flottnavn Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Mulig denne kanskje passer bedre i et av IT-underforumene, men Jeg blir 28 i år og har funnet ut at jeg ikke kan fortsette i samme spor som jeg gjør nå, med en så dårlig betalt jobb at jeg aldri kan kjøpe et eget sted å bo. Har tidligere prøvd å studere, men var vel skolelei og uten motivasjon. Jeg har sett meg ut disse studiene, og lurer på om noen har innspill til dette, særlig mtp videre jobbmuligheter (som er hovedgrunnen til å prøve igjen; lønn til å leve av). Det går mye i IT som dere kan se, men retninger som ikke krever realfag fra VGS. Jeg bare håper at en retning slik som informasjonsstudier ikke blir ansett som mindre verdt enn et rent informatikkstudie etter endt utdanning, for om jeg kaster bort enda flere år av livet mitt vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 1. Informasjonsstudier, HiØ 2. Anvendt datateknologi, Oslomet 3. Webutvikling, NTNU Gjøvik 4. Digitale medier og design, HiØ 5. IT og informasjonssystemer, USN 6. IT og informasjonssystemer, USN (hhv Ringerike og Bakkenteigen) 7. Logistikk, NTNU Gjøvik 8. Skipsfart og logistikk, USN 9. Teknologidesign og ledelse, NTNU Gjøvik 10: Informatikk: språkstudier, UiO (kommer mest sannsynlig ikke inn på dette, pga høyt snitt) Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Jeg bare håper at en retning slik som informasjonsstudier ikke blir ansett som mindre verdt enn et rent informatikkstudie etter endt utdanning Det kommer an på arbeidsgiver: De er bare mennesker, og som mennesker flest diskriminerer de, både bevisst og ubevisst. Avgjørelser tas ofte basert på mangelfulle data og eller magefølelse. Hvis du tar mange datafag gjennom studiet og jobber bra med disse står du i hvertfall like faglig sterkt. I tillegg bør du differensiere deg, dvs. finne en måte å skille deg ut fra alle de andre som hvert år ser etter datajobb (og som ikke får det). Finn ditt spesialfelt - altså noe du liker å drive med, bli knallgod, og vis frem arbeidet til andre. En oppegående arbeidsgiver vil da ikke ha noe problem med å ansette deg. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Nå ser jeg at IT og informasjonssystemer hos USN er et stykke ned på lista di, men om du lurer på noe angående det studiet så er det bare å spørre så kan jeg svare så godt jeg kan. Jeg ble ferdig med det studiet i fjor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå