Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Inkassoselskaper som stjeler penger

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt økonomisk krise i livet. Har ballet seg på med pant i boligen og lønnstrekk.

Jeg solgte boligen og panten skulle bli løst ut, oppgjøret er vel klart snart så det er sikkert i orden.

Men lønna kom før oppgjør, og har fått lønnstrekk. Nå har de slettet panten i kartverket i tillegg.

Jeg aner ikke lenger hva som er hva? Har jeg betalt dobbelt opp? Rakk de ikke å slette lønnstrekk og løse inn panten samtidig?

Kan jeg stole på at de betaler tilbake det jeg har betalt for mye, eller må jeg ringe alle sammen?

Anonymous poster hash: 244c4...25f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge siden dem trekket deg. Det kan gjerne ta opp til 14 dager før du kan forvente at pengene kommer i retur på konto. Er som regel rutine på dette, går oftes automatisk som regel.

Dem må få pengene inn først så må det registres så vil dem se at du har betalt inn for mye, så vil dette da bli beregnet på nytt hvor mye som er innbetalt så skal det da betales ut igjen til deg.

Om du vet og har full oversikt over hvem som har trekt hva, så kan du kontakte dem å spørre hvor lang tid det ta før dem returnere dem.

Det er ofte så at det kan gå fortere om du tar kontakt for da registre dem saken og menst du snakker med dem. Og du sier det haster med å få resterende tilbake.  Så kan det hende du har dem allerede etter noen dager. Da er det bare å være så høflig når du prater med dem.

Lenke til kommentar

Hvis oppgjøret for salget ikke er gjennomført enda, så vil det du har betalt i lønnstrekk trekkes fra i totalsummen når oppgjøret kommer. Så kommer det an på om beløpet for boligen dekker alt av pant. Selv om pantene slettes, er det ikke sikkert at alle kreditorene får beløpet de skal ha og de som da har lønnstrekk vil fortsette med dette til kravet er nedbetalt.

Anonymous poster hash: 45eb3...0ba

Lenke til kommentar

Hvis oppgjøret for salget ikke er gjennomført enda, så vil det du har betalt i lønnstrekk trekkes fra i totalsummen når oppgjøret kommer. Så kommer det an på om beløpet for boligen dekker alt av pant. Selv om pantene slettes, er det ikke sikkert at alle kreditorene får beløpet de skal ha og de som da har lønnstrekk vil fortsette med dette til kravet er nedbetalt.

Anonymous poster hash: 45eb3...0ba

Alt dekkes ja.

Et eksempel er Visma som skulle trekke 4000 kr i dag. Det ble trekt.

Jeg ringte dem i stad og da var saken betalt i sin helhet den 18. feb så dette må være oppgjøret.

Altså det ble for kort tid til å stoppe lønnstrekk.

Så det ser ut til at ble som jeg mistenkte. Får bare ta en ringerunde.

Anonymous poster hash: 244c4...25f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...