posse Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Heisann. Har du en historie på lur om da du feks moddet kabinettet? harddisken? Skjermen? Hvis du har en GOD eller DÅRLIG historie kan du jo poste den her slik at andre kan lære av dine feil eller lære noe positivt.. Post gjerne bilder eller forklar hva som gikk galt? Funket det du moddet? Ble det bra? Hvorfor moddet du det? Men det trenger ikke å være historier om modding. Du kan jo feks ha en historie om da lynet slo ned i Pcen,glemte å logge av ISDN linjen,pcen kortsluttet eller kanskje pcen tok fyr? Uansett hva du nå måtte ha på hjertet kan du poste det her Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Er jo selfølgelig ein av dei som kjøpte seg Q-tec 400w strømforsyning. Har jo sikkert 70 db originalt. Da eg ikkje er så sikker på modding til 5-7 volt så tok eg ut eine vifta og limte på ei gammel cd plate. Den vifta som suger luft nedenifra. Er betydeligt bedre lydnivå nå. Har stått slik konstant i to uker nå og har ikkje merka nokon ekstra varme/eller andre problem. Cd plata gir eit lite gjennskinn fra den farga katoden så eg skulla hatt ei blank katode. Faktisk litt stiligt. Har og modifisert ei anna strømforsyning med å sprøyte litt kjølepasta inn i vifta. Pga av at den skrangla slik at pc stod å rista. Det var fleire som meinte eg hadde ødelagt den når eg hadde gjort noko slikt dumt noko. Men etter at maskinen har stått på ein mnd no så har eg enno ikkje høyrt ein lyd. Å for dei som lurer så går vifta. Og eg sprøtte ikkje inn i sjølve vifta men i bakant der fjøra ligg. Kan no selfølgelig vere at om ein mnd ellet to så går alt til h. Men til no så har alt gått bere bra. Edit: Dere som leser dette må no tru eg er dum. Men trådstarter spurde etter historier og da får han mine. God post foresten. Endret 20. desember 2003 av Ulvestad Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Vi har en egen kategori for casemodding, og andre visuelle artigheter onder overklokking Lenke til kommentar
posse Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 ja CASEMODDING men dette er historier generelt!! post historiene her sa jeg Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 jeg fikk vite at makslengde på tpkabel uten forsterkar var 100 meter men jeg satte alikavell igang å grave 150 meter tpkabel mellom to hus og det gikk HEEELT fint, får 100 mbit på en kabel som egentli ikke skulle funke pga lengde var vell ikke noen lang historie.. men det viser at alt folk sier ikke altid stemmer Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 jeg fikk vite at makslengde på tpkabel uten forsterkar var 100 metermen jeg satte alikavell igang å grave 150 meter tpkabel mellom to hus og det gikk HEEELT fint, får 100 mbit på en kabel som egentli ikke skulle funke pga lengde var vell ikke noen lang historie.. men det viser at alt folk sier ikke altid stemmer Hehe Selv har jeg ikke trodd på det der at kablen ikke virker hvis lengen er det og det... et lite bandwich tap jaja men ikke at den ikke virker Syns å huske at den teoretiske max lengden for uforsterket kobberledninger var kilometervis Og glemte nesten: Gratulerer med dagen PandaMartin Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 jeg fikk vite at makslengde på tpkabel uten forsterkar var 100 metermen jeg satte alikavell igang å grave 150 meter tpkabel mellom to hus og det gikk HEEELT fint, får 100 mbit på en kabel som egentli ikke skulle funke pga lengde var vell ikke noen lang historie.. men det viser at alt folk sier ikke altid stemmer Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 @ So.. takk takk.. jeg er smigret Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 kunne ha brukt resten av året til å skrive in historirer her. men skal være snill å ikke kjede folket. men kan trygt bekrefte at det finnes folk i norge som dag i dag trur at musa er en fot pedal. ( værste er at det faktisk er sant ) MR_T Lenke til kommentar
jossa Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 nå? .. hehe fortell! Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 jeg har en artig en.. det var en gang jeg satt hjemme å spilte battlefield og surfet hardware forum.. plutselig fikk jeg en error, "Connection problems" eller noe.. jeg fortet meg å restarte maskinen, det pleier å hjelpe mot det meste. Men når den startet igjen sto den grufulle meldingen der: Network cable unplugged. . jeg ble veldig skremt fordi jeg fryktet at min nedgravde kabel var ødelagt.. dette ville være forferdelig i og med at det da var snø, og umulig å finne punktet kabelen eventuelt var ødelagt på, + at den var gravd ned, og alle som har prøvd å grave med tele i bakken følte nokk min angst på det tidspunktet.etter 2 timer hadde jeg gitt opp å fikse problemet, jeg hadde gått ruten der kabelen lå for å se om en eller annen idiot hadde hadde hatt det gøy med kabelklipping, og etter eventuelle ekorn som kansje kunne gnagd over den, men jeg ingenting fant da gikk jeg hjem igjen å satt meg å så på tv, jeg forsto ikke hva som var galt . etter en time med step by step på tv norge sluttet jeg å syntest synd på meg selv og gikk ut en tur, da så jeg noen kryssfiner plater, og jeg fikk en lys ide . jeg bygger meg et kabinett tenkte jeg.. og som sagt som gjort begynte jeg. etter noen dager med spikring og saging, og en UKE uten internett fikk jeg DETTE resultatet jeg var svært fornøyd å fant ut at internett egentli bare hemmet mine kunstneriske evner.. men etter å ha komt så langt kom jeg på at jeg måtte ha hovedkort brett, hardisk "holdere" og ligndende.. så jeg klippet av begge endene på kabelen og satt på nye, OG DET FUNKET! det viste seg at en gjeng drittunger hadde hatt LAN der jeg er koblet på det lokale nettverket, og de hadde røsket litt i switchen så kabelen min ikke lenger hadde kontakt!. moralen er at drittunger ikke skal ha lan, og at vist du ikke har internett får du VELDIG VELDIG mye fritid orker ikke rette leifer her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå