Gå til innhold

Gammel JVC TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Leier en leilighet der det står en gammel JVC TV. Vet ikke modell, og baserer det at den er gammel ved at det kun er 1 stk. HDMI inngang og masse plass til de gule, røde og hvite kablene fra "gamledager".

I dag når jeg skrudde på TV'en, kom det vanlige "klikket" som det gjerne gjør på gamle TV'er, men TV'en skrudde seg ikke på. Skjermen forble svart, så begynte det blå lyset å blinke. Blinker jevnt, og ikke i noe "kode". Har søkt litt rundt, og prøvd den metoden å "nullstille" TV'en, ved å holde inn meny, volum ned og av/påknappen etter å ha dratt ut strømmen og satt den inn igjen. TV'en reagerer med det samme "klikket" som når den skrur seg på, men skjermen forblir svart. Er dog da et annet blått lys som holder seg på (det vanlige lyset som står på når TV'en er på, under skjermen). Dette skrur seg av etter en 10-20 sekunders tid, før det andre blå lyset begynner å blinke igjen.

Har prøvd å ha strømkontakten ute et par timer, 5 minutter og bare 10 sekunder.

Er det noe håp? Finner ingen andre metoder på nett annet enn å bytte ting inne i TV'en, men det er da uaktuelt, da det ikke er min TV og jeg kan ingenting om slikt.

Har forresten også prøvd å koble fra Playstation, da jeg leste at det kunne skape noe trøbbel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke gi deg teknisk hjelp, annet enn å gratulere med at vraket endelig er dødt, og du har god grunn til å kjøpe nytt apparat.

Om du er fattig, har du uansett råd til noe bedre enn den gamle skraphaugen. Gjerne på bruktmarkedet. Prøvd Finn?

Om husverten er ansvarlig for TV-apparatet, be om nytt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Fra annonsen: (Min utheving)

Gammel TV gis bort ved henting på Borgestad i Skien. Den passer vel til gamle TV spill vil jeg tro. Det er en 100 hertz Phillips. Første mann som kommer og henter får den.

Jeg tror apparatet egner seg til den oppgaven han spesifiserer.

Skal du spille gamle spill, er det flere nerder gamere som sverger til CRT-skjermer. 

Nymotens digitale skjermer introduserer lagging, som kan gi deg lavere score i spillet.

Skal du spille Duck Hunt med light gun, vil det ikke fungere med flatskjerm i det hele tatt.

Flott at apparatets eier gir det bort, i stedet for å kjøre det på dynga. Det kan jo hende at en retro-gamer vil ha den.

Men ikke søren om jeg vil bruke den til å se på TV. Det er kun for spesielt interesserte gamere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...