brsseb Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hei Lastet ned et lite videoklipp her om dagen, rundt 100MB. Fikk d nesten ned, har rundt 90MB og som kjent får man vanligvis ikke spilt av klippet før det er helt fullstendig. Mediaplayer og mange andre nekter å laste filen. Men med DivX "Da Playa" (eller noe sånt) kan klippet sees, men man får ikke lov til å skippe (spole) frem og tilbake (e vel noe at index-greien for filen ikke funker før hele er nedlastet). Men saken er at jeg ikke har fått fatt i resten av filen på flere dager, og egentlig trenger jeg ikke den siste biten (noe reklame eller rulletekstgreier). Så spørsmålet er: Hvordan "fikse" den videomengden eg allerede har slik at filen kan bli gyldig og avspilles i f.eks. Windows Media Player og mulighet for å hoppe frem og tilbake? Må også redigere videosnutten litt (kutte litt her og der), og har prøvd forgjeves en rekke programmer for å få fikset filen. Noen som vet hvordan man fikser filen? (evt mekker en ny index.greie for det som allerede er på filen nå?). Skulle så gjerne ha fått den inn i MainActor så eg kunne redigere den litt, men får bare "invalid mediafile". brsseb Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) programmet DivFix hjelper deg med å gjøre den "gyldig". At det ikke går an å hoppe kan komme av at det ikke er satt inn tilstrekkelig med keyframes når snutten ble enkodet. (tydeligvis bare en, og det på starten) Men dette trenger ikke å være tilfellet - Vet lite om DivX, og ingenting om hvordan formatet leses og hvor hva lagres. Uansett DivFix er svaret ditt, og da finner du også ut hvorvidt jeg tar feil angående det med keyframes. Hei! link Endret 20. desember 2003 av RolloThomasi Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Yes! http://www.divx-digest.com/software/divfix.html Brilliant program som fikset index filen min på minuttet. Dette lille 300kb programmet føyer seg inn i rekken av must-have software . Takk for tipset brsseb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå