarianer-/veganerkosthold gir bra B12 er blitt tilbakevist. Fordi det består av hovedsaklig cobamide og lite av ekte B12 (cobalamin). Det kalles også for B12 analogues eller med pseudo foran navnene. Jeg nevner det så du får anledning til å veie det i mot det du har funnet selv. Internet flyter uansett over av informasjon som kan være veiledende og villedende om en annen. Mangelsykdom av B12 er så alvorlig at man bør veie internettet med omhu på informasjonen. https://www.healwithfood.org/foods-that-contain/spirulina-vitamin-b12.php Det er også vist at veganerkosthold og vegetarkosthold ikke gir nok B12. Man kan selvsagt sikkert finne kilder som muligens er feilaktige som sier noe annet. Men, en del alternativ-etere vil nok kunne mye om temaet i fra før, men de kan altså ha valgt en feilinformasjon som kilde også. En ting de ofte kan bidra til er fokus på B12-mangel, som i seg selv ikke er noe negativt. Men, dersom informasjonen om forslag til kosthold, spirulina inneholder for lite cobalamin, men hovedsaklig B12-analogues som cobamide så kan dette føre til en B12-mangelsykdom. Det du forteller om bakteriestammer var interessant. Det er mye som skjer i fordøyelsen og som er fraværende i fra å skje som man kanskje skulle ha ønsket at hadde skjedd. Dette tema B12 skal jeg forsøke å være så åpen jeg kan om. Du kan regne med at jeg er mer åpen enn hva en fastlege er om tema ihvertfall. Det garanterer jeg deg. Skolemedisinen støtter seg nok til følgende forskningsresultat antar jeg (blant annet): https://www.healwithfood.org/foods-that-contain/spirulina-vitamin-b12.php Her fant jeg en veldig balansert artikkel om B12: https://chriskresser.com/what-everyone-especially-vegetarians-should-know-about-b12-deficiency/ Dette B12-temaet er så komplisert i seg selv, at det er vanskelig å begynne på det: Thus bacterial production of cobamides, both de novo and from ingested CN-Cbl bound to intrinsic factor, occurs in humans with bacterial overgrowth states and results in a significant loss of vitamin B12 to the host. Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/921081 En kilde som kaller cobamide i fra spirulina for pseudovitamin B12: https://www.researchgate.net/publication/12747816_Pseudovitamin_B_12_Is_the_Predominant_Cobamide_of_an_Algal_Health_Food_Spirulina_Tablets Endret 23. mars 2019 av G Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 23. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2019 En burde muligens stoppe her med å diskutere kosthold, da det er feil tråd. Men det blir uansett den mest effektive måten å få besvart litt kort om B12 som jeg selv har gravd litt i: ..... Fra den kunnskapen jeg besitter ville jeg aldri argumentert for vegetarisk/vegan kosthold, selv om f.eks Tesla gjør dette. Det er en av tingene jeg ikke forstår fra han. Om jeg skal spekulere i dette tror jeg det har med at han skjønner hvordan energi fungerer og da på et helt annet nivå enn de aller fleste. Hva som kommer til eksempel er hvordan man blir betydelig mindre sulten om man er i sydligere strøk og blir eksponert for solen på en helt annen måte enn vi er vant til. Det er ikke uvanlig at man hører utsagn som om at man "mister appetitten". Hva jeg kan forstå ut av dette er at vi absorberer energi igjennom huden og øynene, slik at vi "lader oss selv" og derav ikke trenger like mye energi via matinntak. Skulle dette være tilfellet er det bare enda et argument for at geoengineering er galematias, hvor man forsøker blokke ut solen. Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 26. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2019 5: lobby og korrupsjon forekommer, dårlig etikk og, det er det ikke tvil om - men nå snakket vi om prisfiksing. Vi har ingen indikasjoner på at Boeing og Airbus driver prissamarbeid, eller cola og Pepsi. Med globale selskaper, mener du eid globalt eller opererer globalt/eksporterer? Det siste kan vi ikke forby om vi ønsker å holde landet i gang, Norge kan ikke produsere alt vi trenger selv. 6: sterk hydrogenperoksid er forbudt fordi det er farlig, samme med eddik, paracet og alkohol. Eller koffein i red bull. Det er forbud mot å selge det i en konsentrasjon som er farlig å benytte direkte. Hvis du likevel skal vanne det ut, hvorfor holder det ikke at du får kjøpt 3%? 5. Hvorvidt disse fire selskapene i sine respektive bransjer har jobbet sammen om prisen kan man vanskelig bevise ettersom det er en tilnærmet monopolsituasjon. Globale selskaper mener jeg de som har slik en markedsposisjon at de feier unna all konkurranse grunnet volumet hentet fra organisasjonen størrelse. Man kan "utkonkurrere" eller tvinge om du vil, en annen lokal aktør ut grunnet bedre betingelser. I verste fall kan de kjøre med tap i noen land slik at de tømmer konkurrentene for midler. Dette mener jeg bl.a. Amazon har blitt beskyldt for. Ettersom man har 5-6 selskaper i hver bransje som eier tilnærmet alle selskaper maler vi oss selv inn i et hjørne. Dermed blir profitten eneste motivasjon. Hva kundene egentlig ønsker og har behov for blir uinteressant, slik at effektiv produksjon kommer i fremste rekke. Helt enig i at vi ikke kan klare produsere alt selv. Derimot kan vi tilrettelegge for at vi er selvforsynt med mat hvilket burde være førstepri for enhver nasjon. 6. Konserveringsmidler og andre ingredienser blir benyttet i 3%. Hadde de fjernet dette og hadd "ren" utvannet 35% ville du fungert utmerket naturligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå