Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passord på delte mapper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite søk gjør susen.

Dette svarte jeg i et annet emne om det samme:

Den enkleste måten å "sette passord" på en deling er å dele mappen med et dollartegn på slutten. Da blir den nemlig skjult.

Dvs, del mappen med navnet "passord$".

Da kan mappen kun finnes hvis du skriver inn \\maskin\passord$

Lenke til kommentar
Et lite søk gjør susen.

Den enkleste måten å "sette passord" på en deling er å dele mappen med et dollartegn på slutten. Da blir den nemlig skjult.

er vel ikke mye sikkert det vel... alle netbiosscannere finner slike skjulte sharer...

det beste under xp er å deaktivere simple filesharing og guest-kontoen, og sette passord på alle brukere..

deretter kan du lage delinger basert på brukernavn. dvs. hver bruker må taste inn brukernavn og passord for å få tilgang til sharen...

Lenke til kommentar
Et lite søk gjør susen.

er vel ikke mye sikkert det vel... alle netbiosscannere finner slike skjulte sharer...

det beste under xp er å deaktivere simple filesharing og guest-kontoen, og sette passord på alle brukere..

deretter kan du lage delinger basert på brukernavn. dvs. hver bruker må taste inn brukernavn og passord for å få tilgang til sharen...

hvor deaktiverer jeg simple filesharing? Skal jeg lage en bruker som feks. "lan" og sette passord på denne kontoen?

Lenke til kommentar

husker ikke helt hvor...men det er noe sånn som: i explorer- verktøy->mappealternativer->vis...nederst på denne lista finner du noe sånn som "bruk enkel fildeling (anbefalt)" -fjern haken

ja.. det enkleste er kanskje å lage en egen lan-konto med passord... sjekk rettigheter i delingen, og tillat kun "administratorer" og "lan"-kontoene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...